Τετάρτη 26 Οχτώβρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Με πλαίσιο στόχων και πάλης απευθύνεται το ΜΑΣ στους φοιτητικούς συλλόγους
  • Ανταπόκριση από την Ημερίδα της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής για τις αλλαγές στην Εκπαίδευση
  • Μια ενδιαφέρουσα παράσταση για εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές: «Το σύστημα της διδασκαλίας είναι η διδασκαλία του συστήματος»...
  • Εκπαιδευτική επικαιρότητα
ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Με τα όνειρα, την επιστήμη, τους αγώνες μας κερδίζουμε τις σπουδές και το μέλλον μας!
  • Με πλαίσιο στόχων και πάλης απευθύνεται το ΜΑΣ στους φοιτητικούς συλλόγους
  • Σταθμός η Πανελλαδική Συνάντηση στις 3 Δεκέμβρη

Ενα μεγάλο κάλεσμα αγώνα και διεκδίκησης για το δικαίωμα στη μόρφωση, στη δουλειά και στη ζωή απευθύνει το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών, δίνοντας στη δημοσιότητα το πλαίσιο στόχων και διεκδικήσεων που επεξεργάστηκε για τη νέα χρονιά, προτείνοντας στους φοιτητικούς συλλόγους να το υιοθετήσουν, να συμπληρώσουν και να εμπλουτίσουν τα αιτήματα. Το ΜΑΣ καλεί να μαζικοποιηθούν οι φοιτητικοί σύλλογοι, να γίνουν αποκούμπι για κάθε φοιτητή, να μη μείνει κανένας μόνος του στις δυσκολίες. «Να δυναμώσει τώρα λοιπόν η αλληλεγγύη και η οργάνωση, να βάλουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες».

«Καμία αναμονή - κανένας εφησυχασμός! Μόνο με οργανωμένο αγώνα μέσα από τους Συλλόγους μας, με πανελλαδικό συντονισμό της δράσης μας, μόνο μαζί με τους εργαζόμενους και τα σωματεία τους μπορούμε να κατακτήσουμε όσα έχουμε πραγματικά ανάγκη», τονίστηκε μεταξύ άλλων κατά την παρουσίαση του πλαισίου τη Δευτέρα 24 Οκτώβρη μπροστά από το κτίριο της Πρυτανείας του ΕΚΠΑ, στα Προπύλαια, από τον Παντελή Αρζόγλου εκ μέρους της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΜΑΣ. Ακολουθούν αποσπάσματα από την παρουσίαση:

***

Τόσα χρόνια μας λένε να κάνουμε υπομονή. Για την πανδημία που θα περάσει, για τα μνημόνια που κάποια στιγμή θα φύγουν όπως έλεγαν στους γονείς μας, για τον πόλεμο που «κάποια στιγμή θα τελειώσει αν δώσουμε περισσότερα όπλα» όπως λένε, ξεπερνώντας και την πιο αρρωστημένη φαντασία. Για τις κρίσεις του συστήματος που διαδέχονται η μία την άλλη. Υπομονή για την άθλια κατάσταση στις σπουδές μας, γιατί «τώρα είναι δύσκολα τα πράγματα». Γι' αυτό «κάτσε στο πάτωμα αφού δεν έχει θέση στο αμφιθέατρο», «μην γκρινιάζεις που στριμώχνεσαι στο λεωφορείο», «μη διαμαρτύρεσαι για τις αλλαγές στο πτυχίο σου».

Ηρθε η ώρα να πούμε: Φτάνει! Ως εδώ! Δεν θα θυσιάσουμε τα καλύτερά μας χρόνια ανάμεσα σε κρίσεις, πανδημία, πολέμους... Δεν θα πετάξουμε στα σκουπίδια τις σπουδές, το μέλλον μας, για τα κέρδη των λίγων.

Ενας μήνας ανοιχτών σχολών και ήδη:

Αμφιθέατρα ξεχειλίζουν από φοιτητές και συμφοιτητές μας πέφτουν από τα παράθυρα, όπως στη Νομική του ΑΠΘ. Τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές, καθηγητές, εξοπλισμό. Στο ΠαΔΑ δεν γίνονται όλα τα μαθήματα και εργαστήρια, λόγω έλλειψης προσωπικού! Ταυτόχρονα, οι μόνες προσλήψεις είναι για την πανεπιστημιακή αστυνομία!

Η κρατική χρηματοδότηση των ΑΕΙ δεν αρκεί ούτε για τους λογαριασμούς του ρεύματος ή της θέρμανσης! Την ίδια ώρα στην Ερευνα, στα επί πληρωμή μεταπτυχιακά, στις επιδοτήσεις στους επιχειρηματικούς ομίλους μέσα κι έξω απ' τις σχολές μας γίνεται πάρτι εκατομμυρίων! «Λεφτά υπάρχουν», αλλά οι δικές μας ανάγκες είναι στα αζήτητα!

Εστίες υποβαθμισμένες ή ανεπαρκείς για να καλύψουν τις ανάγκες, τα ενοίκια «στον θεό»!

Πτυχία απαξιώνονται, όπως δείχνει η απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από όλα τα πτυχία, η εξίσωση με τα 3ετή ιδιωτικά κολέγια. Για να συναντήσουμε, μετά, την ανεργία ή τους μισθούς - χαρτζιλίκι. Αυτήν την πορεία επιταχύνει και ο νέος νόμος - πλαίσιο που ψήφισε μέσα στο κατακαλόκαιρο η κυβέρνηση, κλείνοντας ακόμα περισσότερο τους ορίζοντές μας.

Την ίδια ώρα μας έχουν πρήξει όλοι για τον «δύσκολο χειμώνα που έρχεται». Θέλουν να ρίξουμε εμείς τις απαιτήσεις μας, να μη διεκδικούμε, να επικρατεί σιγή νεκροταφείου, γιατί όλο και περισσότεροι βλέπουν ότι ο δύσκολος χειμώνας δεν είναι για όλους. Κάποιοι τον χειμώνα θα κάνουν μπάνιο με «ζεστό» χρήμα την ίδια ώρα που εμείς θα ξεπαγιάζουμε.

Αυτή η κατάσταση έχει ένοχο, έχει αιτίες. Είναι η πολιτική που έχει διαμορφώσει το σημερινό πανεπιστήμιο - επιχείρηση, που είναι ξένο για τις δικές μας ανάγκες αλλά «φιλόξενο» για τα κέρδη των διαφόρων ομίλων. Η πολιτική της ΕΕ και του κεφαλαίου, που διαχρονικά υλοποιούν όλες οι κυβερνήσεις. Αυτή είναι ο «υποβολέας» πίσω από τους 4 νόμους - πλαίσιο των τελευταίων 20 χρόνων, που κάθε φορά υποτίθεται ότι βελτιώνουν τα ΑΕΙ ενώ τα κάνουν όλο και πιο εχθρικά για τους φοιτητές. Είναι η εμπορευματοποίηση της ίδιας της Παιδείας και της γνώσης, της στέγασης, της φοιτητικής μέριμνας. Για την ενεργειακή φτώχεια υπάρχουν και εδώ ένοχοι.

Διεκδίκηση για όλα τα μεγάλα ζητήματα

Καλούμε κάθε φοιτητή και φοιτήτρια να κάνει δική του υπόθεση την οργάνωση σε κάθε Τμήμα και έτος. Για να δυναμώσει το φοιτητικό κίνημα, μέσα από τον συντονισμό των φοιτητικών συλλόγων, επιτροπών τμημάτων και ετών, και να διεκδικήσουμε:

  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης στο ύψος των αναγκών. Να εξασφαλίζει την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών των φοιτητών, την αναβάθμιση της φοιτητικής μέριμνας, της λειτουργίας των Ιδρυμάτων.
  • Ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών μας. Πρόσληψη μόνιμου και σταθερού εκπαιδευτικού προσωπικού. Ανάπτυξη υποδομών με ευθύνη του κράτους για την εκπαιδευτική διαδικασία, αίθουσες, εργαστήρια και σύγχρονο εργαστηριακό εξοπλισμό, βιβλιοθήκες σε όλες τις σχολές.
  • Το πτυχίο να αποτελεί τη μόνη προϋπόθεση για πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα. Ολη η απαραίτητη γνώση για την άσκηση του επαγγέλματος να δίνεται μέσα στο πτυχίο. Οχι στην απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από τα πτυχία.
  • Εκτακτο κονδύλι για τη λειτουργία των Ιδρυμάτων, λόγω της ακρίβειας. Να εξασφαλιστεί η θέρμανση σε όλα τα αμφιθέατρα και χώρους των πανεπιστημίων, στις Εστίες.
  • Δωρεάν σπουδές για όλους τους φοιτητές. Δωρεάν σίτιση, στέγαση, μετακινήσεις, βιβλία, αναλώσιμα, φοιτητικό ίντερνετ. Κατάργηση κάθε είδους διδάκτρων.
  • Κανένας φοιτητής να μη μείνει χωρίς στέγη! 300 ευρώ μηνιαία επιδότηση για όλους τους φοιτητές που νοικιάζουν. Πλαφόν στις τιμές των ενοικίων. Αξιοποίηση αδιάθετων διαμερισμάτων και ξενοδοχείων για τη δωρεάν στέγαση όσων έχουν ανάγκη. Να αξιοποιηθεί η περιουσία των Ιδρυμάτων και του Δημοσίου, των δήμων και Περιφερειών για δημιουργία νέων Εστιών, στην ευθύνη του κράτους, χωρίς ΣΔΙΤ και ενοίκια. Επισκευή και ανακαίνιση όλων των παλιών Εστιών, με κρατική δαπάνη.
  • Μέτρα ανακούφισης από την ακρίβεια. Μείωση των τιμών σε βασικά είδη, στο ρεύμα, στη θέρμανση, στα καύσιμα. Καμία διακοπή ρεύματος σε όσους δεν μπορούν να ανταποκριθούν στους υπέρογκους λογαριασμούς. Κατάργηση των δημοτικών τελών και ένταξη των φοιτητών στο κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ, στο επίδομα θέρμανσης.
  • Να μην εφαρμοστεί ο νέος νόμος - πλαίσιο! Να καταργηθούν οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι όλων των κυβερνήσεων.
  • Να καταργηθεί η πανεπιστημιακή αστυνομία.
Η ελπίδα στους αγώνες μας, στην οργάνωση, την αλληλεγγύη!

Ετσι καταφέραμε να αποτρέψουμε την είσοδο της πανεπιστημιακής αστυνομίας, 300 συμφοιτητές μας στην Αθήνα να στεγαστούν δωρεάν σε ξενοδοχεία, οι πρωτοετείς φοιτητές να μετακινούνται με μειωμένο εισιτήριο και στα περισσότερα ΑΕΙ να σιτίζονται δωρεάν, παρότι δεν έχουν ακόμα πάσο ή κάρτα σίτισης. Οι οικότροφοι φοιτητές της Φοιτητικής Εστίας Αθηνών ακύρωσαν την προσπάθεια να κοπεί το ζεστό νερό. Αποτρέψαμε την επιβολή διδάκτρων σε δεκάδες μεταπτυχιακά και την απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας, όταν η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το επιχείρησε το 2018.

Ετσι συνεχίζουμε! Με τους εργαζόμενους και όλο τον λαό, με τους μαθητές, γιατί μαζί είμαστε πιο δυνατοί! Οι μαζικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων σε όλη την Ευρώπη στέλνουν ελπιδοφόρο μήνυμα! Οι λαοί δεν είναι διατεθειμένοι να ξεπαγιάσουν ή να πεινάσουν για τα κέρδη των λίγων! Τώρα είναι η ώρα να συμμετέχουμε περισσότεροι στις διαδικασίες των Συλλόγων μας, στις Γενικές Συνελεύσεις, στις κινητοποιήσεις, στα συλλαλητήρια.

Αυτούς τους αγώνες φοβούνται! Γι' αυτό η καταστολή και η τρομοκρατία είναι η απάντηση απέναντι σε όποιον σηκώνει κεφάλι. Εφτασαν στο σημείο να επιτίθενται με τα ΜΑΤ σε οικότροφους φοιτητές που διεκδικούσαν να λυθούν τα προβλήματα στις Εστίες, να σέρνουν στα δικαστήρια αγωνιστές ενάντια στους πλειστηριασμούς, να καταστέλλουν διαδηλώσεις και απεργίες. Ετσι αντιμετώπιζαν όλες οι κυβερνήσεις όσους αγωνίζονται για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα.

Θέλουν να φιμώσουν τις διεκδικήσεις των φοιτητών, να θωρακίσουν το πανεπιστήμιο - επιχείρηση από τους αγώνες μας! Αυτός είναι ο ρόλος που έρχεται να παίξει η πανεπιστημιακή αστυνομία. Να προστατέψει την πραγματική ανομία, όπως η διαπλοκή με εταιρείες και εργολάβους, τα πάρτι εκατομμυρίων στους ΕΛΚΕ, η εξίσωση των πτυχίων με τα 3ετή κολέγια, η δράση εγκληματικών κυκλωμάτων με την ανοχή του κράτους, όπως στη φοιτητική εστία Ζωγράφου από τις καταγγελίες των φοιτητών.

Κλιμακώνουμε τον αγώνα μας!

Μπροστά στα προβλήματα που έχουμε και θεριεύουν, στην προσπάθεια που κάνουν ώστε να παρουσιάσουν ότι τίποτε δεν αλλάζει, στο κλίμα αναμονής που καλλιεργούν, εμείς λέμε πως υπάρχει λύση. Να πυκνώσουν παντού οι εστίες αντίστασης, να ενωθούν σε ένα ορμητικό ποτάμι διεκδίκησης, οι φοιτητές μαζί με τους μαθητές, τους εργαζόμενους, όλο τον λαό. Μόνο ο δρόμος του αγώνα διασφαλίζει τα δικαιώματά μας.

Με μαζική συμμετοχή στις απεργιακές συγκεντρώσεις στις 9 Νοέμβρη, μέρα γενικής πανελλαδικής απεργίας. Στην Αθήνα, με τη διοργάνωση φοιτητικού συλλαλητηρίου που θα ενωθεί με την απεργιακή συγκέντρωση στις 10.30 στα Προπύλαια. 9 Νοέμβρη οι φοιτητές δίνουμε μάθημα διεκδίκησης!

Μπροστά στον τριήμερο εορτασμό του Πολυτεχνείου

Προετοιμάζουμε τον τριήμερο εορτασμό του Πολυτεχνείου και τη συμμετοχή στη μεγάλη αντιιμπεριαλιστική πορεία προς την αμερικάνικη πρεσβεία, στέλνοντας μήνυμα εναντίωσης στην εμπλοκή της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, στον πόλεμο που διεξάγουν η Ρωσία και οι ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ στο έδαφος της Ουκρανίας, με απρόβλεπτες διαστάσεις και ολέθριες συνέπειες για όλους τους λαούς. Δεν μπορούμε να συνηθίσουμε, να κλείσουμε τα μάτια στις εικόνες που έρχονται καθημερινά με νεκρούς και βομβαρδισμούς, με τους ξεριζωμένους πρόσφυγες και τους πνιγμένους στο Αιγαίο. Να εκφράσουμε ταυτόχρονα την αλληλεγγύη μας στους συμφοιτητές μας, έφεδρους στρατιώτες που καλούνται σε απολογία, ακόμα και μετά την απόλυσή τους, γιατί εξέφρασαν τα φιλειρηνικά τους αισθήματα.

Πανελλαδική Συνάντηση του ΜΑΣ στις 3 Δεκέμβρη

Απευθύνουμε κάλεσμα σε κάθε φοιτητικό σύλλογο που συναντηθήκαμε στους αγώνες του προηγούμενου διαστήματος. Κάθε σύλλογο που αναγνωρίζει την ανάγκη πανελλαδικού συντονισμού του αγώνα για τις σπουδές, για τα μορφωτικά και επαγγελματικά μας δικαιώματα, ενάντια στην κρατική καταστολή. Ολοι μαζί να βρεθούμε στην Πανελλαδική Συνάντηση του ΜΑΣ, που θα πραγματοποιηθεί στις 3 του Δεκέμβρη στην Αθήνα, και να συζητήσουμε πάνω στην πείρα από την αγωνιστική δράση των συλλόγων μας, να καθορίσουμε τα επόμενα βήματά μας για να περάσει το φοιτητικό κίνημα στην αντεπίθεση, στην επιθετική διεκδίκηση για τις σπουδές και τη ζωή που έχουμε ανάγκη.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΕΚ ΑΤΤΙΚΗΣ
Κάλεσμα συλλογικής δράσης προς τους νέους σπουδαστές

Στους νέους σπουδαστές των δημόσιων ΙΕΚ απευθύνεται ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ Αττικής σε ανακοίνωσή του, καλωσορίζοντάς τους και καλώντας τους να συμμετάσχουν στη δράση του. Αναφέρεται στη μέχρι τώρα πορεία και στις διεκδικήσεις του, αναδεικνύει την ανάγκη της συλλογικής διεκδίκησης με παραδείγματα και από όσα έχουν ήδη καταφέρει οι σπουδαστές μέσα από αυτή, σημειώνοντας πως ειδικά μπροστά στον φετινό χειμώνα, «ισχυροποιώντας τον Σύλλογό μας πολλαπλασιάζουμε τη δύναμή μας».

Το ΔΣ του Συλλόγου καλεί τους σπουδαστές με το άνοιγμα των σχολών «να οργανώσουμε και να συμμετάσχουμε μαζικά στις εκδηλώσεις γνωριμίας που θα πραγματοποιηθούν σε κάθε δημόσιο ΙΕΚ, από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου, στο 1ο Φεστιβάλ του Συλλόγου, στις αγωνιστικές πρωτοβουλίες που θα πάρουμε τη νέα χρονιά, στις συνελεύσεις και στις εκλογές. Να συγκροτήσουμε επιτροπές στα τμήματα και στις σχολές μας για να είναι "τα αυτιά και τα μάτια" του Συλλόγου, να μπορούν καλύτερα να ενημερώνουν όλους τους σπουδαστές, να οργανώνουν τον αγώνα, αλλά και για να έρθουν κι άλλοι συνάδελφοι στις διαδικασίες τους, να συζητήσουμε, να ανταλλάξουμε απόψεις και να δράσουμε για τα δικαιώματά μας. Η δράση του καθενός από μας ξεχωριστά μέσα στο τμήμα, στην πρακτική, στο ΙΕΚ, είναι που κάνει τη διαφορά! Για να πάρουμε κι άλλες πρωτοβουλίες όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια, π.χ. τουρνουά, αντιφασιστικές δράσεις, εκδηλώσεις αλληλεγγύης. Να συμπορευτούμε με τους αυριανούς συναδέλφους μας εργαζόμενους για τη διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών μας στη δουλειά και στη ζωή, δίνοντας μαχητική απάντηση στην κυβέρνηση ότι δεν δεχόμαστε τη ζωή που μας ετοιμάζουν».

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΔΙΠΑΕ ΚΑΒΑΛΑΣ
Τουρνουά ποδοσφαίρου για την αναβάθμιση των αθλητικών εγκαταστάσεων του Πανεπιστημίου

Με πολύμορφες δραστηριότητες συνεχίζουν να διεκδικούν τη συνολική αναβάθμιση των σπουδών τους οι Φοιτητικοί Σύλλογοι των Τμημάτων του ΔΙΠΑΕ Καβάλας.

Την Πέμπτη 20 Οκτώβρη, οι φοιτητικοί σύλλογοι των τμημάτων Φυσικής, Χημικού, Πληροφορικής και Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής πραγματοποίησαν τουρνουά ποδοσφαίρου στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου με συμμετοχή πολλών φοιτητών και ομάδων από όλα τα Τμήματα.

Με τη μορφή αυτή, οι φοιτητές ανέδειξαν τις τραγικές ελλείψεις που υπάρχουν στις αθλητικές εγκαταστάσεις του ΔΙΠΑΕ, ως αποτέλεσμα της διαχρονικής πολιτικής υποχρηματοδότησης των Ιδρυμάτων και διεκδίκησαν την αναβάθμισή τους. Πριν την έναρξη του τουρνουά, οι φοιτητικοί σύλλογοι πραγματοποίησαν κινητοποίηση στον αντιπρύτανη του ΔΙΠΑΕ Καβάλας, στον οποίο κατέθεσαν τα αιτήματά τους.

Στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου υπάρχουν διάφορα γήπεδα. Ωστόσο αυτό του ποδοσφαίρου είναι ένα κανονικό χωράφι, με χόρτα έως το γόνατο, ενώ του 5x5 έχει λακκούβες, με τέρματα χωρίς δίχτυα. Σε άθλια κατάσταση είναι και το ταρτάν στα γήπεδα του τένις, του μπάσκετ και του βόλεϊ, χωρίς φιλέ πουθενά. Και όλα αυτά φυσικά χωρίς μπάλες και άλλο αθλητικό εξοπλισμό για τους φοιτητές. Σε διαφορετική κατάσταση βρίσκεται το πανεπιστημιακό γυμναστήριο, το οποίο διαθέτει μεν σύγχρονο εξοπλισμό αλλά αφότου το Πανεπιστήμιο έκλεισε λόγω καραντίνας, δεν άνοιξε ποτέ ξανά για τους φοιτητές, καθώς δεν υπάρχει πλέον προσωπικό.


Στο τουρνουά πραγματοποιήθηκε επίσης και ενημέρωση των φοιτητών για το συλλαλητήριο των φοιτητικών συλλόγων που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, στο πλαίσιο του οποίου εκπρόσωποι των φοιτητικών συλλόγων κατέθεσαν ψήφισμα στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας, με τα αιτήματά τους για τα προβλήματα της σίτισης, της ακρίβειας, της στέγασης και των μεταφορών, το οποίο και υπερψηφίστηκε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Πίσω από τη βιτρίνα της «αναβάθμισης»

ΦΛΩΡΙΝΑ
ΦΛΩΡΙΝΑ
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ) παρουσιάστηκε πρόσφατα σε διάφορα δημοσιεύματα ως «πρότυπο» και παράδειγμα αναβάθμισης με τις δομές που παρέχει στους φοιτητές του, σε μια προσπάθεια καλλιέργειας μιας «εικονικής πραγματικότητας» για την κατάσταση με την οποία έρχονται αντιμέτωποι οι φοιτητές.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των φοιτητικών εστιών της Φλώρινας, όπου πρόσφατα οι φοιτητές κατήγγειλαν απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης. Θυμίζουμε ότι οι εστιακοί φοιτητές στα δύο κτίρια των φοιτητικών εστιών της Φλώρινας, αυτά της «Ευξείνου Λέσχης» και της Φοιτητικής Εστίας της Γεωπονίας, κατήγγειλαν πρόσφατα πως ζούσαν σε υποδομές με μούχλα, ρωγμές και άλλες φθορές από τον πρόσφατο σεισμό, με απουσία θέρμανσης και πρόσβασης σε ζεστό νερό.

Αποκορύφωμα στα παραπάνω αποτελεί και ο αποκαλούμενος από τους φοιτητές «ακαδημαϊκός κόφτης», δηλαδή το ατομικό συμφωνητικό το οποίο επέβαλε η διοίκηση του Πανεπιστημίου, σύμφωνα με το οποίο οι φοιτητές καλούνται να πληρώνουν ενοίκιο ύψους 100 ευρώ ανά έτος προκειμένου να μπουν σε ένα από τα συνολικά 523 δωμάτια του Ιδρύματος με τους πάνω από 40.000 φοιτητές.

«Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που κάνουν αίτηση για δωμάτιο στην εστία θα πρέπει να παρακαλούν να είναι τυχεροί μπας και βρουν κανένα δωμάτιο, αφού κάθε χρόνο γίνονται διαγωνισμοί φτώχειας και οι εστίες δεν φτάνουν για όλους», δηλώνει στον «Ριζοσπάστη» ο Νίκος Μενύχτας, πρόεδρος του Φοιτητικού Συλλόγου Μηχανολόγων - Μηχανικών του ΠΔΜ, και προσθέτει: «Πρόσφατα μια συμφοιτήτριά μας έμεινε χωρίς σπίτι, κοπέλα η οποία έχει 5 αδέρφια και δύο γονείς από τους οποίους εργάζεται ο ένας! Και μάλιστα της είπαν ότι πρέπει να είναι "αισιόδοξη" που είναι επιλαχούσα στη 12η θέση για να πάρει κάποιο δωμάτιο, που ίσως αρνηθεί να πάρει ένας άλλος φοιτητής! Αυτό πάει να πει καινοτομία και πρότυπο πανεπιστήμιο! Μάλλον έτσι ονειρεύεται η κυβέρνηση τα πρότυπα πανεπιστήμια στην Ελλάδα!».

Ο Σπύρος Μωυσιάδης, πρόεδρος του Φοιτητικού Συλλόγου Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, τονίζει ότι «το Πανεπιστήμιό μας και όλης της χώρας στενάζουν από τη συνεχή υποχρηματοδότηση», δίνοντας ως παράδειγμα τη Φοιτητική Εστία των Κοίλων Κοζάνης, όπου, όπως αναφέρει, «έχουν παραγγελθεί μόλις 2,5 τόνοι πετρελαίου από τους 10 που χρειάζονται. Αυτό έχει αποτέλεσμα τα δωμάτια να μην έχουν ακόμα θέρμανση ενώ τα πρώτα κρύα στη Δυτική Μακεδονία έχουν ήδη ξεκινήσει, επίσης δεν υπάρχει και ζεστό νερό, ενώ έχουν διαθέσει μόνο τρεις ντουζιέρες για 140 φοιτητές, που έχουν ζεστό νερό μέσω ηλιακού θερμοσίφωνα το οποίο δεν φτάνει για όλους. Και όλα αυτά συμβαίνουν στο ενεργειακό κέντρο της χώρας. Αν δεν είναι αυτό ειρωνικό τότε τι είναι;».

Σχολιάζοντας την παρουσιαζόμενη ως αναβάθμιση μετακόμιση των Τμημάτων Μηχανολόγων Μηχανικών και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στην Πανεπιστημιούπολη της ΖΕΠ στην Κοζάνη, ο Νίκος Μενύχτας σημειώνει ότι «τα Πολυτεχνικά Τμήματα του ΠΔΜ που μεταφέρθηκαν στη ΖΕΠ, όντως μπορεί κάποιος να πει ότι αναβαθμίστηκαν σε σχέση με τις προηγούμενες εγκαταστάσεις, ωστόσο για το νέο κτίριο δεν προβλέπονται φοιτητικές εστίες, ούτε υπάρχει η πρόβλεψη για κτίριο της λέσχης, ενώ φοιτητές καλούνται να πληρώνουν τη μεταφορά τους από και προς το Πανεπιστήμιο. Η αναβάθμιση του ΠΔΜ φτάνει και στο σημείο να αφήνει τους φοιτητές του νηστικούς αφού στη λέσχη όσοι δεν έχουν κάρτα σίτισης πρέπει να πληρώνουν για να φάνε».

Ο ίδιος προσθέτει ότι οι φοιτητές, μέσα από τους συλλόγους όλο το προηγούμενο διάστημα, αντέδρασαν σε αυτήν την κατάσταση και αγωνίζονται με διαρκείς κινητοποιήσεις: «Οργανώνουμε Γενικές Συνελεύσεις και συνελεύσεις ετών, συγκροτούμε επιτροπές ετών με παραδείγματα την επιτροπή φοιτητών και φοιτητριών Φλώρινας, τις επιτροπές ετών σε Τμήματα της Κοζάνης, ώστε να γίνουν βήματα στη συσπείρωση των φοιτητών στους συλλόγους τους. Κόντρα λοιπόν σε όλους αυτούς, που κλίνουν σε όλες τις πτώσεις τον δύσκολο χειμώνα, εμείς τους απαντάμε ότι θα τους κάνουμε εμείς δύσκολο τον χειμώνα, κάνοντας πράξη το σύνθημα "Μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό"».

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Εντονο ενδιαφέρον στην ημερίδα για τις αλλαγές στην Εκπαίδευση

Το έντονο ενδιαφέρον των γονιών από Συλλόγους και από 30 Ενώσεις Γονέων από πολλές περιοχές της Αττικής συγκέντρωσε η ημερίδα που πραγματοποίησε η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής την περασμένη Κυριακή, στο αμφιθέατρο του δημαρχείου Περιστερίου, με θέμα «Οι αλλαγές στην Εκπαίδευση και το σχολείο που έχουν διαμορφώσει».

Το άνοιγμα της εκδήλωσης έκανε η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Στέλλα Βαλαβάνη, δίνοντας έπειτα τον λόγο σε εκπροσώπους φορέων για σύντομους χαιρετισμούς.

Ο Αχιλλέας Ζορμπάς, ειδικός γραμματέας του ΔΣ της ΔΟΕ, στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στους μεγάλους κοινούς αγώνες που έχουν μπροστά τους γονείς και εκπαιδευτικοί, καθώς οι τελευταίοι βλέπουν τα εργασιακά τους δικαιώματα ως υπεράσπιση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών. Τέτοιες ημερίδες, πρόσθεσε, συμβάλλουν στο να γίνει πράξη το σύνθημα «Εργάτη κάνε υπόθεση δική σου το μέλλον και τη μόρφωση που θα 'χει το παιδί σου».

Ο Δημήτρης Ακτύπης εκ μέρους του ΔΣ της ΟΛΜΕ αναφέρθηκε στις αναδιαρθρώσεις που έχουν αποφασιστεί τα τελευταία 30 χρόνια σε επίπεδο ΕΕ, τις έχουν θεσμοθετήσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις και τις εφαρμόζει το υπουργείο Παιδείας. «Το αποτέλεσμα το γνωρίζετε όλοι εσείς οι γονείς, που έχει στεγνώσει η τσέπη σας για τα φροντιστήρια και όλη τη βοήθεια που χρειάζονται τα παιδιά σας».


Ο Γιώργος Λάρδος εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας μίλησε για την υποχρηματοδότηση της Παιδείας, για τους φραγμούς που θέτουν η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων, για τις αυξήσεις των τιμών στα κυλικεία, στις ελλιπείς υποδομές σε πολλά σχολεία, και κάλεσε «να στείλουμε το μήνυμα ότι ο χειμώνας που έρχεται θα είναι δύσκολος γι' αυτούς, όχι για μας».

Πάλη που συμβάλλει στο να μην απαξιώνεται η μόρφωση

Στη συνέχεια προβλήθηκε στην αίθουσα η βραβευμένη ταινία μικρού μήκους «Alternative Math», που στηλιτεύει το σχολείο όπου γνώση είναι ό,τι νομίζει κανείς, δίνοντας το έναυσμα για την ομιλία της Βαγγελιώς Πλατανιά, οργανωτικής γραμματέα της ΑΣΓΜΕ. Αφού αναφέρθηκε σε μια σειρά παραδείγματα από αναδιαρθρώσεις και μέτρα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που κάνουν το σχολείο εξόφθαλμα αποκρουστικό, μίλησε για την πραγματικότητα στο σημερινό ελληνικό σχολείο: «Τα παιδιά ως επί το πλείστον θεωρούν το σχολείο βαρετό, οι γονείς αναρωτιόμαστε γιατί αφού πληρώνουμε ένα σωρό λεφτά τελικά τα παιδιά δεν ξέρουν όσα είναι απαραίτητα, πολλές φορές ρίχνουμε τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς, και οι εκπαιδευτικοί - όσοι δεν μιλάνε με ευκολία για τα "κακομαθημένα παιδιά" - αναρωτιούνται τι να κάνουν απέναντι σε μία δύσκολη καθημερινότητα στο σχολείο».

Επεσήμανε ακόμα ότι οι εκπαιδευτικές προτεραιότητες διαμορφώνονται «όχι με βάση τα επιτεύγματα της εποχής μας, π.χ. την ανάπτυξη της επιστήμης, τις δυνατότητες για μόρφωση, για ολοκληρωμένους ανθρώπους, που αν το καλοσκεφτούμε αυτό θα έπρεπε να καθορίζει και την οικονομία, αλλά με βάση τις ανάγκες των επιχειρήσεων. Δηλαδή οι μαθητές αναπτύσσουν τις ικανότητες που χρειάζονται οι επιχειρήσεις για να δουλεύουν και δεν διαμορφώνουν μέσω του εκπαιδευτικού συστήματος μία συνολική εικόνα της ζωής, δηλαδή της φύσης, της κοινωνίας, της ανθρώπινης γνώσης που θα χρησιμοποιήσουν ό,τι δουλειά κι αν κάνουν».

Εκανε εκτενή αναφορά σε αναδιαρθρώσεις που έχουν περάσει τα τελευταία χρόνια και κάλεσε οι σύλλογοι να είναι «ζωντανοί πυρήνες προβληματισμού, αποφάσεων και δράσης. Να αναδεικνύονται τα προβλήματα, για να μη βρίσκει έδαφος η κυβερνητική υποκρισία ότι "όλα βαίνουν καλά", κυλάνε ομαλά (...) Να διαμορφώνεται διάθεση να μπουν εμπόδια. Να μη μετατραπούμε οι γονείς σε χορηγούς των σχολείων, να φράξουμε το δρόμο στους "ευεργέτες" - χορηγούς. Να πιέζουμε διαρκώς για να αναλαμβάνουν οι αρμόδιοι όλες τις ευθύνες τους, χωρίς να λείπει τίποτα από τα παιδιά μας (...) Η πάλη αυτή συμβάλλει στο να μην απαξιώνεται η μόρφωση. Να έχουμε απαίτηση από το σχολείο να μορφώνει. Να δημιουργεί στα παιδιά μας πρώτα απ' όλα διάθεση για γνώση. Και αυτό σημαίνει κίνητρο για να γνωρίσουν τις αλήθειες και τα ψέματα του κόσμου».

Πιο ειδικές ματιές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Στα χαρακτηριστικά της παιδικής ηλικίας έκανε αναφορά στην αρχή της ομιλίας της η Ρούλα Ζαρκάδα, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής. Μίλησε ιδιαίτερα για τις εξελίξεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και στάθηκε στα εκπαιδευτικά προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία, αφήνοντας τα παιδιά «πίσω», τόσο σε γνώσεις όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. «Σήμερα τα παιδιά μας εμφανίζουν μεγαλύτερο άγχος, μεγαλύτερη δυσκολία να ελέγξουν τα συναισθήματά τους και μεγαλύτερη δυσκολία να επιλύσουν διενέξεις μεταξύ τους», είπε χαρακτηριστικά, και απέναντι σ' αυτά επεσήμανε την απουσία κρατικής μέριμνας και στήριξης, την υποχρηματοδότηση, τονίζοντας ότι «στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση υπάρχει άμεση ανάγκη για εκπαιδευτικούς με μόνιμη σχέση εργασίας, για να αντιμετωπιστούν κενά που και βέβαια υπάρχουν, για να λειτουργούν τα τμήματα με αριθμό μαθητών που να μην αναχαιτίζει την εκπαιδευτική διαδικασία».

Αναφέρθηκε στη στροφή στις δεξιότητες, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «το ίδιο το περιεχόμενο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, και η θεματολογία που αυτά περιλαμβάνουν, ωθούν τον εκπαιδευτικό να προσαρμόσει τη δουλειά και το μάθημα με βάση τις επιδιώξεις και τη στοχοθεσία φορέων άσχετων με την Εκπαίδευση, όπως ΜΚΟ, και μάλιστα εις βάρος διδακτικών αντικειμένων που αφορούν τη Γενική Παιδεία». Κλείνοντας τόνισε πως «εκείνο που έχουμε σήμερα ανάγκη είναι ένα σχολείο που θα προετοιμάζει ανθρώπους οι οποίοι θα γνωρίζουν την πραγματικότητα, θα μπορούν να την ερμηνεύσουν και να την αλλάξουν. Και αυτό το σχολείο θα αγκαλιάζει και θα μορφώνει όλους τους μαθητές» και μίλησε αναλυτικά για τις ανάγκες σε υποδομές και προσωπικό που έχει ένα τέτοιο σύγχρονο σχολείο σήμερα.

Η Ελίνα Χαιρικάκη, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής, μίλησε για τις εξελίξεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και μετέφερε τη διαπίστωση των γονιών ότι «τα παιδιά σήμερα δυσκολεύονται περισσότερο από ποτέ στην κατανόηση ενός κειμένου. Διαβάζουν διαγώνια, δεν κατανοούν ολοκληρωμένα το νόημα, πολλές φορές απαντούν λάθος στο διαγώνισμα γιατί δεν έχουν κατανοήσει την εκφώνηση. Η ύλη είναι μεγάλη και δεν βγαίνει. Ειδικά τα μονόωρα μαθήματα (Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία, αλλά και Μουσική, Εικαστικά) ασφυκτιούν. Η παπαγαλία έχει κυριαρχήσει, ειδικά πηγαίνοντας προς το Λύκειο».

Μίλησε για προβλήματα που έχουν προκαλέσει τις αντιδράσεις μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών, όπως η Τράπεζα Θεμάτων, που λειτουργεί σαν ένας μεγάλος κόφτης για να σπρώξει κι άλλα παιδιά στην δήθεν επιλογή να εγκαταλείψουν τη Γενική Εκπαίδευση. Αντίστοιχα, είπε, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής «έχει σαν αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές που ονειρεύονται να σπουδάσουν να βρεθούν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης».

Αναφέρθηκε αναλυτικά στην κατάργηση των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων στο Λύκειο και στη μετατροπή του σε εξεταστική αρένα, τονίζοντας ότι «ο άνθρωπος δεν μπορεί να είναι μονόπλευρος. Ο αυριανός επιστήμονας πρέπει να έχει ολόπλευρη μόρφωση. Ο αυριανός τεχνικός επίσης. Ολοι πρέπει να ξέρουν Ιστορία, σε ποιο κοινωνικό πλαίσιο διαμορφώθηκαν οι μεγάλες κατακτήσεις της ανθρωπότητας, πώς εξελίσσεται η κοινωνία». Αναλυτικά αναφέρθηκε και στις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών στα Γυμνάσια, οι οποίες κινούνται στο ίδιο πνεύμα, και κλείνοντας υπογράμμισε μεταξύ άλλων την ανάγκη για ένα σχολείο που «θα δουλεύει με όλους και για όλους. Ετσι ώστε κανένα παιδί να μην εμποδιστεί στην εξέλιξη και την ανάπτυξη της προσωπικότητάς του, είτε από τις οικονομικές δυνατότητες της οικογένειάς του, είτε από το μορφωτικό επίπεδο των γονιών του, είτε από μαθησιακές δυσκολίες, που αποδεδειγμένα σήμερα η εξέλιξη της Παιδαγωγικής και της Ειδικής Αγωγής μπορεί να αντιμετωπίσει».

Αλλες παρεμβάσεις

Μετά τις εισηγητικές ομιλίες έκανε παρέμβαση ο Αντώνης Μπενέτος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων. Τόνισε την ανάγκη να δημιουργηθούν περισσότερα τέτοια σχολεία, αναδεικνύοντας παράλληλα το πρόβλημα της έλλειψης μουσικής πιστοποίησης στα Μουσικά Σχολεία, όπως και σε άλλα προβλήματα και ελλείψεις.

Παρέμβαση έκανε και ο Νάσος Χαλκίδης, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας. Μίλησε για τους αγώνες και τη δράση του ΕΕΤΕ ενάντια στην κατάργηση των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων από το Λύκειο, καθώς και για τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων.

Ακολούθησε συζήτηση, με ερωτήσεις και παρεμβάσεις από το κοινό για προβλήματα και διεκδικήσεις σε διάφορους τομείς και περιοχές, με έμφαση στο ζήτημα της Ειδικής Αγωγής αλλά και στην υποβάθμιση των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων στα ωρολόγια προγράμματα, θέμα για το οποίο σημειώθηκε ότι θα παρθούν παραπέρα πρωτοβουλίες.

Διαμαρτυρία σήμερα για τα προβλήματα στην Ειδική Αγωγή

Από προηγούμενη παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας για την Ειδική Αγωγή
Από προηγούμενη παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας για την Ειδική Αγωγή
Με παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή σήμερα στις 6 μ.μ., φορείς του αναπηρικού κινήματος, σύλλογοι γονέων, πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών, συνεχίζουν τις διεκδικήσεις για ουσιαστικές λύσεις στα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής.

Οι φορείς αναφέρονται στα ζητήματα της μεταφοράς μαθητών, των ελλείψεων σε προσωπικό, των σχολικών κτιρίων που είναι «από ακατάλληλα μέχρι και επικίνδυνα», των Ειδικών και τα περισσότερων Γενικών Σχολείων χωρίς νοσηλευτές. «Δεν προσαρμοζόμαστε! Δεν είμαστε αναλώσιμοι! Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, αν αγωνιστούμε, να αλλάξει αυτή η κατάσταση», δηλώνουν στο κάλεσμα για τη σημερινή κινητοποίηση. «Ο πιο δύσκολος χειμώνας, λένε, αλλά για ποιους; Τα παιδιά μας κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς θέρμανση, χωρίς τα απαραίτητα, τα παιδιά με αναπηρία χωρίς το σχολείο τους, χωρίς τις θεραπείες τους», προσθέτουν, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν θα επιτρέψουν να χτυπήσουν τα δικαιώματα των παιδιών οι συνθήκες της ακρίβειας και της υποχρηματοδότησης και διεκδικώντας λύσεις με βάση τις σύγχρονες δυνατότητες και ανάγκες.

Στο πλαίσιο αυτό, διεκδικούν συγκεκριμένα μέτρα για τη στελέχωση των σχολείων, όπως: Μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, νοσηλευτές, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές και άλλες ειδικότητες σε όλα τα σχολεία, σύγχρονα επιστημονικά αναλυτικά προγράμματα, άμεση μεταφορά των σχολείων που λειτουργούν σε επικίνδυνα κτίρια και γενναίο πρόγραμμα ανέγερση νέων σύγχρονων Ειδικών Σχολείων, αύξηση της χρηματοδότησης για τις ανάγκες των σχολείων, δωρεάν σχολικά γεύματα.

«Το σύστημα της διδασκαλίας είναι η διδασκαλία του συστήματος»...

Η εξαιρετική παράσταση «Τα Ορια», που ανιχνεύει το εκπαιδευτικό σύστημα, παρουσιάζεται στο θέατρο «Μοντέρνοι Καιροί»

Το θέατρο «Μοντέρνοι Καιροί» στον νέο του χώρο (Δαμοκλέους 8, δίπλα στη στάση του μετρό «Κεραμεικός») υποδέχεται το κοινό με μια εξαιρετική παράσταση που ανιχνεύει το εκπαιδευτικό σύστημα και που αξίζει να τη δει κάθε εκπαιδευτικός, γονιός, μαθητής και όχι μόνο... Πρόκειται για «Τα Ορια», ένα σύγχρονο ρουμάνικο έργο των Μιχαέλα Μιχαΐλοβ και Ράντου Απόστολ, που παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη, με την Εβίτα Παπασπύρου σε έναν ερμηνευτικό μαραθώνιο πολλαπλών ρόλων, που ξεφεύγει από την έννοια του μονολόγου και παρουσιάζει ένα πολυπρόσωπο έργο όπως πρέπει, κερδίζοντας το στοίχημα να κινητοποιήσει τα γρανάζια της σκέψης κάθε θεατή.

Το έργο και η παράσταση προσπαθούν να φωτίσουν τις αντιφάσεις και τα αδιέξοδα της Παιδείας, τολμούν να πουν αλήθειες και να θέσουν κρίσιμα ερωτήματα, οδηγώντας τον θεατή να δώσει τις απαντήσεις. Μια ακτινογραφία του σχολικού περιβάλλοντος, μέσω της οποίας διακρίνουμε έναν δυσλειτουργικό οργανισμό.

Ολοι έχουμε περάσει από τα σχολικά θρανία, όλοι έχουμε άποψη για το εκπαιδευτικό σύστημα. Συχνά εντοπίζουμε πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα στην Εκπαίδευση, πόσο πιο σύνθετα μοιάζουν τα ζητήματα που καλούνται να διαχειριστούν σήμερα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές μέσα σε ένα σχολείο. Και εδώ έρχονται οι διαφορετικοί ρόλοι, με συχνά πολύ διαφορετικές απόψεις γύρω από το τι πρέπει να γίνει, που συγκρούονται μεταξύ τους, αντιπαρατίθενται, καμιά φορά καβγαδίζουν κιόλας, ενώ την ίδια ώρα φωτίζουν πολλές κακοδαιμονίες της Εκπαίδευσης και θέτουν το ερώτημα πού μπαίνουν τα όρια για τον καθένα και για κάθε περίπτωση; Παρουσιάζονται συγκρούσεις που αναπτύσσονται στο τετράγωνο μαθητή - γονέα - δασκάλου - κράτους και ο εγκλωβισμός των δασκάλων - καθηγητών μέσα στα γρανάζια του εκπαιδευτικού συστήματος.

Το έργο εντάσσεται σε ένα πρόγραμμα παράλληλης παρουσίασης σε τρεις χώρες: Στη Ρουμανία από το θέατρο «Centrul de Teatru Educational Replika», στην Πορτογαλία από το θέατρο «teatro dos Aloes» και στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, η ρουμάνικη παράσταση - από το θέατρο «Centrul de Teatru Educational Replika» - θα παρουσιαστεί για δύο μέρες στο θέατρο «Μοντέρνοι Καιροί» πριν από τα Χριστούγεννα.

Πέρα από το αρχικό κείμενο των Μιχαΐλοβ και Απόστολ, όμως, αξίζει να πούμε ότι η ελληνική παράσταση πάει και ένα βήμα παραπέρα, εμπλουτισμένη στο κείμενο της τρίτης πράξης από τον σκηνοθέτη Κώστα Νταλιάνη. Με έναν ποιητικό τρόπο ξεφεύγει από τα στενά όρια του σχολείου και στρέφει το βλέμμα στην ίδια την κοινωνία φωτίζοντας ακριβώς ότι το σχολείο αντανακλά την κοινωνία που υπηρετεί: «Το σύστημα της διδασκαλίας είναι η διδασκαλία του συστήματος»... Και τελικά αν θες να μιλήσεις για το σχολείο, πρέπει να απαντήσεις τι ανθρώπους θες να βγάζεις στην κοινωνία.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Τίνα Γιαννούλη. Δραματουργική επεξεργασία: Κώστας Νταλιάνης - Εβίτα Παπασπύρου. Σκηνοθεσία: Κώστας Νταλιάνης. Σκηνικά - κοστούμια: Αντώνης Χαλκιάς. Σκηνοθετική επιμέλεια κινηματογραφημένου υλικού: Κώστας Σταματόπουλος. Η μουσική επιμέλεια και οι φωτισμοί είναι του σκηνοθέτη. Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Λάμπρου.

Ακούγονται οι φωνές των ηθοποιών Φάνιας Νταλιάνη, Βασίλη Γεωργοσόπουλου, Αντρέα Βελέντζα, Κατερίνας Κοντογούρη, Ειρήνης Δρακουλέλη, Κώστα Νταλιάνη.

Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 10 λεπτά (χωρίς διάλειμμα).

Παραστάσεις: Σάββατο 21.30, Κυριακή 19.00.

Εισιτήρια στο ταμείο του θεάτρου και στο www.ticketservices.gr: 12 ευρώ γενική είσοδος. 8 ευρώ φοιτητικό/νεανικό, άνω των 65, άνεργοι, ομαδικό. 5 ευρώ ατέλεια.

Κατόπιν συνεννόησης (τηλ.: 6932.454.812) παραστάσεις μπορούν να γίνουν πρωινές ώρες για σχολεία, ενώ για μαζικές κρατήσεις από φορείς ισχύει το μειωμένο εισιτήριο των 8 ευρώ, μετά από σχετική επικοινωνία.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΣΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Εκδηλώσεις με θέμα τα εγκλήματα σε βάρος παιδιών και γυναικών

Συνεχίζονται οι εκδηλώσεις με θέμα «Πώς μπορούμε να χτίσουμε ασπίδα προστασίας απέναντι στα αποτρόπαια εγκλήματα σε βάρος των παιδιών, των γυναικών;» τις οποίες πραγματοποιούν Οργανώσεις της ΚΝΕ σε πανεπιστήμια της Αθήνας, ως εξής:

  • Σήμερα Τετάρτη:

-- Στις Σχολές Δασκάλων και Νηπιαγωγών του ΕΚΠΑ, στις 10.30 π.μ. στο Μικρό Αμφιθέατρο Νέου Χημείου. Θα μιλήσει η Αφροδίτη Μπόμπολη, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

-- Στη Φιλοσοφική, στις 2 μ.μ. στο Αίθριο. Θα μιλήσει η Βιβή Δάγκα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνη του Τμήματος της ΚΕ για την Ισοτιμία και Χειραφέτηση των Γυναικών.

  • Την Τρίτη 1η Νοέμβρη:

-- Στην Αρχιτεκτονική, στις 6.30 μ.μ. στο Αίθριο Αβέρωφ. Θα μιλήσει η Αφροδίτη Μπόμπολη.

-- Στο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, στις 2 μ.μ. Θα μιλήσει η Ιουλία Χρονοπούλου, Γραμματέας της Τομεακής Επιτροπής Πανεπιστημίων - Ερευνας Αττικής του ΚΚΕ.

  • Την Τετάρτη 2 Νοέμβρη

-- Στη ΝΟΠΕ, στις 12 μ., στην Αίθουσα Καλλιγά. Θα μιλήσει η Βικτωρία Κούτση, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και επικεφαλής της Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ για τις νέες γυναίκες και τα νέα ζευγάρια.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Μεγαλώνει καθημερινά το ρεύμα εναντίωσης στις ηλεκτρονικές εκλογές - παρωδία

Κάλεσμα αποχής από 78 ΕΛΜΕ και Συλλόγους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Μεγαλώνει καθημερινά το ρεύμα εναντίωσης των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους απέναντι στις ηλεκτρονικές εκλογές - παρωδία για τους αιρετούς στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Μέχρι στιγμής 78 Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ΕΛΜΕ καλούν σε αποχή από κάθε διαδικασία που επιχειρεί να επιβάλει το υπουργείο Παιδείας. Καθημερινά οι αποφάσεις των ΔΣ και των Γενικών Συνελεύσεων πληθαίνουν.

Η κυβέρνηση της ΝΔ και η υπουργός Παιδείας επιχειρούν, μέσω των ηλεκτρονικών εκλογών, χωρίς καν το πρόσχημα της πανδημίας, να καθιερώσουν μια πλήρως διαβλητή διαδικασία εκλογής με στόχο τη γενίκευσή τους στα σωματεία. Κυρίως, όμως, επιδιώκουν να πάρουν ρεβάνς για τη συντριβή τους το 2020, όταν το 95% των εκπαιδευτικών απείχε από την ίδια διαδικασία. Επιχειρούν να κάμψουν τις αντιστάσεις των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Σε πλήρη αντίθεση με τη θέληση των χιλιάδων εκπαιδευτικών και των πρωτοβάθμιων σωματείων βρίσκονται οι δυνάμεις της ΔΑΚΕ, της ΔΗΣΥ - ΠΕΚ (ΠΑΣΟΚ) και του ΔΙΚΤΥΟΥ - ΣΥΝΕΚ (ΣΥΡΙΖΑ) σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Μπροστά στις εκλογές που αποφάσισε το υπουργείο να γίνουν 5 Νοέμβρη με ηλεκτρονική κάλπη, επιλέγουν τη συμμετοχή. Επιλέγουν την πλευρά του υπουργείου και της Ν. Κεραμέως. Γυρίζουν την πλάτη στους εργαζόμενους για μια ακόμα φορά, όπως έκαναν και το 2021 μετά τη μεγάλη απεργία για την «αξιολόγηση» που «άδειασαν» τους εκπαιδευτικούς.

Σε ανακοίνωσή της, η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» στην Πρωτοβάθμια αναφέρεται στις ευθύνες των δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ στην Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα αναφέρει: «Ιδιαίτερα η στάση της ηγεσίας του ΔΙΚΤΥΟΥ - ΣΥΡΙΖΑ προκαλεί θλίψη και ερωτηματικά. Τέτοια αβάντα στην κυβέρνηση της ΝΔ ο Μητσοτάκης και η Κεραμέως δεν την είχαν φανταστεί ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα. Στέλνουν το μήνυμα της αποδοχής και εφαρμογής του ν. Χατζηδάκη, αφού πρώτα ψήφισαν τα μισά άρθρα στη Βουλή. Αλήθεια, θα καταργήσουν ως κυβέρνηση αυτά που υλοποιούν ως αντιπολίτευση; Επιλέγουν να αξιοποιήσουν με τυχοδιωκτικό τρόπο τη συγκυρία προκειμένου "να πιάσουν τα πόστα" στις καρέκλες των αιρετών και για αυτό δεν διστάζουν να "αδειάσουν" ακόμα και τους δεκάδες συνδικαλιστές τους σε όλη την Ελλάδα, που προς τιμή τους δεν γίνονται μέρος του κυβερνητικού σχεδιασμού, δεν συμμετέχουν στις εκλογές - παρωδία και απέχουν».

Δεκάδες πρωτοβάθμια σωματεία με αποφάσεις τους δεν νομιμοποιούν την κυβερνητική προσπάθεια χειραγώγησης του κινήματος. Καλούν όλους τους εκπαιδευτικούς να ακυρώσουν τις εκλογές - παρωδία στην πράξη, όπως έκαναν δύο χρόνια πριν με αποχή που έφτασε το 95%.

Κάλεσμα αποχής από τις εκλογές υπογράφουν, μέχρι στιγμής, οι εξής 37 ΕΛΜΕ:

Β' ΕΛΜΕ Αθήνας, Α' ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας, Γ' ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας, ΕΛΜΕ Ανω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής, Β' Δυτικής Αθήνας, Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Φωκίδας, Κεφαλονιάς - Ιθάκης, Β' ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, Ζακύνθου, Ηλείας, Καστοριάς, Καλλιθέας - Νέας Σμύρνης - Μοσχάτου, Β' ΕΛΜΕ Εβρου, Λευκάδας, Κέρκυρας, Εύβοιας, Πειραιά, Α' ΕΛΜΕ Κυκλάδων, Χανίων, Ικαρίας - Φούρνων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου, Λήμνου, Αρκαδίας, Δ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Εορδαίας, Λάρισας, Ε' ΕΛΜΕ Αθήνας, Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Δ' ΕΛΜΕ Ανατ. Αττικής, Λέσβου, Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας, Α' ΕΛΜΕ Πέλλας, Σάμου.

Οι 41 ΣΕΠΕ που, μέχρι τώρα, έχουν πάρει απόφαση για αποχή από τις ηλεκτρονικές εκλογές είναι οι εξής:

Περιστερίου, «Δ. Γληνός», Αιγάλεω, Χαϊδαρίου, Κορυδαλλού - Αγ. Βαρβάρας, «Αθηνά», «Ρόζα Ιμβριώτη», «Μ. Παπαμαύρος», «Αριστοτέλης», Α' Σύλλογος ΠΕ Αθήνας, «Θουκυδίδης», Γλυφάδας, «Σωκράτης», «Αλ. Δελμούζος», «Κ. Σωτηρίου», «Κ. Βάρναλης», Ανω Λιοσίων, «Ν. Πλουμπίδης», «Η Πρόοδος», «Ρ. Φεραίος», Σαλαμίνας, Αργοσαρωνικού, Νίκαιας, Κέρκυρας, Νάξου, Σύρου, «Περικλής», «Παρθενώνας», «Γ. Σεφέρης», Αμαρουσίου, Χίου, Κορίνθου, Κιάτου, Λήμνου, Γρεβενών, Ζ' Θεσσαλονίκης, Ικαρίας, ΣΕΒΕΠΕΑ Θεσσαλίας, ΣΕΠΕΑ Κ. Μακεδονίας, Λάρισας, Τρικάλων.




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org