Κυριακή 10 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πύλη εισόδου κεφαλαίων και προϊόντων

Με την παράδοση του λιμανιού και του σταθμού του Θριάσιου στην «Cosco», το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας περνάει στα χέρια των πολυεθνικών

Eurokinissi

Με την παράδοση του λιμανιού και του σταθμού του Θριάσιου στην «Cosco», το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας περνάει στα χέρια των πολυεθνικών
Οι 11 επιχειρηματικές συμφωνίες που υπέγραψε η ελληνική με την κινεζική κυβέρνηση το προηγούμενο Σαββατοκύριακο και η δημοσιοποίηση των σχεδιασμών για την επέκταση των δραστηριοτήτων της Κίνας σε διάφορους τομείς της ελληνικής οικονομίας, εξασφαλίζουν στην Κίνα διόδους για μεγαλύτερη διείσδυση στην ευρωενωσιακή αγορά. Ταυτόχρονα, ενισχύουν μερίδες της ντόπιας πλουτοκρατίας, με πιο κερδισμένους τους εφοπλιστές.

Μεταξύ των δυο πλευρών αποφασίστηκε:

  • Για το εφοπλιστικό κεφάλαιο: Η Κίνα θα ιδρύσει ένα ειδικό ταμείο το οποίο σε πρώτη φάση θα διαθέσει 5 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών, με στόχο να εξασφαλίσει τη ναυπήγηση 320 πλοίων στη ναυπηγική της βιομηχανία. Ηδη από τον προηγούμενο Ιούνη οι Ελληνες εφοπλιστές (Πατέρας, Προκοπίου, Βενιάμης) υπέγραψαν τέσσερις συμφωνίες με την κινεζική πολυεθνική «Cosco», προκειμένου να ναυπηγήσουν πλοία στα ναυπηγεία της εταιρείας στην Κίνα. Οι συμφωνίες προβλέπουν τη ναυπήγηση 15 φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου. Ως αντάλλαγμα η κινεζική πολυεθνική έχει δεσμευτεί να ναυλώσει 6 πλοία Ελλήνων εφοπλιστών. Επίσης, ο τραπεζικός κινεζικός όμιλος «China Development Bank Co» θα δανειοδοτήσει με 74,61 εκατομμύρια δολάρια την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία εφοδιασμού τάνκερ «Cardiff Marine Inc». Αλλα 82,6 εκατομμύρια δολάρια θα δώσει η κινεζική τράπεζα με τη μορφή δανείου στην «Diana shipping». Πρόκειται για ναυτιλιακή εταιρεία επίσης ελληνικών συμφερόντων με έδρα τα νησιά Μάρσαλ (!) που διαθέτει όμως κεντρικά γραφεία στην Αθήνα.
  • Για το λιμάνι του Πειραιά: Η «Cosco» επιδιώκει να πάρει υπό τον έλεγχό της το μεγαλύτερο λιμάνι και κατ' επέκταση το μεγαλύτερο μέρος του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας. Στόχος της είναι μέχρι το 2015 να διακινούνται από τον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια από 800.000 που διακινούνται σήμερα.
  • Για το Θριάσιο: Η «Cosco» επιδιώκει να αναλάβει την εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου που θα κατασκευαστεί σε τεράστια δημόσια έκταση στην περιοχή του Θριασίου, απαιτώντας το 51% της συγκεκριμένης επένδυσης. Για την κατασκευή του έργου θα υπάρξει κοινοπραξία μεταξύ της κινεζικής πολυεθνικής, του ΟΛΠ ΑΕ και ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων, όπως ο «Ελλάκτωρ» και η «J&P ΑΒΑΞ».
  • Για εμπορικό κέντρο στον Πειραιά: Ο κινεζικός όμιλος BGEGI υπέγραψε συμφωνία με την «Plaza Center NV» (όμιλος ισραηλινών συμφερόντων στον οποίο συμμετέχουν ελληνικοί επιχειρηματικοί όμιλοι) για την κατασκευή του εμπορικού κέντρου «Pireaus Plaza» στη συμβολή των οδών Πειραιώς και Κηφισού. Πρόκειται για ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο που θα οδηγήσει σε λουκέτο χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους και μικρεμπόρους της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.
  • Για τον ΟΣΕ: Οι Κινέζοι, μέσω της «Cosco», ενδιαφέρονται για την εξαγορά του ΟΣΕ και της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», μετά το νομοσχέδιο - ταφόπλακα για τον οργανισμό που ψήφισε η κυβέρνηση, μειώνοντας τους μισθούς των εργαζομένων και το προσωπικό του.
  • Για τα λιμάνια: Οι Κινέζοι ενδιαφέρονται να περάσουν στην κατοχή τους πολλά λιμάνια της χώρας. Η «Cosco» είχε καταθέσει πριν δυο χρόνια προσφορά ύψους 132 εκατομμυρίων ευρώ για την εξαγορά του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Επίσης, στις βλέψεις της κινεζικής πολυεθνικής είναι τα λιμάνια του Λαυρίου, της Ελευσίνας και το Τυμπάκι της Κρήτης.
  • Για τα αεροδρόμια: Το ενδιαφέρον των Κινέζων εστιάζεται στην κατασκευή και εκμετάλλευση του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης.

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ