Στα γρασίδια κάτω από τον Λευκό Πύργο από τις 6.30 μ.μ. μέχρι τις 9.30 μ.μ. παιδιά και γονείς θα μπορούν να συμμετέχουν σε μια μοναδική γιορτή, με ελεύθερη είσοδο. Το πλούσιο πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις και ομαδικά παιχνίδια, κίνηση και θέαμα, χαλάρωση και ψυχαγωγία!
Ειδικότερα τα παιδιά θα μπορούν να απασχοληθούν δημιουργικά και να διασκεδάσουν με: Bubble show, Ομαδικές δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, Ανακυκλώσιμη κηπουρική, Διαδραστικό παιχνίδι για τη μόλυνση των υδάτων, Γωνιά ζωγραφικής με θέμα τις πυρκαγιές, Μουσικοκινητικά παιχνίδια, Messy play, Σκάκι, Πειράματα, Εκθεση παιδικού βιβλίου.
Με γέλια, παιχνίδια και μουσικές και χαρούμενα πρόσωπα, υποδεχόμαστε το καλοκαίρι σε μια γιορτή για μικρούς και μεγάλους. Ομορφαίνουμε με την παρουσία μας τον πολυχώρο των Λιπασμάτων αναδεικνύοντας παράλληλα την ανάγκη να παραμείνει ανοιχτός και προσβάσιμος για όλους, μακριά από επιχειρηματικά συμφέροντα.
Μετά τις 19.00 θα ξεδιπλωθεί το πλούσιο πρόγραμμα: Δράσεις και ομαδικά παιχνίδια, κίνηση και θέαμα, χαλάρωση και ψυχαγωγία!
Στο πλαίσιο του προγράμματος του Φεστιβάλ, τα παιδιά θα μπορούν να απασχοληθούν δημιουργικά και να διασκεδάσουν με:
- Εργαστήρι πηλού και γωνία ζωγραφικής
- Σκαρφαλώματα / Τοίχος αναρρίχησης
- Σκυταλοδρομία
- Πειράματα
- Face painting
- Zumba party
- Dj party
- Σκάμμα άμμου (για τους πιο μικρούς μας φίλους)
Θα υπάρχει χώρος του Τραβέρσο με σκάκι.
Θα λειτουργεί επίσης βιβλιοπωλείο της «Σύγχρονης Εποχής».
Για 5 μέρες τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε αθλητικά παιχνίδια και φροντισμένες για την ηλικία τους δραστηριότητες, να πραγματοποιήσουν εκπαιδευτικές επισκέψεις και να παρακολουθήσουν θεατρική παράσταση και συναυλίες. Το πρόγραμμα θα δημοσιευτεί αναλυτικά τις επόμενες μέρες.
Στις 13 - 16 Ιουλίου στο Νεστόριο, στον Γράμμο
Από τις 13 έως τις 16 Ιούλη η 32η Αντιιμπεριαλιστική Κατασκήνωση της ΚΝΕ ταξιδεύει στο Νεστόριο, 25 χιλιόμετρα δυτικά της Καστοριάς, για να στηθεί δίπλα στον Αλιάκμονα, σε μια τοποθεσία μεγάλης φυσικής ομορφιάς.
Μια περιοχή, ταυτόχρονα, μεγάλης ιστορικής σημασίας, καθώς στο μέρος αυτό, που μαγεύει με την ομορφιά του, γράφτηκαν ορισμένες από τις κορυφαίες και πιο συγκλονιστικές σελίδες της εποποιίας του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας και του ΚΚΕ.
Η Αντιιμπεριαλιστική Κατασκήνωση της ΚΝΕ επιδιώκεται να συνδεθεί με την προσπάθεια του Κόμματος για τη μελέτη και ανάδειξη της Ιστορίας του επαναστατικού κινήματος της χώρας μας, την προσπάθεια οι νέες γενιές κομμουνιστών, συνολικά η νεολαία, να έρθουν σε επαφή με την πορεία της ταξικής πάλης στην Ελλάδα. Η φετινή Κατασκήνωση της ΚΝΕ θα συνδυαστεί με τη διαμόρφωση και ανάδειξη του Νοσοκομείου του ΔΣΕ στον Γράμμο, με την αποκάλυψη μόνιμης έκθεσης για τη λειτουργία του.
Η 32η Αντιιμπεριαλιστική Κατασκήνωση της ΚΝΕ θα πραγματοποιηθεί στον απόηχο της μάχης για την ενίσχυση του ΚΚΕ στις βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιούνη. Η ίδια η πραγματοποίησή της λίγες μέρες μετά τις βουλευτικές εκλογές στέλνει μαχητικό μήνυμα, αποτελεί την καλύτερη αφορμή για τη σύσφιξη των δεσμών με τους νέους και τις νέες με τους οποίους τα μέλη της ΚΝΕ παλεύουν, δρουν, κινητοποιούνται μαζί όλο το προηγούμενο διάστημα.
Με αφορμή την έναρξη της εξεταστικής, μια σειρά φοιτητικοί σύλλογοι της Αθήνας ξεδιπλώνουν παρεμβάσεις και άλλες πρωτοβουλίες, οργανώνουν τη δράση τους για να εξασφαλιστεί πως η εξεταστική θα κυλήσει ομαλά για όλους τους φοιτητές και ότι κανένας δεν θα αντιμετωπίσει προβλήματα λόγω της εργασίας του ή κακού προγραμματισμού, ότι κανένας δεν θα αποκλειστεί.
Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν και έχουν ήδη προγραμματιστεί μια σειρά από παρεμβάσεις σε διοικήσεις τμημάτων, σχολών και ιδρυμάτων, ενισχυτικά μαθήματα αλληλεγγύης, ώστε να βοηθηθούν ειδικά οι πρωτοετείς φοιτητές.
Ακόμα, για τα ζητήματα που είναι πιθανό να προκύψουν κατά τη διάρκεια της εξεταστικής οι Σύλλογοι έχουν δημιουργήσει ηλεκτρονικές φόρμες, ώστε σε συνδυασμό με τα δημοσιευμένα τηλέφωνα και τη διά ζώσης ενημέρωση των εκλεγμένων, να εξασφαλίσουν πως καταγράφουν και ενημερώνονται άμεσα για κάθε πρόβλημα.
Είναι χαρακτηριστικά τα παραδείγματα από:
Τους Φοιτητικούς Συλλόγους στο Μαθηματικό και το ΠΤΔΕ στο ΕΚΠΑ, αλλά και στη Σχολή Μηχανικών του ΠαΔΑ όπου έχουν οργανώσει φροντιστηριακά μαθήματα αλληλεγγύης.
Τις κινητοποιήσεις του Φοιτητικού Συλλόγου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, για να παρθεί πίσω η απαράδεκτη απόφαση της Πρυτανείας για κατάργηση της εμβόλιμης εξεταστικής.
Τις κινητοποιήσεις και τη Γενική Συνέλευση που πραγματοποίησε ο Φοιτητικός Σύλλογος των Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών για την αλλαγή του προγράμματος της εξεταστικής, ώστε να μην εξετάζονται μαθήματα το ένα πάνω στο άλλο.
Τις άμεσες παρεμβάσεις των Φοιτητικών Συλλόγων Πληροφορικής και Χημικών Μηχανικών για τους όρους εξέτασης σε μαθήματα (προβλήματα με το χρονικό περιθώριο και περιεχόμενο που ήταν εκτός ύλης) και εκπόνησης εργασιών.
Τον Φοιτητικό Σύλλογο του ΠΑΠΕΙ, όπου οι φοιτητές εξασφάλισαν πως θα υπάρχει ενημέρωση του Φοιτητικού Συλλόγου πριν ανακοινώνεται το πρόγραμμα, έτσι ώστε γρήγορα να αντιμετωπίζεται οποιαδήποτε δυσκολία.
Τον Φοιτητικό Σύλλογο Τοπογράφων του ΕΜΠ, όπου οι φοιτητές κινητοποιούνται για να καλυφθούν τα έξοδα των καλοκαιρινών ασκήσεων και πραγματοποιούνται εκτός της Σχολής.
Οι Φοιτητικοί Σύλλογοι της Αθήνας καλούν όλους τους φοιτητές που αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εξεταστική να έρθουν σε άμεση επικοινωνία με τον Σύλλογό τους, για να μη μείνει κανένας μόνος στην εξεταστική! Συνεχίζουν τη δράση τους και διεκδικούν:
-- Εγκαιρη ανάρτηση των προγραμμάτων εξεταστικής αλλά και της εξεταστέας ύλης. Αντίστοιχα έγκαιρη ανάρτηση του προγράμματος της εξεταστικής και για τον μήνα Σεπτέμβρη.
-- Ανάρτηση στις πλατφόρμες των Πανεπιστημίων όλου του εκπαιδευτικού υλικού και των σημειώσεων. Εκτύπωσή τους για όλους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες με ευθύνη του ιδρύματος.
-- Επέκταση της φοιτητικής άδειας στους εργαζόμενους φοιτητές στον απαιτούμενο χρόνο για τη συμμετοχή τους στην εξεταστική. Να μην απολυθεί κανένας εργαζόμενος φοιτητής.
-- Διπλή εξεταστική για τους επί πτυχίω φοιτητές και εμβόλιμη εξεταστική για όσους φοιτητές το έχουν ανάγκη.
-- Ανοιχτές λέσχες σίτισης καθ' όλη τη διάρκεια της εαρινής εξεταστικής.
-- Αναβαθμολογήσεις μαθημάτων σε περιπτώσεις μαζικών «κοψιμάτων» φοιτητών.
-- Εγκαιρη ανάρτηση των αποτελεσμάτων της εξεταστικής ώστε όλοι οι φοιτητές να μπορούν να προγραμματίσουν την πορεία των σπουδών τους.
-- Να εξασφαλιστεί με ευθύνη του κράτους η δωρεάν μετακίνηση των φοιτητών στον τόπο που ψηφίζουν.
-- Να εξασφαλιστεί η μεταφορά εργαστηρίων, μαθημάτων και εξεταστικής ώστε οι φοιτητές να εξασφαλίσουν τον απαραίτητο χρόνο προετοιμασίας.
Την πρωτοβουλία έλαβαν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Μαθηματικού, Φυσικού, Χημικού, Δασολογίας, Οδοντιατρικής και ο Σύλλογος Οικότροφων Φοιτητών Εστιών Θεσσαλονίκης (ΣΟΦΕΘ), με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα που αναφέρεται στην τραγική κατάσταση των κτιρίων και των υποδομών του ΑΠΘ.
Οπως τόνισε η Χριστίνα Σταμούλη, πρόεδρος του Φοιτητικού Συλλόγου Τμήματος Χημείας του ΑΠΘ και μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών, στα 203 κτίρια των εγκαταστάσεων του ΑΠΘ έχει να γίνει προσεισμικός έλεγχος από το 2003, ενώ στη Σχολή Θετικών Επιστημών δεν λειτουργεί καν το σύστημα προειδοποίησης για εκκένωση του κτιρίου. Ελεγχος για την αντιπυρική προστασία των κτιρίων δεν γίνεται, δεκάδες έξοδοι διαφυγής σε περίπτωση πυρκαγιάς και σεισμού είναι κλειστές, ενώ υπάρχει μέχρι και εργαστηριακό κτίριο με αμίαντο στην ταράτσα, ο οποίος είναι γνωστό ότι είναι επιβλαβής για την υγεία των φοιτητών, των καθηγητών και των εργαζομένων.
«Είναι απαράδεκτο και τουλάχιστον ειρωνικό για εμάς τους φοιτητές το γεγονός ότι ενώ οι ανάγκες για τις υποδομές και την κατάσταση των κτιρίων είναι πάνω από 20 εκατομμύρια ετησίως, αυτήν τη στιγμή δίνονται μόνο 2 εκατομμύρια», τόνισε η ίδια και ανέφερε ορισμένα χαρακτηριστικά περιστατικά, όπως οι πλημμύρες στην κεντρική βιβλιοθήκη του ΑΠΘ και στο υπόγειο των Πολιτικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου, η πτώση φοιτητή της Νομικής λόγω συνωστισμού στην αίθουσα, οι πτώσεις ταβανιού στην Οδοντιατρική και στο κυλικείο της Κτηνιατρικής, η έλλειψη απαγωγών και το σπάσιμο τζαμιού σε εργαστήριο στο Τμήμα Χημείας.
Σημείωσε πως για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται με γλαφυρό τρόπο ότι το πανεπιστήμιο - επιχείρηση, που στηρίζουν όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα, το πανεπιστήμιο που λειτουργεί με βάση τη λογική κόστους - οφέλους και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, είναι ένα πανεπιστήμιο που βλέπει τις ανάγκες και την ασφάλεια των φοιτητών σαν κόστος, ενώ πρόσθεσε πως «είναι τουλάχιστον ειρωνικό ότι όλοι αυτοί, που δεν πήραν κανένα μέτρο για τον έλεγχο των κτιρίων, λίγους μήνες πριν "κόπτονταν" για την "ασφάλεια" των φοιτητών στο ΑΠΘ, την ανάγκη τοποθέτησης καμερών και την εγκατάσταση πανεπιστημιακής αστυνομίας, που με τους αγώνες τους ακύρωσαν οι φοιτητές!».
Στη συνέχεια τον λόγο έλαβε ο Αναστάσης Πολυχρονιάδης, μέλος του ΔΣ του ΣΟΦΕΘ, και παρουσίασε την κατάσταση που επικρατεί στις φοιτητικές εστίες του ΑΠΘ.
Οπως είπε, η χρόνια υποβάθμιση της φοιτητικής μέριμνας λόγω της υποχρηματοδότησης έχει οδηγήσει στην απαξίωση των φοιτητικών εστιών, οι οποίες καλύπτουν μόλις το 2% του συνολικού αριθμού των φοιτητών του Ιδρύματος.
Οι Εστίες, ανέφερε, δεν έχουν περάσει από αντισεισμικό και αντιπυρικό έλεγχο, με κτίρια να πλημμυρίζουν στις βροχές, χωρίς κλιματισμό, και δωμάτια με μούχλα. Από τη μία, τόνισε, όλες οι κυβερνήσεις με την πολιτική που υπηρετούν έχουν συμβάλει στην υποχρηματοδότηση της φοιτητικής μέριμνας και στη μη επαρκή στελέχωση, ενώ ταυτόχρονα έφεραν εργολάβους, μετατρέποντας έτσι ανάγκες όπως η σίτιση των φοιτητών, η συντήρηση και η καθαριότητα των υποδομών, σε πεδίο κερδοφορίας. Από την άλλη, πρόσθεσε, η Πρυτανεία αρκείται στη συντήρηση αυτής της κατάστασης.
Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα σε ορισμένους ορόφους να λειτουργούν μόλις μία τουαλέτα και μία ντουζιέρα για δεκάδες φοιτητές και φοιτήτριες στα κοινόχρηστα μπάνια, από τα οποία κάποια δεν κλειδώνουν, ενώ άλλα δεν λειτουργούν.
Παράλληλα, έχουν αυξηθεί τα περιστατικά κλοπών - ενοχλήσεων των φοιτητών, ειδικά στα κτίρια Α, Β και Γ, ενώ προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν με τη σταθερή πρόσβαση στο ίντερνετ, τα πλυντήρια και τα ασανσέρ.
Οι Φοιτητικοί Σύλλογοι του ΑΠΘ και ο ΣΟΦΕΘ διεκδικούν:
Σε συγκέντρωση νεολαίας με θέμα «100% λαϊκή μαχητική αντιπολίτευση! Πιο δυνατό ΚΚΕ, πιο δυνατός ο λαός! #ΜΟΝΟ_ΚΚΕ»καλούν οι ΚΟ Καλλιθέας του ΚΚΕ και οι ΟΒ της ΚΝΕ αύριο Πέμπτη, στις 8 μ.μ. στην πλατεία Δαβάκη, με ομιλητή τον Θοδωρή Κωτσαντή, Γραμματέα του ΚΣ της ΚΝΕ και υποψήφιο βουλευτή Επικρατείας του ΚΚΕ. Θα ακολουθήσει συναυλία με τους Drugitz, Rhyme Riot, Retro και Το Σφάλμα.
Η Τομεακή Οργάνωση Ανατολικών Συνοικιών Αττικής της ΚΝΕ διοργανώνει συζήτηση και συναυλία στο Σκοπευτήριο Καισαριανής την Κυριακή 18 Ιούνη, στις 8 μ.μ.
Θα μιλήσει η Δανάη Πλα - Καρύδη, υποψήφια βουλευτής Νότιου Τομέα Αθήνας. Θα ακολουθήσουν ροκ συναυλία με τους «Αυτοί Είμαστε» (Μαγαλιός, Θεοδωράκης, Χουλιάρας) και στη συνέχεια λαϊκό γλέντι.
Στις 7 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί συνάντηση γνωριμίας μαθητών με συνδικαλιστές φοιτητές από σχολές της Αθήνας, με θέμα «Τα SOS για το επόμενο κεφάλαιο της ζωής μας. Τα όνειρά μας τα κρατάμε στα χέρια μας».
Το Σάββατο εκδήλωση για τα 60 χρόνια από τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη
Το πρώτο δεκαήμερο του Ιούνη οι νέοι και οι νέες που συμμετείχαν στις ομάδες, στα μαθήματα και τα εργαστήρια του Στεκιού παρουσίασαν τη δουλειά τους με θεατρικά, συναυλίες, χορευτικές βραδιές, εκθέσεις κ.τ.λ.
Από το καλοκαιρινό πρόγραμμα δεν θα μπορούσαν να λείπουν και άλλες πολιτιστικές - πολιτικές πρωτοβουλίες, που έχουν στόχο να συμβάλουν στην καλλιέργεια του ενδιαφέροντος για τον Πολιτισμό, την Τέχνη, αλλά και τη μόρφωση.
Στο πλαίσιο αυτό, με αφορμή τη συμπλήρωση 60 χρόνων από τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη, διοργανώνει το Σάββατο 17 Ιούνη, στις 8 μ.μ., πολιτική εκδήλωση με τίτλο: «Απέναντι στο αστικό κράτος, πάντα η πραγματική αντιπολίτευση είναι όσοι το πολεμάνε». Θα μιλήσει η Αλέκα Παπαρήγα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.
Παράλληλα, έχει ξεκινήσει ήδη και θα συνεχιστεί όλο τον Ιούνη αφιέρωμα στον σπουδαίο κομμουνιστή καλλιτέχνη Ναζίμ Χικμέτ, με αφορμή τη συμπλήρωση 60 χρόνων από τον θάνατό του. Στο πλαίσιο του αφιερώματος που θα κλείσει με εκδήλωση αφιερωμένη στη ζωή και το έργο του, προγραμματίζεται προβολή ταινιών την Παρασκευή 16 Ιούνη, στις 8.30 μ.μ.
Συνεχίζεται το ευρύ άνοιγμα μπροστά στη μεγάλη συγκέντρωση νεολαίας το Σάββατο 17/6 στον Λευκό Πύργο, με ομιλητή τον Γραμματέα του ΚΣ της ΚΝΕ Θοδωρή Κωτσαντή
Με στόχο τη μεγάλη ενίσχυση του ΚΚΕ παντού, της μοναδικής δηλαδή αντιπολίτευσης που εγγυημένα βρίσκεται και θα βρίσκεται στο πλευρό των φοιτητών, των αγώνων και των αναγκών τους την επόμενη μέρα, προχωράνε το πλατύ άνοιγμα και η συζήτηση με τους φοιτητές των πανεπιστημίων της Θεσσαλονίκης.
«Ο φόβος τους η ελπίδα μας, με δυνατό ΚΚΕ!», είναι το σύνθημα που έφτασε σε κάθε σχολή της Θεσσαλονίκης, μαζί με το κάλεσμα για τη μεγάλη πολιτική συγκέντρωση νεολαίας της ΚΝΕ το Σάββατο 17 Ιούνη στις 20.30 στον Λευκό Πύργο, με ομιλητή τον Θοδωρή Κωτσαντή, Γραμματέα του ΚΣ της ΚΝΕ. Θα ακολουθήσει συναυλία με τους «Σε+Με Πατιρντί» και τους Multivision.
Παράλληλα, συνεχίζονται οι θεματικές συσκέψεις των Τομεακών Οργανώσεων στο εκλογικό περίπτερο του ΚΚΕ στον Λευκό Πύργο:
- Σήμερα Τετάρτη στις 19.30, με θέμα «Κόντρα στο ρεύμα, με το κεφάλι ψηλά! Σκέψου, δράσε, ζήσε χωρίς ναρκωτικά» και ομιλήτρια την Β. Γιαννούση, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.
- Την Τρίτη 20/6 στις 19.30, με θέμα «Με το ΚΚΕ, δυναμώνουμε τον αγώνα και την αλληλεγγύη ενάντια στο σύστημα που γεννά εκμετάλλευση, πολέμους και προσφυγιά» και ομιλητή τον Γ. Βασιλειάδη, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.
Στη μαζική εκδήλωση μίλησε ο Χρήστος Καποδίστριας, μέλος του ΣΠ Δυτικής Ελλάδας της ΚΝΕ και Γραμματέας της Τομεακής Οργάνωσης των Σχολών Υγείας, ο οποίος κάλεσε, μπροστά στις νέες κάλπες, η νεολαία να δυναμώσει με ψήφους και ποσοστά ακόμη περισσότερο το ΚΚΕ.
Τόνισε ότι η νέα κυβέρνηση της ΝΔ που θα προκύψει από τις επόμενες εκλογές, θα κλιμακώσει την επίθεση στη ζωή και τα δικαιώματα νεολαίας και λαού για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των μεγάλων ομίλων. «Ολες οι "φωνές" του συστήματος την καλούν να τα "σαρώσει" όλα, μα δεν μένουν εκεί», σημείωσε, εξηγώντας: «Ομολογούν πως χρειάζονται μια "συναινετική και συστημική" αντιπολίτευση, που στα βασικά θα συμπλέει με τη ΝΔ και θα απορροφά τις λαϊκές αντιδράσεις, με το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΡΙΖΑ να ανταγωνίζονται πλέον ποιος θα παίξει αυτόν ακριβώς τον ρόλο καλύτερα. Από κοντά έρχονται νέες και παλιές πολιτικές "τσόντες" που έχουν δώσει διαπιστευτήρια αντιδραστικών θέσεων στηρίζοντας τα θεμέλια της αντιλαϊκής πολιτικής, ποικιλοτρόπως, μέσα από διάφορους μηχανισμούς».
Στάθηκε στη σημασία που έχει η ψήφος στο Κόμμα, θυμίζοντας και τη δράση του όλο το προηγούμενο διάστημα. Τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι ακόμη πιο δυνατό ΚΚΕ για 100% εργατική, λαϊκή, μαχητική αντιπολίτευση στα δύσκολα που έρχονται, σημαίνει δυνάμωμα στον αγώνα της εργατικής τάξης, αλλά και στους αγώνες των φοιτητών, δίνοντας και ένα παράδειγμα απ' την Πάτρα, για να μην περάσει η κατάπτυστη πειθαρχική δίωξη των δύο φοιτητών, μελών της ΚΝΕ, στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, για να μπει μπλόκο στην πανεπιστημιακή αστυνομία, πάλη ενάντια στην απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας κ.ά. «Το ΚΚΕ ήταν, είναι και θα είναι εκεί που χτυπάει η καρδιά του αγώνα του λαού και της νεολαίας, δίνοντας όλες του τις δυνάμεις εντός και εκτός Βουλής», είπε, θυμίζοντας επιπλέον τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, όταν η κυβέρνηση προσπαθούσε να το «κουκουλώσει» με τη συνδρομή του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ που αναμασούσαν τα περί ανθρώπινου λάθους.
Υπογράμμισε ότι δεν θα πρέπει να χαθεί καμιά εργατική, λαϊκή και νεολαιίστικη ψήφος στη ΝΔ ούτε σε ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ που από κοινού ψήφισαν το 50% και το 70% αντίστοιχα των αντιλαϊκών μέτρων και νομοσχεδίων της πρώτης. Κάλεσε, επιπλέον, να μη σκορπίσει καμιά ψήφος στα κόμματα - συμπληρώματα των υπόλοιπων αστικών κομμάτων, τύπου ΝΙΚΗΣ, Πλεύσης Ελευθερίας, ΜέΡΑ25, σημειώνοντας ότι «η αντιλαϊκή επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ δεν θα αντιμετωπιστεί με 5 ή 6 ή 7 κόμματα στη Βουλή. Γιατί το ζήτημα δεν είναι η ποσότητα των κομμάτων αλλά το τι εξυπηρετούν».
Και κατέληξε: «Σας καλούμε να κάνετε δική σας υπόθεση το σύνθημα του ΚΚΕ ενόψει των εκλογών κάνοντας το βήμα να οργανωθείτε στην ΚΝΕ, για να παλέψουμε τα δύσκολα που έρχονται ακόμη πιο αποτελεσματικά μέχρι τέλους, μέχρι την επαναστατική ανατροπή αυτού του σάπιου εκμεταλλευτικού συστήματος και την εγκαθίδρυση της νέας κοινωνίας που θα μεριμνά για την κάλυψη των αναγκών του λαού και της νεολαίας, του σοσιαλισμού - κομμουνισμού».
Πολύμορφες δράσεις συνεχίζει να οργανώνει η Οργάνωση Περιοχής Δυτικής Ελλάδας της ΚΝΕ. Το πρόγραμμα, που συνεχώς εμπλουτίζεται, περιλαμβάνει:
Σήμερα, Τετάρτη: Στις 9 μ.μ. η Τομεακή Οργάνωση Μαθητών Πάτρας οργανώνει «Graduation party!», στην πλαζ. Θα μιλήσει ο Νίκος Κουφαλάκος, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και Γραμματέας της ΤΟ Μαθητών.
Αύριο, Πέμπτη: Στις 7.30 μ.μ. η Περιφερειακή Οργάνωση Σπουδάζουσας Πάτρας της ΚΝΕ καλεί σε σύσκεψη με Πατρινούς φοιτητές στο αίθριο του βιβλιοπωλείου της «Σύγχρονης Εποχής». Θα μιλήσει η Ερασμία Καλομενίδου, μέλος του ΣΠ Δυτικής Ελλάδας της ΚΝΕ και του γραφείου ΠΟ Σπουδάζουσας.
Παρασκευή 16 Ιούνη: Στις 9 μ.μ. η Περιφερειακή Οργάνωση Σπουδάζουσας Πάτρας της ΚΝΕ καλεί σε συγκέντρωση στην πλατεία Υψηλών Αλωνιών. Θα μιλήσει η Ιφιγένεια Αθανασούλα, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ και υποψήφια βουλευτής Αχαΐας του ΚΚΕ. Θα ακολουθήσει γλέντι με το συγκρότημα «Filedem».
Κυριακή 18 Ιούνη: Στις 11 π.μ. η Τομεακή Οργάνωση Αιτωλοακαρνανίας της ΚΝΕ οργανώνει τουρνουά ποδοσφαίρου στο γήπεδο της Αγίας Παρασκευής στο Αγρίνιο.
Η Οργάνωση Περιοχής Ηπείρου - Κέρκυρας - Λευκάδας της ΚΝΕ θα πραγματοποιήσει τις επόμενες μέρες μια πλούσια πολιτική δραστηριότητα με συσκέψεις, εκδηλώσεις και συζητήσεις σε πόλεις της περιοχής με στόχο να φτάσει παντού το κάλεσμα ενίσχυσης του ΚΚΕ.
Στο πλαίσιο αυτό, τις επόμενες μέρες προγραμματίζονται μεταξύ άλλων:
Την Παρασκευή 16 Ιούνη στις 7.30 μ.μ. η Τομεακή Οργάνωση Κέρκυρας εκδήλωση με φοιτητικά συγκροτήματα και συζητήσεις στο Πανεπιστήμιο (στο Ψυχιατρείο) στην Κέρκυρα.
Την Κυριακή 18 Ιούνη στις 11 π.μ. η Τομεακή Οργάνωση Ιωαννίνων οργανώνει Μαθητικά Τουρνουά Ποδοσφαίρου 5x5, Basket 3x3 και Ping Pong στα γήπεδα Κιάφας στα Γιάννενα.
Στις 4 μ.μ. η Τομεακή Οργάνωση Πρέβεζας - Λευκάδας οργανώνει σύσκεψη με μαθητές Λυκείου στην πλατεία της Πάργας. Θα μιλήσει ο Ορέστης Μήτος, Γραμματέας του ΤΣ Πρέβεζας - Λευκάδας της ΚΝΕ.
Στην επιστολή αποτυπώνονται ζητήματα τα οποία χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης και δεν υπάρχει περιθώριο αναμονής μέχρις ότου αναλάβει καθήκοντα η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επικείμενες εκλογές. Συγκεκριμένα, αφορούν απολαβές που δεν έχουν καταβληθεί σε εκπαιδευτικούς και την έγκαιρη προετοιμασία από την άποψη στελέχωσης και υποδομών για τη λειτουργία των σχολείων το επόμενο σχολικό έτος, καθώς ήδη καταγράφονται σημαντικά προβλήματα.
Πρόκειται για θέματα που έχουν αναδείξει με παρεμβάσεις τους συλλογικοί φορείς των Ελλήνων μεταναστών, των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα σχολεία της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό και των γονέων των παιδιών που φοιτούν σε αυτά. Τα συγκεκριμένα ζητήματα, όπως και πλήθος άλλων, βρίσκονται σταθερά στο επίκεντρο της προσοχής και της παρέμβασης των δυνάμεων του ΚΚΕ στις χώρες που ζουν κι εργάζονται οι Ελληνες μετανάστες, αλλά και των κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων του Κόμματος.
Αναλυτικά, στην επιστολή του ο Γ. Δελής στέκεται στα εξής θέματα:
«Σημειώνεται ότι όλα τα παραπάνω ζητήματα έχουν τεθεί και με Ερωτήσεις που έχει απευθύνει κοινοβουλευτικά το ΚΚΕ προς το υπουργείο τους προηγούμενους μήνες, χωρίς να υπάρξει απάντηση.
Δεδομένου ότι πρόκειται για ζητήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης, δεν υπάρχει περιθώριο αναμονής μέχρις ότου αναλάβει καθήκοντα η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επικείμενες εκλογές», σημειώνει ο Γ. Δελής στην επιστολή του.
Ακόμα και όταν έρθει η σειρά του εκάστοτε μαθητή να αξιολογηθεί, η αξιολόγησή του πραγματοποιείται σε χώρους ακατάλληλων προδιαγραφών που διατίθενται επειδή περισσεύουν (αίθουσες ή χώροι σε πολύβουα σχολικά κτίρια), δυσχεραίνοντας έτσι την αξιολογική διαδικασία, αφού, ως γνωστόν, η συγκέντρωση των παιδιών δεν αποδίδει σε περιβάλλοντα με έντονα οπτικοακουστικά ερεθίσματα. Παρόμοια, δυσχεραίνεται και το αξιολογικό έργο κάθε εκπαιδευτικού που καλείται να αξιολογήσει σε συνθήκες ανεπίτρεπτες ως προς τον ίδιο αλλά και ως προς τον μαθητή του.
Αυτήν τη στιγμή, πολλά ΚΕΔΑΣΥ στεγάζονται σε χώρους που δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν όλους τους εκπαιδευτικούς, που ως προς την πλειοψηφία τους είναι αναπληρωτές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υποβιβάζεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού σε ρόλο «νομά», αφού πρέπει ο ίδιος να περιπλανηθεί σε σχολεία για να εξασφαλίσει κάποιο χώρο που θα εξυπηρετήσει τόσο τους μαθητές όσο και τους γονείς τους.
Ως προς το καθεαυτό αξιολογητικό έργο του εκπαιδευτικού, το υλικό αξιολόγησης που χρησιμοποιείται εξαρτάται από την ευχέρεια του καθενός, αφού δεν δίνονται χρηματικά κονδύλια έτσι ώστε το κάθε ΚΕΔΑΣΥ να εξοπλίζεται με σύγχρονα σταθμισμένα εργαλεία, τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν καθολικά από όλους τους εκπαιδευτικούς. Κατ' αυτόν τον τρόπο, η κάθε διεπιστημονική ομάδα (εκπαιδευτικός, ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός) καταλήγει σε ένα πόρισμα που βασίζεται στη δική της λειτουργία, με βάση το διαγνωστικό υλικό που χρησιμοποίησε κατά την κρίση της. Με άλλα λόγια, η λειτουργία της κάθε διεπιστημονικής ομάδας δεν είναι ενοποιημένη από έναν ειδικό σχεδιασμό. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι, αφού ακόμα και για τα βασικά που χρειάζεται μια γνωμάτευση που λαμβάνει στα χέρια του ο γονέας, από τα αναλώσιμα γραφικά υλικά μέχρι και τα τεχνολογικά μέσα που θα χρησιμοποιηθούν, άπτονται αποκλειστικά της οικονομικής ευχέρειας και της ικανότητας του εκπαιδευτικού, που βγαίνει στη «ζητιανιά» για την εύρεσή τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός φτάνει να υποχρεώνεται να «ζητιανέψει» από κάποιο από τα σχολεία ευθύνης του, ακόμα και για περισσευούμενους φακέλους και φωτοτυπικό χαρτί.
Το έργο του εκπαιδευτικού στα ΚΕΔΑΣΥ έχει διευρυνθεί με το άρθρο 11 του Ν. 4823/2021, αφού είναι υποχρεωμένος πλέον να παρέχει και συμβουλευτικό έργο στα σχολεία ευθύνης που υποστηρίζει. Χωρίς, λοιπόν, να έχει λάβει την κατάλληλη επιμόρφωση και καθοδήγηση γι' αυτό, καλείται να επιμορφώσει το ίδιο το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων, ειδικό και μη, βγάζοντας ακόμα μια φορά από το κάδρο της Εκπαίδευσης τον θεσμικό ρόλο των συντονιστών Εκπαίδευσης, των συμβούλων Αγωγής και των εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης. Ο εκπαιδευτικός ενώ είναι ανυποστήρικτος, καλείται να δώσει λύση στα προβλήματα - ζητήματα που έχει να διαχειριστεί, φτάνοντας πολλές φορές στην απόγνωση και το τέλμα νιώθοντας αναποτελεσματικός. Να μην ξεχνάμε ότι στην παρούσα χρονική στιγμή, το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων αντιπαλεύει με μια πληθώρα προβλημάτων κυρίως ψυχοκοινωνικής και συμπεριφοριστικής φύσεως που άφησε πίσω της η τηλεκπαίδευση.
Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο, 4823/2021, ο ρόλος του περιφερειακού επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης είναι η άσκηση της παιδαγωγικής εποπτείας του έργου των ΚΕΔΑΣΥ. Είναι γεγονός ότι όχι μόνο η εποπτεία δεν έχει εφαρμοστεί, αλλά δεν έχει γίνει καν λόγος για ουσιώδη συνεργασία των ΚΕΔΑΣΥ με φορείς Εκπαίδευσης και Ψυχικής Υγείας με σκοπό να υποστηριχτεί το έργο τους. Αντ' αυτού ο εκπαιδευτικός καλείται «να βγάλει ακόμα μία φορά το φίδι από την τρύπα», ξεπερνώντας πολλές φορές το εργασιακό του ωράριο και δουλεύοντας περισσότερο χωρίς αμοιβή για να οργανώσει επιμορφωτικά σεμινάρια με σκοπό την επίλυση συγκρουσιακών σχέσεων και την ενημέρωση παιδαγωγικών πρακτικών διδασκαλίας.
Οι αντιξοότητες στον χώρο της αξιολόγησης δεν τελειώνουν εδώ. Ιδίως ο τομέας της αξιολόγησης αντικατοπτρίζει τις ελλείψεις του εκπαιδευτικού συστήματος, τη συνεχή ανεπάρκειά του αλλά και την έμφυτη τάση του να γεννά μαθητές διαφόρων κατηγοριών και ταχυτήτων. Πιο συγκεκριμένα, πολλοί μαθητές πλέον με μια ήπια δυσκολία στον γραπτό λόγο και την ορθογραφία, εμπίπτουν στην κατηγορία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, χωρίς να έχει αποκλειστεί ενδεχόμενη κακή διδασκαλία από το σχολείο αλλά και το χρονικό διάστημα της τηλεκπαίδευσης που ήταν ουσιαστικά νεκρό ως προς τη διδασκαλία τέτοιων δεξιοτήτων. Αυτό συνεπάγεται την εισήγηση της παρακολούθησης ενός ειδικού μαθησιακού προγράμματος αποκατάστασης αυτών των δυσκολιών στους μαθητές. Πρακτικά, ο γονέας καλείται «να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη» για να προσφέρει ιδιωτικά υπηρεσίες Εκπαίδευσης στο παιδί του. Ακόμα και η απαλλαγή γραπτών εξετάσεων που δικαιούνται μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία και δυσορθογραφία, φαίνεται εμπειρικά και μέσα από την πράξη ότι εντέλει δεν διευκολύνει τους μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού δεν υπάρχει καμία ουσιαστική αλλαγή στον τρόπο που οι μαθητές αυτοί λαμβάνουν τη γνώση, πλην των προβλεπόμενων απαλλαγών βάσει νόμου που θα λέγαμε ότι αποτελούν «σταγόνα στον ωκεανό».
Συμπερασματικά, όχι μόνο καταστρατηγείται άρδην ο δημόσιος χαρακτήρας της Παιδείας, αυτή τελικά εμπορευματοποιείται με αφορμή ήπια μαθησιακά προβλήματα έως και σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες. Κοντολογίς, αυτό το οργανωμένο σύστημα αξιολόγησης διαμορφώνει μαθητές στερώντας τους το δικαίωμα σε μια ουσιαστική, ισότιμη Εκπαίδευση για όλους, σύμφωνα με τις δυνατότητες αλλά και τις αδυναμίες τους. Η αξιολόγηση δε αυτών διαχωρίζεται από τα χαρακτηριστικά του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος και της διάρθρωσής του. Η θέση λοιπόν των εκπαιδευτικών είναι και θα έπρεπε να είναι απέναντι στην εφαρμογή τέτοιων πολιτικών αξιολόγησης και δίπλα στη διεκδίκηση συστηματικής Εκπαίδευσης με ευρεία διάδοση εντός του σχολείου, τόσο των μαθητών που αξιολογούνται όσο και των εκπαιδευτικών που αξιολογούν.