ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 20 Οχτώβρη 2009
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΕΣ ΟΜΥΛΕ ΚΑΙ ΕΝΩΣΗΣ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ
«Εσπασαν» την απεργία στο λιμάνι

ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ, με τη μέθοδο του «κοινωνικού διαλόγου» ανοίγουν τώρα διάπλατα τις πύλες του λιμανιού, για να εισέλθει η COSCO

Οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ, που πλειοψηφούν στις διοικήσεις της Ομοσπονδίας των υπαλλήλων (ΟΜΥΛΕ) και της Ενωσης Λιμενεργατών, αποφάσισαν το Σάββατο το απόγευμα να ανακόψουν τον απεργιακό αγώνα! «Τα κεφάλια μέσα, λοιπόν», ήταν το σύνθημα που έδωσαν στους απεργούς εργαζόμενους του ΟΛΠ ΑΕ, αποδεικνύοντας ότι είναι «άξιος ο μισθός» του εργοδοτικού, κυβερνητικού συνδικαλισμού και πιστές στη λογική της ανταγωνιστικότητας, δηλαδή της κερδοφορίας του κεφαλαίου, έσπευσαν να ταχθούν στο πλευρό της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και να ξεκινήσουν ...«κοινωνικό διάλογο» για τη «βελτίωση» της σύμβασης παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων! Δηλαδή, απροκάλυπτα νομιμοποίησαν πλήρως την ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ και την παράδοσή του στην κινεζική πολυεθνική COSCΟ και τώρα απλώς θα ξεκινήσουν τα «παζάρια» για τους όρους, οι οποίοι, όπως όλα δείχνουν, θα είναι ακόμα χειρότεροι. Οσο για τα εργασιακά δικαιώματα το χτύπημα θα είναι τρομακτικό.

Με συνοπτικές διαδικασίες

Οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ, με 16 μέρες απεργία, κατάφεραν να «μπλοκάρουν» την είσοδο της κινεζικής πολυεθνικής COSCO στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων που είχε προγραμματιστεί για την 1η Οκτώβρη, βάζοντας εμπόδια συνολικά στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Ωστόσο, ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ, το απόγευμα του Σαββάτου, αποφάσισαν με συνοπτική διαδικασία τη λήξη της απεργίας! Το σκηνικό για το «σπάσιμο» της απεργίας των εργαζομένων στήθηκε ως εξής: Το μεσημέρι του Σαββάτου, η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λ. Κατσέλη κάλεσε σε συνάντηση τα προεδρεία στην ΟΜΥΛΕ και την Ενωση Λιμενεργατών. Μέσα σε μία ώρα - τόσο κράτησε η συνάντηση - τα «είχαν βρει». Αμέσως μετά, και πριν ακόμα συνεδριάσουν οι διοικήσεις, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γ. Γεωργακόπουλος δήλωσε ότι η συνάντηση κινήθηκε σε «θετική κατεύθυνση». Στη συνέχεια, η απόφαση για λήξη ήταν θέμα μερικών λεπτών.

Οι «θετικές» προτάσεις της κυβέρνησης προβλέπουν το ...«πάγωμα» μέχρι τις 2 Νοέμβρη «της λειτουργίας της ΣΕΠ ΑΕ, δηλαδή της COSCO, στο ΣΕΜΠΟ», «έναρξη διαλόγου της κυβέρνησης με την ΣΕΠ ΑΕ για τη σύμβαση παραχώρησης», στα πλαίσια του οποίου οι συνδικαλιστικές οργανώσεις θα υποβάλουν τα δικά τους ...αιτήματα. Σε δελτίο Τύπου που εξέδωσαν ΟΜΥΛΕ και Ενωση Λιμενεργατών για να «χρυσώσουν» το χάπι, κάνουν λόγο «για ριζική και σε βάθος αναθεώρηση των όρων της Σύμβασης» και πως «όλα τα ανωτέρω θα γίνουν με γνώμονα την προάσπιση του Δημόσιου Συμφέροντος και τη διασφάλιση των Εργασιακών Σχέσεων των εργαζομένων».

Στο μεταξύ, ματαιώθηκε η προγραμματισμένη για χτες εκδίκαση της αγωγής του προέδρου του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλου, με την οποία αξίωνε να χαρακτηριστεί παράνομη η απεργία των εργαζομένων του ΟΛΠ. Η ματαίωση σημαίνει ότι ο Κ. Μίχαλος, ανά πάσα στιγμή, μπορεί να την επαναφέρει. Αλλωστε, στην αγωγή του ο εκπρόσωπος του κεφαλαίου απαιτεί να απαγορευθεί κάθε άλλη απεργία στο μέλλον με ίδια ή παρεμφερή αιτήματα!

Με ανακοίνωσή τους οι αγωνιστικές παρατάξεις Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Υπαλλήλων Λιμανιών και Δημοκρατική Ενότητα Λιμενεργατών καταγγέλλουν τις συμβιβασμένες πλειοψηφίες και καλούν τους εργαζόμενους, να «πάρουν την υπόθεση της οργάνωσης του αγώνα στα χέρια τους». Να απαιτήσουν παντού γενικές συνελεύσεις και να πρωτοστατήσουν στην αγωνιστική συσπείρωση και συντονισμό με άλλους κλάδους εργαζομένων όπως αυτών που πλήττονται από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, διεκδικώντας λιμάνια αποκλειστικά δημόσια στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών.

ΠΑΜΕ
Οι αγώνες θα καρπίσουν μόνο με ταξικό προσανατολισμό

Το ρόλο της πλειοψηφίας της ΟΜΥΛΕ καταγγέλλουν οι ταξικές δυνάμεις

Τη στάση της πλειοψηφίας της ΟΜΥΛΕ καταγγέλλει το ΠΑΜΕ και οι δυνάμεις του στους λιμενεργάτες, καλώντας τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ να οργανώσουν την πάλη τους για την κατάργηση της σύμβασης.

Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής: «Το ΠΑΜΕ και οι δυνάμεις του στους λιμενεργάτες έγκαιρα είχαν προειδοποιήσει ότι η στάση της πλειοψηφίας της ΟΜΥΛΕ λειτουργούσε σε βάρος τους. Η πλειοψηφία της ΟΜΥΛΕ, με την απόφασή της να σταματήσει την απεργία, εξυπηρετεί τα σχέδια της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, για να παραδώσει το λιμάνι στα χέρια του κεφαλαίου.

"Αγωνιστικά" βάζει πλάτη στα σχέδια της κυβέρνησης για επαναδιαπραγμάτευση στη βάση της συμφωνίας ιδιωτικοποίησης της ΝΔ. Οι εργαζόμενοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν, να βγάλουν συμπεράσματα ότι το κεφάλαιο δεν το ενδιαφέρουν τα δικαιώματα των εργαζομένων, αλλά η κερδοφορία του. Οτι η πολιτική της κυβέρνησης σε αυτήν την κατεύθυνση στοχεύει.

Οποια συμφωνία θα αποτελεί στάχτη στα μάτια των εργαζομένων, γιατί θα είναι ελιγμός για να αποσπάσει τη συμφωνία τους και μετά θα χτυπήσει τα δικαιώματά τους με κάθε τρόπο, ιδιαίτερα των νέων.

Το ΠΑΜΕ καλεί τους λιμενεργάτες να οργανώσουν την πάλη τους. Να μη δεχτούν καμιά συμφωνία με κανέναν. Να παλέψουν για κατάργηση της σύμβασης ιδιωτικοποίησης. Να παλέψουν τα λιμάνια να είναι αποκλειστικά δημόσια, να εξυπηρετούν τις ανάγκες του ελληνικού λαού. Να καταργηθούν όλοι οι νόμοι που ιδιωτικοποιούν λιμάνια - ναυπηγεία».

«ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ»
Πρωτοβουλίες για την οργάνωση της δράσης

Σύσκεψη την Πέμπτη, στις 11 το πρωί, στην αίθουσα της ΠΕΜΕΝ

Μπροστά στην οργάνωση των αγώνων των ναυτεργατών μπαίνουν οι ταξικές δυνάμεις της «Ναυτεργατικής Συνδικαλιστικής Κίνησης» (ΝΣΚ). Την Πέμπτη 22 Οκτώβρη, καλούν τους ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων σε σύσκεψη, που θα γίνει στις 11 το πρωί, στην αίθουσα συνελεύσεων της ΠΕΜΕΝ. Στόχος είναι η αγωνιστική συσπείρωση των ναυτεργατών μέσα και έξω από τα καράβια, ο συντονισμός δράσης τους με τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, η ανάδειξη της ανάγκης απεργιακών αγώνων ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική και της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που για την κερδοφορία του κεφαλαίου και με βάση τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης μετατρέπει τα καράβια σε σύγχρονες γαλέρες και επιβάλλει τον εργασιακό Μεσαίωνα στους τόπους δουλειάς της στεριάς.

Στο κάλεσμα που εξέδωσε η ΝΣΚ παραθέτει μια σειρά στοιχείων για την επίθεση των εφοπλιστών σε βάρος των ναυτεργατικών δικαιωμάτων και την επέκταση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. «Οι Μινωικές Γραμμές - τονίζει η ΝΣΚ - με τον μεγαλομέτοχο Grimaldi, ανατρέπουν το εργασιακό status με το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο "CRUISE EUROP"», ενώ ετοιμάζεται και δεύτερο πλοίο της εταιρείας στην Πάτρα, που πυροδοτεί γενικότερες εξελίξεις και ανακατατάξεις σε όλα τα επιβατηγά πλοία».

Αποκαλύπτει ότι στα υπόλοιπα πλοία της γραμμής Πάτρα - Ιταλία, με τις ειδικές μειωμένες οργανικές συνθέσεις παραβιάζεται η Διεθνής Σύμβαση 180 που καθορίζει το χρόνο εργασίας - ανάπαυσης των ναυτεργατών, η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, υπονομεύεται η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ενώ και εκεί εργάζονται χαμηλόμισθοι ανασφάλιστοι. «Παρόμοιες συνθήκες - συνεχίζει - είναι και στα οχηματαγωγά της γραμμής Κόρινθος - Ιταλία, όπου εργάζονται στα 3 πλοία υπό ελληνική σημαία, 37 ναυτεργάτες χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα»! Σε αυτά προστίθενται η κατάσταση που επικρατεί στα ακτοπλοϊκά πλοία, με ενδεικτικό παράδειγμα τους εγκαταλειμμένους και απλήρωτους ναυτεργάτες στα πλοία του Αγούδημου, το χτύπημα που ετοιμάζεται στα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών και στο ΝΑΤ, η εικόνα διάλυσης της Ναυτικής Εκπαίδευσης και Μετεκπαίδευσης.

ΚΚΕ
Εμπαιγμός και εξαπάτηση ο διάλογος της κυβέρνησης

Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σχετικά με τη λήξη της απεργίας των εργαζομένων στον ΟΛΠ εξέδωσε την ακόλουθη δήλωση:

«Η απόφαση της πλειοψηφίας της ΟΜΥΛΕ, να σταματήσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις, με πρόσχημα το πάγωμα της εγκατάστασης της COSCO για 15 ημέρες, αποτελεί μια αρνητικότατη εξέλιξη. Δεν είναι ελιγμός που διευκολύνει τη συγκέντρωση δυνάμεων στην πάλη για να ακυρωθεί η σύμβαση και ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, αλλά διευκολύνει τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς να παραδοθεί το λιμάνι στην COSCO. Δεν είναι τυχαίο ότι τα συνδικαλιστικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ διαπραγματεύονταν με την κυβέρνηση κρυφά και χωρίς να ενημερώνουν τους εργαζόμενους.

Είναι εμπαιγμός και εξαπάτηση των εργαζομένων ο διάλογος που έστησε η κυβέρνηση, υποτίθεται σε μηδενική βάση, αλλά με βάση τη συμφωνία που υπέγραψε η κυβέρνηση της ΝΔ με την COSCO.

Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι του Πειραιά, στα Ναυπηγεία και στη Ζώνη πρέπει να αξιοποιήσουν την εμπειρία ότι δεν υπάρχει ιδιωτικοποίηση που να μη θίγει τα στοιχειώδη εργασιακά τους δικαιώματα. Για να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση χρειάζεται αποφασιστικός και ενιαίος αγώνας για λιμάνια και ναυπηγεία αποκλειστικά δημόσια που να βρίσκονται στην υπηρεσία των αναγκών του ελληνικού λαού. Καμία διαπραγμάτευση με κανέναν, κατάργηση της σύμβασης. Να καταργηθούν οι νόμοι των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που παραδίδουν τα λιμάνια, τα ναυπηγεία και τις υποδομές της χώρας στο ιδιωτικό κεφάλαιο».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ