Ανακοίνωση - κάλεσμα της ΚΝΕ προς τους σπουδαστές των Δημόσιων ΙΕΚ
Αναλυτικά στην ανακοίνωση τονίζονται τα εξής:
Σπουδαστή, σπουδάστρια στα Δημόσια ΙΕΚ,
Ενα νέο κεφάλαιο ξεκινά στη ζωή σου!
Καλή αρχή!
Σε καλούμε να βαδίσουμε μαζί έναν δρόμο αγωνιστικό, όμορφο και συλλογικό! Τον δρόμο για την ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών μας και των επαγγελματικών δικαιωμάτων μας.
Γιατί σήμερα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να σπουδάσουμε με καλύτερους όρους. Να μάθουμε το επάγγελμα με βάση τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας, να γνωρίσουμε οι νέοι και οι νέες τη θεωρία και τις αρχές λειτουργίας των τεχνολογικών εφαρμογών στην ειδικότητα που σπουδάζουμε, και όχι να βγαίνουμε απόφοιτοι με δεξιότητες μίας χρήσης.
Εσύ που θέλεις να μάθεις την ειδικότητα που επέλεξες ολοκληρωμένα, παίρνοντας όλα τα αναγκαία εφόδια, έλα να παλέψουμε:
Διεκδικούμε τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία της σχολής μας, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα rapid test για όλους, μαζικό εμβολιασμό με επιστημονική ενημέρωση και παρακολούθηση, περισσότερους καθηγητές και αίθουσες, περισσότερα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Για να είναι μεγαλύτερη η κερδοφορία τους, θέλουν εργαζόμενους «ευέλικτους» σε οποιοδήποτε πόστο έχει ανάγκη η επιχείρηση, θέλουν εργαζόμενους φθηνούς, αξιοποιώντας και τη μαθητεία, αλλά και τη μεγάλη ανεργία στους νέους. Αυτή είναι η μεγαλύτερη σύνδεση με την αγορά εργασίας: Η πλειοψηφία των αποφοίτων να βρίσκονται είτε στην ουρά της ανεργίας είτε να γυρνάνε από δουλειά σε δουλειά, πολλές φορές άσχετη και από την ειδικότητά τους, δουλεύοντας με χαμηλό μισθό, «ευέλικτα» ωράρια, ή να κυνηγάνε συνεχώς πιστοποιήσεις. Τέτοια σύνδεση με την αγορά εργασίας επιδιώκει και η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, κληρονομώντας τις «προσπάθειες» των προηγούμενων κυβερνήσεων. Αυτή η σύνδεση είναι αντίθετη με τις δικές μας ανάγκες για μόρφωση και επαγγελματικά δικαιώματα.
Μας προετοιμάζουν από την πρακτική άσκηση να αποδεχτούμε την εργασιακή ζούγκλα στους χώρους δουλειάς. Θέλουν οι σπουδαστές να είμαστε απομονωμένοι, φοβισμένοι απέναντι στις επιδιώξεις των αφεντικών, να μη διεκδικούμε, να «τρωγόμαστε» με τον διπλανό μας για μια θέση κακοπληρωμένης δουλειάς. Με τον συμβιβασμό, όμως, δεν γλίτωσε κανείς!
Η ΚΝΕ απευθύνεται σε σένα με την πεποίθηση ότι υπάρχει λύση! Λύση που βρίσκεται στην οργάνωση του αγώνα για όσα ονειρευόμαστε και έχουμε πραγματικά ανάγκη! Γι' αυτό πρωτοστατεί και δρα μέσα στους συλλόγους σπουδαστών, στην προσπάθεια για τη συγκρότηση Επιτροπών Αγώνα σε κάθε Δημόσιο ΙΕΚ, για να δυναμώσει αποφασιστικά η οργανωμένη, συλλογική διεκδίκηση στις σχολές!
Οι Σύλλογοι και οι Επιτροπές Αγώνα Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ που υπάρχουν σε μεγάλες πόλεις ή Περιφέρειες σε όλη την Ελλάδα αποδεικνύεται ότι είναι το στήριγμά μας για να τα καταφέρουμε στον αγώνα που έχουμε μπροστά μας. Είναι υπόθεση όλων να δυναμώσουμε τους Συλλόγους μας, τη συζήτηση, την αγωνιστική δράση. Με την πραγματοποίηση Γενικών Συνελεύσεων στις σχολές να αντιμετωπίσουμε συλλογικά τα εμπόδια που συναντάμε στην προσπάθειά μας να γνωρίσουμε ολοκληρωμένα το επάγγελμα που επιλέξαμε. Με την οργάνωση και συμμετοχή μας στα σωματεία και στη δράση τους, σε κινητοποιήσεις και απεργίες, για σύγχρονους όρους σπουδών και δουλειάς, για το δικαίωμα στην υγεία κ.λπ. Ετσι καταφέραμε μέσα από τον Σύλλογό μας να καταβληθεί το έκτακτο επίδομα των 800 ευρώ σε εργαζόμενους και παράλληλα πρακτικάριους σπουδαστές!
Οι αγώνες του λαού και της νεολαίας είναι η δύναμη για να βελτιώσουμε τη ζωή, τις σπουδές, το μέλλον μας, να ανοίξουμε τον δρόμο για να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας.
Σήμερα, στον 21ο αιώνα, υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να σπουδάσουμε όπως μας αξίζει, για να ζήσουμε καλύτερα!
Δυναμώνουμε τον αγώνα ενάντια σε όσους μας στερούν το αυτονόητο δικαίωμα να ζήσουμε όπως επιτάσσει η εποχή μας, η ανάπτυξη της επιστήμης, της τεχνολογίας. Ενάντια στο σάπιο σύστημα της εκμετάλλευσης και της αδικίας, το κράτος του, τις κυβερνήσεις και τα κόμματά του, τις ενώσεις και τους οργανισμούς του, που βλέπουν τις ανάγκες μας ως «κόστος». Αυτό το σύστημα δεν διορθώνεται. Μόνο ανατρέπεται!
Ελα μαζί μας στον αγώνα για την κοινωνία των σύγχρονων δικαιωμάτων, της πραγματικής ελευθερίας, τον σοσιαλισμό!
«Δικαίωση της κυβερνητικής πολιτικής» για ενίσχυση της Επαγγελματικής Κατάρτισης χαρακτήρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος την αύξηση των εγγραφών στα Δημόσια ΙΕΚ, επαναλαμβάνοντας τις αναφορές που είχε κάνει τις προηγούμενες μέρες και ο πρωθυπουργός με βάση στοιχεία που δείχνουν ότι οι εγγραφές σπουδαστών 18 - 20 ετών έφτασαν τις 12.078, από 6.715 πέρυσι.
«Αποδεικνύεται έτσι ότι οι απόφοιτοι Λυκείου στρέφονται στην Επαγγελματική Κατάρτιση και εμπιστεύονται τις σύγχρονες ειδικότητες, τις σύγχρονες δομές των δημόσιων Ινστιτούτων», δήλωσε ο Γ. Οικονόμου και σημείωσε πως «η κυβέρνησή μας προσφέρει αυτές τις δυνατότητες και τις επιλογές στους νέους ώστε αυτοί να φτιάξουν τη ζωή τους σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις επιθυμίες που οι ίδιοι έχουν».
Η κυβέρνηση επιδίδεται σε μια προσπάθεια να δείξει πως η στρατηγική κατεύθυνση για μαζική στροφή στην Επαγγελματική Κατάρτιση είναι επιλογή των νέων. Σαν να μην είχαν προηγηθεί η νομοθέτηση και η εφαρμογή των αλλαγών στην εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, όπου όλοι γίναμε μάρτυρες του πώς η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής άφησε εκτός ΑΕΙ δεκάδες χιλιάδες νέους δείχνοντάς τους τον δρόμο προς τα ΙΕΚ. Στην πραγματικότητα, το μεγάλο κεφάλαιο είναι αυτό που αξιώνει να ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο καθώς η Επαγγελματική Κατάρτιση συνδέεται πιο άμεσα με τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας στη δεδομένη χρονική στιγμή από την Ανώτατη Εκπαίδευση αλλά δημιουργεί και ένα εργατικό δυναμικό εξειδικευμένο σε εφήμερες δεξιότητες.
Οσο για τις «σύγχρονες δομές των δημόσιων ινστιτούτων», για τις οποίες έκανε λόγο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές. Λίγες μέρες μετά το άνοιγμα των Δημόσιων ΙΕΚ - τα οποία ξεκίνησαν να λειτουργούν από τα μέσα Οκτώβρη - οι σπουδαστές καταγράφουν σε διάφορες περιπτώσεις ελλείψεις σε καθηγητές, τμήματα με μεγάλο αριθμό σπουδαστών αντί για αραίωση ώστε να εξασφαλιστεί η υγειονομική ασφάλεια, τις ίδιες κακοσυντηρημένες υποδομές και εργαστήρια, το χέρι στην τσέπη από την πρώτη μέρα για βιβλία, αναλώσιμα κ.ο.κ.
Με αυτούς τους όρους, λοιπόν, υποδέχονται και τους επιπλέον σπουδαστές για τους οποίους κάνει λόγο η κυβέρνηση, αποδεικνύοντας και με αυτόν τον τρόπο πως κριτήριο της πολιτικής της κάθε άλλο παρά οι ανάγκες των νέων είναι...
Για 9η χρονιά λειτουργεί φέτος το Λαϊκό Φροντιστήριο σε Κερατσίνι - Δραπετσώνα
Είναι μια συνεχιζόμενη προσπάθεια έμπρακτης αλληλεγγύης στα παιδιά της εργατικής τάξης και των λαϊκών οικογενειών που έρχονται αντιμέτωπα με τα ταξικά εμπόδια του εκπαιδευτικού συστήματος.
Ο «Ριζοσπάστης» παρουσιάζει σήμερα μέρος της δουλειάς αυτών των δομών, που λειτουργούν ως αποκούμπι και στήριγμα για λαϊκές οικογένειες, και θα συνεχίσει σε επόμενα φύλλα με αντίστοιχες πρωτοβουλίες σε άλλες περιοχές.
Το Φροντιστήριο Αλληλεγγύης της Λαϊκής Επιτροπής Κερατσινίου - Δραπετσώνας μπαίνει στην 9η χρονιά λειτουργίας του. Μια πρωτοβουλία που στηρίχτηκε από καθηγητές του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τον γυναικείο σύλλογο «Η στοργή του παιδιού», καθώς επίσης από τα σωματεία που συμμετέχουν στη Λαϊκή Επιτροπή.
Οπως μας λέει σχετικά ο υπεύθυνος του φροντιστηρίου, Γιώργος Αρφαράς: «Το φροντιστήριό μας χρόνια τώρα στέκεται διπλά στα παιδιά ανέργων και χαμηλόμισθων που θέλουν, ξεπερνώντας εμπόδια, να σπουδάσουν. Αναλαμβάνουμε παιδιά από Α' Γυμνασίου μέχρι Β' Λυκείου, δυστυχώς δεν μπορούμε να καλύψουμε τις απαιτήσεις των πανελλαδικών εξετάσεων γιατί δεν φτάνουν οι καθηγητές, όμως είμαστε πολύ περήφανοι γιατί πολλοί μαθητές μας διατηρήθηκαν σε καλό επίπεδο μέχρι τη Β' Λυκείου και κατάφεραν να περάσουν στα ΑΕΙ. Σιγά σιγά, μάλιστα, παλιοί μαθητές, που είναι πλέον φοιτητές, επιστρέφουν ως καθηγητές στο Λαϊκό Φροντιστήριο, κι αυτό μας συγκινεί πολύ.
Η εθελοντική συμμετοχή καθηγητών από σχολεία της περιοχής βοηθάει επιπλέον στη δουλειά του φροντιστηρίου, καθώς δημιουργείται εμπιστοσύνη σε καθηγητές, διευθυντές και γονείς ότι το φροντιστήριο, αν και εθελοντικό, μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά τους μαθητές που το χρειάζονται. Αυτό βέβαια οικοδομείται και από την καλή δουλειά καθηγητών και γραμματείας.
Ο ρόλος του φροντιστηρίου συσπείρωσε ακόμα πάρα πολλούς ανθρώπους που βοήθησαν στη λειτουργία του, οι οποίοι μέχρι πρότινος δεν είχαν σχέση με το κίνημα, τα σωματεία και τους φορείς. Μάθαμε καλά πόσο δύσκολο είναι να σταθεί στον χρόνο μια τέτοια εθελοντική πρωτοβουλία στις γειτονιές μας, μέσα από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι οικογένειές τους τα τελευταία χρόνια και λόγω της πανδημίας».
Τα μαθήματα γίνονται σε χώρο του δήμου (Περικλέους 41, Κερατσίνι), όπου στεγάζονται το ΚΑΠΗ και η παιγνιοθήκη. Για φέτος έχουν ήδη ξεκινήσει τα μαθήματα, αλλά οι εγγραφές ακόμα συνεχίζονται. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 697 228 6236.
«Θέλουμε το Λαϊκό Φροντιστήριο να το αξιοποιήσουν άνεργοι και χαμηλόμισθοι, ειδικά όσο το σχολείο θα μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο, όσο θα σπρώχνουν τα παιδιά μόνο στις δεξιότητες», σημειώνει ο Γ. Αρφαράς και καταλήγει: «Το Λαϊκό Φροντιστήριο μπορεί να συμβάλει στη μόρφωση των παιδιών, αλλά και να καλλιεργήσει και άλλες αξίες στους μαθητές του, τόσο μέσα από το μάθημα και τη στάση των καθηγητών που προσφέρουν αμισθί, όσο και από την παράλληλη δραστηριότητα, με τις θεατρικές και καλλιτεχνικές ομάδες όπου και οι μαθητές μετατρέπονται σε στρατευμένους ηθοποιούς».
Πολλές εκατοντάδες νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, που τοποθετήθηκαν σε σχολεία όλης της χώρας, συνυπογράφουν επιστολή με την οποία ζητούν να μειωθεί ο χρόνος υποχρεωτικής παραμονής τους στη θέση που τοποθετήθηκαν.
Αναλυτικά επισημαίνουν: «Θεωρώντας ως δεδομένο ότι μεγάλο μέρος των σχολικών μονάδων ολόκληρης της ελληνικής επικράτειας έχουν διαθέσιμα οργανικά κενά για όλες τις ειδικότητες, αιτούμαστε τη μείωση του χρόνου υποχρεωτικής παραμονής στη θέση τοποθέτησης από δύο σχολικά έτη σε ένα, όπως ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια».
Το δίκαιο αίτημα των εκπαιδευτικών το κατέθεσε το ΚΚΕ ως Αναφορά στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν τα «Θέματα Παιδείας» στα βιβλιοπωλεία της «Σύγχρονης Εποχής» και στους ανταποκριτές του περιοδικού σε όλη την Ελλάδα. Επικοινωνία: mail@thematapaideias.org
Ξανά διά ζώσης τα μαθήματα στο Λαϊκό Φροντιστήριο της Πετρούπολης
Το Λαϊκό Φροντιστήριο της Πετρούπολης λειτουργεί επίσης για 9η χρόνια με τα μαθήματα να γίνονται σε σχολικές αίθουσες που παραχωρούνται από τη Δημοτική Σχολική Επιτροπή. Τη λειτουργία του στηρίζουν ταξικά σωματεία και φορείς της περιοχής, όπως ο Σύλλογος Δημοκρατικών Γυναικών Πετρούπολης, ο Σύλλογος Εργαζομένων Δήμου Πετρούπολης, συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ, φοιτητές που συσπειρώνονται στο ΜΑΣ και άλλοι μαζικοί φορείς της περιοχής.
Στόχος είναι να βοηθηθούν μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου που οι γονείς τους είναι άνεργοι, εργάζονται με μερική απασχόληση, ανήκουν σε μονογονεϊκές οικογένειες, είναι δηλαδή στο στόχαστρο του ταξικού εκπαιδευτικού συστήματος. Επίσης επιδιώκει να νιώσουν οι μαθητές ότι η γνώση και η μόρφωση είναι δικαίωμα της εργατικής τάξης, για το οποίο οι φορείς του εργατικού - λαϊκού κινήματος οφείλουν και είναι δίπλα τους.
Στο Γυμνάσιο και στην Α' Λυκείου διδάσκονται Νέα και Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Φυσική. Στη Β' και Γ' Λυκείου διδάσκονται Αρχαία, Εκθεση, Ιστορία, Λατινικά, Μαθηματικά Κατεύθυνσης, Φυσική Κατεύθυνσης, Χημεία, Βιολογία, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, Πληροφορική και Σχέδιο (γραμμικό και ελεύθερο). Είναι σημαντικό για το πώς βοηθήθηκαν οι μαθητές ότι στις μικρότερες τάξεις έγινε ουσιαστική δουλειά, με σημαντικά αποτελέσματα, ενώ στις πανελλαδικές εξετάσεις 9 στους 10 μαθητές πέρασαν στις σχολές της προτίμησής τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πρόσφατο παρελθόν γίνονταν και μαθήματα Αγγλικών, τα παιδιά προετοιμάστηκαν, έδωσαν εξετάσεις πιστοποίησης και πέτυχαν στα επίπεδα του Lower αλλά και του Proficiency.
Οι καθηγητές που έχουν αναλάβει τα μαθήματα είναι είτε διορισμένοι σε δημόσια σχολεία, είτε αδιόριστοι που εργάζονται σε φροντιστήρια, είτε ακόμα και φοιτητές. Ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών και τη ζήτηση, σχηματίζονται και τα αντίστοιχα τμήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τη χρονιά 2018 - 2019 το Λαϊκό Φροντιστήριο έφτασε τους 70 μαθητές. Το 2020 - 2021, λόγω της πανδημίας, γίνονταν διαδικτυακά μαθήματα, ενώ φέτος έχει ξεκινήσει η διά ζώσης λειτουργία με 10 μαθητές.
Παιδιά και κάποιοι καθηγητές συμμετέχουν παράλληλα σε εκδηλώσεις φορέων της περιοχής (ΟΓΕ, ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ κ.λπ.), ενώ πριν την πανδημία γίνονταν εκδηλώσεις από τους ίδιους τους μαθητές του φροντιστηρίου - χαρακτηριστικά, ομάδα μαθητών μια χρονιά ανέβασε μουσικοθεατρική παράσταση αφιερωμένη στην Εργατική Πρωτομαγιά.
Τα μαθήματα άρχισαν στις 19/10 με τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας από την πανδημία (μαθήματα με μάσκα, απολυμαντικό για τα χέρια, απολυμαίνονται τα θρανία που χρησιμοποιούνται, όπως και οι τουαλέτες).
Οι εγγραφές συνεχίζονται και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 694 895 9063 (Μαρία) και 693 688 7476 (Φιλιώ).
Συνεχίζονται οι εκδηλώσεις - συζητήσεις που οργανώνουν οι ΚΟ της Τομεακής Οργάνωσης Εκπαιδευτικών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ με θέμα «Ο αγώνας είναι δίκαιος. Παλεύουμε για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας».
Στο πλαίσιο αυτό, το Σάββατο 30/10 προγραμματίζονται οι εξής εκδηλώσεις:
Για τους όρους εξασφάλισης ανοιχτών και υγειονομικά ασφαλών ιδρυμάτων μιλούν στον «Ριζοσπάστη» ο Γ. Μαργαρίτης, καθηγητής, και ο Γ. Κουρμούλης, διοικητικός υπάλληλος στο ΑΠΘ
Ωστόσο, οι εικόνες αποτυπώνουν την ανυπαρξία μέτρων από πλευράς κυβέρνησης και διοικήσεων, με περιστατικά συνωστισμού σε αμφιθέατρα, αίθουσες, λεωφορεία και στάσεις ΜΜΜ, ατελείωτες ουρές ακόμα και υπό βροχή έξω από τις Σχολές και τις φοιτητικές λέσχες. Αντίστοιχες ήταν οι εικόνες από τη μεγαλύτερη πανεπιστημιούπολη της χώρας, αυτή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπως και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Οι φοιτητές στη Θεσσαλονίκη, μέσα από τους συλλόγους τους, από την πρώτη στιγμή της επαναλειτουργίας των πανεπιστημίων έχουν ξεκινήσει να οργανώνουν τον αγώνα τους, με συλλογικές διεργασίες και αποφάσεις, μέσα από τα έτη, τα αμφιθέατρα και τα εργαστήρια για ουσιαστικά μέτρα προστασίας της Υγείας, για πανεπιστήμια και αμφιθέατρα ανοιχτά και ασφαλή για όλους. Τον αγώνα αυτόν συντονίζουν με τους καθηγητές τους, αλλά και τους εργαζόμενους των πανεπιστημίων.
Ο «Ριζοσπάστης» βρέθηκε στο ΑΠΘ και συζήτησε με τον καθηγητή Σύγχρονης Ιστορίας στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, Γιώργο Μαργαρίτη, και τον Γιάννη Κουρμούλη, διοικητικό υπάλληλο και μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων του ΑΠΘ, για τους όρους με τους οποίους πραγματοποιήθηκε το άνοιγμα των πανεπιστημίων, όπως και πλευρές των συνεπειών που έχει ήδη φέρει σε αυτά η διαχείριση της πανδημίας από κυβέρνηση και διοικήσεις.
Στην αρχή της συζήτησης, ο καθηγητής είπε πως το άνοιγμα των πανεπιστημίων ήταν μια ευχάριστη αλλαγή, καθώς το πανεπιστήμιο, που για «18 μήνες ήταν ένας νεκρός χώρος», απέκτησε ξανά ζωή, δραστηριότητες και ανθρώπους.
Μάλιστα, τόνισε πως οι φοιτητές το ήθελαν αυτό, λέγοντας πως στις «μεικτές» εξετάσεις του Σεπτέμβρη, που υπήρχε η επιλογή για γραπτή εξέταση διά ζώσης ή προφορικά μέσω τηλεκπαίδευσης και στα δικά του μαθήματα, περίπου το 90% των φοιτητών ήρθε στις αίθουσες για να εξεταστεί διά ζώσης.
«Τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε», είπε, όπως το γεγονός ότι οι σημερινοί δευτεροετείς δεν είχαν δει ακόμα το πανεπιστήμιο, «είναι προβλήματα που καταλύουν την έννοια του πανεπιστημίου και της ακαδημαϊκής δραστηριότητας». Ωστόσο, σημείωσε πως αν και «πολύ καλά έγινε και άνοιξαν τα πανεπιστήμια, το άνοιγμα έγινε με ατομική ευθύνη. Η κυβέρνηση, που έχει την κύρια ευθύνη, αλλά και οι πρυτανικές αρχές, αυτούς τους 18 μήνες δεν έλαβαν κυριολεκτικά κανένα μέτρο, ώστε η επιστροφή να γίνει με τρόπο ασφαλή, όπως το να μην κινδυνεύουμε από συνωστισμούς».
Εξηγώντας τα χρόνια προβλήματα στα πανεπιστήμια, τα οποία ήρθε να επιδεινώσει η διαχείριση της πανδημίας, σημείωσε χαρακτηριστικά πως το υπουργείο και η κυβέρνηση, με τη σχετική ΚΥΑ, «είχε το θράσος να μας ζητήσει να δουλεύουμε με αμφιθέατρα στο 100% της πληρότητάς τους». «Την κατάσταση όφειλε να την ξέρει το υπουργείο», σημείωσε, «ότι δουλεύουμε με αίθουσες στο 120% - 130% της πληρότητας» και αναρωτήθηκε: «Αφού θα πρέπει να βάλουμε στις αίθουσες τόσους φοιτητές για όσα καθίσματα υπάρχουν, με τους άλλους τι θα κάνουμε; Πέρα από τις διαταγές, η κυβέρνηση άφησε όλα τα υπόλοιπα στην ατομική ευθύνη».
Μιλώντας για τα μέτρα που θα μπορούσαν να είχαν ληφθεί, ο καθηγητής ξεχώρισε πως στη Θεσσαλονίκη υπάρχει μεγάλο αναξιοποίητο δυναμικό σε αίθουσες: «Το ΑΠΘ γειτονεύει με την Εκθεση, που τον περισσότερο χρόνο υπολειτουργεί. Συνεδριακοί χώροι, αίθουσες κάθε είδους και μορφής, πολύ καλύτερα αεριζόμενες, πιο σύγχρονες από αυτές που διαθέτει το ΑΠΘ, μένουν ανεκμετάλλευτες. Δεν έγινε καμία επαφή ώστε να χρησιμοποιηθεί το δυναμικό της πόλης». Οσον αφορά την καθαριότητα, ανέφερε πως «καθαρίστριες έχουμε αυτές που είχαμε (και πριν την πανδημία). Και μάλιστα με συμβάσεις εργασίας άθλιες. Κάτι 4ωρα μέσα στα οποία τρέχουν από κτίριο σε κτίριο και από αίθουσα σε αίθουσα, ενώ το μόνο που προστέθηκε στο οπλοστάσιο των καθαριστριών είναι ένας ψεκαστήρας με απολυμαντικό. Φοβερό μέτρο κατά της πανδημίας...».
«Θα μπορούσαμε, αν η κατάσταση δεν ήταν τραγική, και να γελάσουμε κιόλας», σχολίασε, «διότι εμείς έχουμε μια Ιατρική Σχολή μέσα στο ΑΠΘ που μας έχει μιλήσει για την πανδημία και τα χαρακτηριστικά της αρρώστιας και μας έχει διαβεβαιώσει ότι είναι δυνατή η επάνοδος στις αίθουσες, αρκεί να ληφθούν μερικά λογικά και στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας. Στη θέση αυτών των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας έχουμε διαταγές και ατομική ευθύνη». Για παράδειγμα, ανέφερε πως δεν έχει υιοθετηθεί το στοιχειώδες μέτρο της μόνιμης θέσης για τους φοιτητές. «Αν αρρωστήσει ο φοιτητής - και ξεκίνησαν τα κρούσματα - δεν έχουμε αυτό το στοιχειώδες μέτρο», ώστε να μπορεί να γίνεται η ιχνηλάτηση, αλλά αντίθετα, η ενημέρωση για πιθανά κρούσματα γίνεται μόνο εάν κάποιος αντιληφθεί την απουσία ενός φοιτητή, ή ο ίδιος ενημερώσει.
Στη συνέχεια, η συζήτηση έφτασε στα πρώτα αποτελέσματα αυτής της κατάστασης και το πώς αυτή οδηγεί στην παραπέρα υποβάθμιση των σπουδών και των πτυχίων. Ενα από τα πρώτα ημίμετρα που λήφθηκαν για όσους φοιτητές δεν πρόλαβαν μια θέση στο αμφιθέατρο, όπως στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ, ή δεν «κληρώθηκαν» (!) όπως συνέβη στο ΠΑΜΑΚ, ήταν η επαναφορά του εφιάλτη της τηλεκπαίδευσης.
«Να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα», τόνισε ο καθηγητής, ξεκινώντας την κουβέντα αυτή: «Το πανεπιστήμιο, με τον τρόπο που λειτουργεί ένα πανεπιστήμιο, δεν μπορεί να λειτουργήσει με τηλεκπαίδευση. Λειτουργεί μέσα στην τάξη, όπου διδάσκοντες και διδασκόμενοι συνευρίσκονται ως κοινωνία, αλλάζουνε γνώσεις, σκέψεις, απορίες, γενικά είναι σαν μια συνέλευση ανθρώπων που μαζί αναζητούν τη μάθηση, τη γνώση και κ.ο.κ. Η τηλεκπαίδευση δεν είναι αυτό». Μάλιστα, ανέφερε πως έχει εμφανιστεί ένα σχετικό ...ανέκδοτο «στην αγορά», που δείχνει το πώς η τηλεκπαίδευση υποβαθμίζει τις σπουδές, λέγοντας πως έχει εμφανιστεί ο όρος «πτυχία covid» για τους φοιτητές.
Η τηλεκπαίδευση, είπε, είναι «ένα πολύ θετικό στοιχείο για το πανεπιστήμιο, αλλά όχι αυτό που θέλουμε εμείς, οι φοιτητές μας, η ελληνική κοινωνία, αλλά αυτό που θέλουνε διάφοροι επιχειρηματίες. Η τηλεκπαίδευση μειώνει τα λειτουργικά κόστη ενός πανεπιστημίου. Εάν ανοίξετε μια διαφήμιση τώρα των ιδιωτικών κολεγίων, θα δείτε ότι τα μισά προσφερόμενα προγράμματα και μαθήματα είναι εξ αποστάσεως, με τηλεκπαίδευση. Τα δίδακτρα δίδακτρα, αλλά η τηλεκπαίδευση τηλεκπαίδευση. Γιατί δεν χρειάζονται κτίρια, λέσχες, εστίες, αίθουσες, τίποτα. Το μόνο που χρειάζονται είναι δίδακτρα. Αυτό το πράγμα δυστυχώς γοητεύει κάποιους μέσα στο δημόσιο πανεπιστήμιο, που όπως είναι τα πράγματα φιλοδοξούν να πάρουν ένα κομμάτι του δημόσιου πανεπιστημίου και να το κάνουν ιδιωτικό, κερδοσκοπικό οργανισμό. Για να γίνει επιχείρηση κανονική».
Μάλιστα, ο Γιώργος Μαργαρίτης συνέδεσε την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης με το κυνήγι πιστοποιητικών για φοιτητές και εργαζόμενους, που έχει έρθει ως συνέπεια της υποβάθμισης των σπουδών και των πτυχίων. «Η ιδέα της τηλεκπαίδευσης ήρθε για να μείνει, μαζί για παράδειγμα με την αξιολόγηση που στην ουσία εκβιάζει έναν τεράστιο χώρο, των εκπαιδευτικών, να γίνουν συλλέκτες χαρτιών και διπλωμάτων, πληρώνοντας για αυτά» και πρόσθεσε πως οι εκπαιδευτικοί συλλέγουν πιστοποιητικά και δεξιότητες από ένα «σύννεφο μεταπτυχιακών άνευ αντικειμένου που έχουν δημιουργηθεί μόνο και μόνο για να δικαιολογηθούν τωρινά ή μελλοντικά δίδακτρα».
Καταλήγοντας, τόνισε πως η τηλεκπαίδευση, που επιχειρείται να εγκατασταθεί και να επιβληθεί με διάφορα προσχήματα, «είναι ακόμη ένα κερδοσκοπικό εργαλείο σε βάρος της ακαδημαϊκής γνώσης, σε βάρος της έρευνας. Ξέρετε, εξ ορισμού τα μεταπτυχιακά προγράμματα είναι ζωντανή έρευνα. Πώς θα κάνεις ζωντανή έρευνα με τηλεκπαίδευση; Πώς ακριβώς; Αλλάζει η πεμπτουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας».
«Τα πανεπιστήμια ανοίξανε, με πάρα πολλά προβλήματα. Τα προβλήματα αυτά είναι πιεστικά γιατί οι κίνδυνοι από τη μετάδοση του ιού δεν αντιμετωπίζονται από τη διοίκηση του Πανεπιστημίου», σημείωσε ο Γιάννης Κουρμούλης και πρόσθεσε: «Ως Σύλλογος εδώ και αρκετό καιρό κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχαμε βγάλει ένα διεκδικητικό πλαίσιο, το οποίο κοινοποιήσαμε ως υπόμνημα στην Πρυτανεία.
Από αυτά που ζητούσαμε ως μέτρα προστασίας ελάχιστα υλοποιήθηκαν, και ουσιαστικά αυτό το οποίο παίζει τον βασικότερο ρόλο είναι ο εμβολιασμός και η ατομική ευθύνη, σε μια πλήρη ευθυγράμμιση της διοίκησης του Πανεπιστημίου με την ηγεσία του υπουργείου και την κυβέρνηση.
Ακόμα και σε ζητήματα στοιχειώδη, όπως είναι η καθαριότητα των κτιρίων και των χώρων που εργαζόμαστε και δουλεύουνε οι καθηγητές και διδάσκονται οι φοιτητές, τα μέτρα είναι ανεπαρκή, και όσον αφορά την επάρκεια του προσωπικού, αλλά και όσον αφορά τα μέσα που διαθέτουν προκειμένου να κάνουμε απολυμάνσεις.
Συνεχίζουμε να διεκδικούμε, απαιτούμε μέτρα προστασίας, απαιτούμε αποστάσεις, απαιτούμε εμβολιαστικά κέντρα, διαγνωστικά κέντρα, όλα αυτά που χρειάζονται ώστε να λειτουργεί το πανεπιστήμιο με ασφάλεια και να είναι ασφαλής η ακαδημαϊκή κοινότητα».
14 αφηγήσεις. 14 ιστορίες. Ενα ντοκιμαντέρ για τη συλλογική μνήμη... Ενα ντοκιμαντέρ για την Αντίσταση στην Αθήνα την περίοδο της Κατοχής, μέσα από το ΚΚΕ, το ΕΑΜ, τον ΕΛΑΣ, την ΕΠΟΝ, την ΟΠΛΑ, απέναντι στους ξένους κατακτητές και τους ντόπιους συνεργάτες τους. Με αφετηρία τις μαρτυρίες ανθρώπων που έλαβαν μέρος στην Αντίσταση, το ντοκιμαντέρ «Οι Παρτιζάνοι των Αθηνών» επιχειρεί να ρίξει φως σε γνωστές και άγνωστες ιστορίες του αγώνα τους, όπως αυτές διαδραματίστηκαν μέσα στις συνοικίες της Αθήνας.
Στο κάλεσμα για αυτή την πρωτοβουλία η ομάδα που επιμελείται το πρόγραμμα του Στεκιού σημειώνει: «Η δύναμη, ο ηρωισμός που έδειξε ο λαός μας, δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει την 7η Τέχνη όπως αυτή εξελίχθηκε τα μετέπειτα χρόνια στην Ελλάδα, έως τις μέρες μας. Μέσα από το κινηματογραφικό γυαλί παρουσιάζονται εικόνες από την περίοδο της Αντίστασης, από τον αγώνα των ΕΑΜ - ΕΛΑΣ - ΕΠΟΝ, του ΚΚΕ, που ήταν ο βασικός εμπνευστής, καθοδηγητής και αιμοδότης της ΕΑΜικής Αντίστασης, ενώ από την άλλη φωτίζεται και ο ρόλος της αστικής τάξης, των αστικών και φασιστικών πολιτικών της δυνάμεων της εποχής και οι γενικότερες κοινωνικές - οικονομικές συνθήκες της περιόδου. Ο τιτάνιος αγώνας που έδωσε ο λαός μας ενάντια στους εκμεταλλευτές του ακτινοβολεί στο κινηματογραφικό έργο πολλών Ελλήνων σκηνοθετών».
Πλούσια δραστηριότητα των Οργανώσεων της ΚΝΕ μπροστά στην 28η Οκτωβρίου και τιμώντας την επέτειο 80 χρόνων από την ίδρυση του ΕΑΜ
Στο κάλεσμά της η ΚΝΕ με αφορμή τις επετείους τονίζει μεταξύ άλλων: «Η 28η Οκτωβρίου του 1940, η μέρα που η φασιστική Ιταλία επιτέθηκε στη χώρα μας, καθώς και η μετέπειτα πάλη του λαού και της νεολαίας ενάντια στη φασιστική - τριπλή - κατοχή, μέσα από τις γραμμές των ΕΑΜ - ΕΛΑΣ - ΕΠΟΝ και του ΚΚΕ, αποτελούν πηγή έμπνευσης, αλλά και διδαγμάτων, ιδιαίτερα σήμερα που η Ιστορία ξαναγράφεται με προμετωπίδα τον αντικομμουνισμό, που οι αντιθέσεις και τα αδιέξοδα στο παγκόσμιο καπιταλιστικό σύστημα εγκυμονούν τεράστιους κινδύνους για τους λαούς, ακόμα και γενικευμένων πολεμικών συγκρούσεων».
Αναδεικνύει ότι «η ιστορική αλήθεια δεν αλλάζει όσα εκατομμύρια κι αν ξοδέψουν η ΕΕ, οι κυβερνήσεις και οι δυνάμεις του συστήματος στην προβολή της προσβλητικής θεωρίας των "δύο άκρων", που εξισώνει ανιστόρητα τον ναζισμό με τον κομμουνισμό» και επισημαίνει: «Αποδεικνύεται ότι για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά ο φασισμός χρειάζεται οργανωμένος και μαζικός αγώνας του λαού και της νέας γενιάς, που θα στοχεύει όχι μόνο τον ίδιο τον φασισμό, την αναγκαία απόκρουση και απομόνωσή του παντού, σε κάθε χώρο δουλειάς και Εκπαίδευσης, σε κάθε γειτονιά, αλλά συνολικά τον πραγματικό αντίπαλο, τη ρίζα του κακού, τη δικτατορία του κεφαλαίου σε όλες τις μορφές της».
Μπροστά στις επετείους της 28ης Οκτωβρίου και των 80 χρόνων από την ίδρυση του ΕΑΜ, η Οργάνωση Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ προγραμματίζει τις παρακάτω δραστηριότητες:
Ιστορικούς περιπάτους το Σάββατο 30/10 οργανώνουν:
Προβολή του ντοκιμαντέρ της ΚΝΕ «Οταν η Ιστορία γίνεται δύναμη» διοργανώνουν:
Τέλος, επισκέψεις στην έκθεση της ΠΕΑΕΑ- ΔΣΕ στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής προγραμματίζουν αυτές τις μέρες οι εξής Οργανώσεις της ΚΝΕ:
Σύντομα θα ανακοινωθούν και άλλες οργανωμένες επισκέψεις Τομεακών Οργανώσεων της ΚΝΕ στην έκθεση.
Οι ΤΟ Λάρισας της ΚΝΕ διοργανώνουν εκδρομή την Κυριακή 31/10 στο Μουσείο Αμπελακίων περιόδου 1940 - 1949, στο χωριό Αμπελάκια του νομού Λάρισας. Στον παραδοσιακό οικισμό των Αμπελακίων από το 2008 λειτουργεί Μουσείο το οποίο φιλοξενεί μνήμες, ιστορίες και διδάγματα της θρυλικής δεκαετίας του 1940 - 1949 και των δύο ένοπλων αναμετρήσεων. Η ύπαρξη του παράνομου τυπογραφείου στα Αμπελάκια δεν έγινε γνωστή ούτε μετά την απελευθέρωση της χώρας από τους κατακτητές. Οι 5 - 6 άνθρωποι που γνώριζαν το μυστικό το κράτησαν καλά φυλαγμένο στην καρδιά τους και κρυμμένο στη μνήμη τους. Μαθεύτηκε πολύ αργότερα, το 1985, όταν έφτασε στα γραφεία της ΚΟ Θεσσαλίας του ΚΚΕ φωτοτυπημένο υλικό...
Επίσης, οι ΤΟ Βόλου της ΚΝΕ διοργανώνουν ιστορικό περίπατο την Κυριακή 31/10, στις 11.30 π.μ., στην πλατεία Ελευθερίας. Θα ακολουθήσει προβολή του ντοκιμαντέρ «Οι παρτιζάνοι των Αθηνών».
Εκδρομή στα Ανώγεια Ρεθύμνου διοργανώνουν το Σάββατο 30/10 οι ΤΟ της ΚΝΕ στα Πανεπιστήμια της Κρήτης. Το ιστορικό χωριό των Ανωγείων αποτέλεσε πυρήνα του αντάρτικου αγώνα του ΕΑΜ - ΕΛΑΣ στην ευρύτερη περιοχή ενάντια στους φασίστες κατακτητές, γι' αυτό και το «εκδικήθηκαν» με 3 ολοκαυτώματα.
Συμμετοχές και πληροφορίες στα τηλέφωνα 6955719974 για Ηράκλειο και Λασίθι, 6947605973 για τα Χανιά και 6943293117 για το Ρέθυμνο.
Οι φίλοι του «κόκκινου Αερόστατου» στον Πειραιά, με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, καλούν την Κυριακή 31 Οκτώβρη, στις 11 π.μ., στη μάντρα του Μπλόκου Κοκκινιάς. «28η Οκτωβρίου 1940. Τι έκαναν τότε τα παιδιά της ηλικίας μας; Ελα να παίξουμε, να μάθουμε, να εξερευνήσουμε! Ελα να γνωριστούμε!», αναφέρεται στο κάλεσμα για την εκδήλωση.