Παρασκευή 26 Ιούνη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ
Επιτροπή Αγώνα για το δικαίωμα στη στέγαση!

Επιτροπή Αγώνα για το δικαίωμα στη δωρεάν στέγαση συγκροτήθηκε από σπουδαστές που διαμένουν στις Εστίες του ΤΕΙ Λάρισας. Αφορμή στάθηκε το γεγονός ότι οι περίπου 300 σπουδαστές που διέμεναν στις Εστίες του ΤΕΙ Λάρισας και αναγκάζονται να φύγουν (καθώς στο χώρο θα γίνουν νέες Εστίες), φορτώνονται με νέα, δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη, αφού το ποσό των 120 ευρώ μηνιαίως, που δίνεται στον καθένα, για να νοικιάσει σπίτι δεν αρκεί για να καλύψει τις ανάγκες των σπουδαστών. Γι' αυτό και διεκδικούν κάλυψη όλων των εξόδων που θα προκύψουν με τα νέα δεδομένα.

Γενικότερα, το πρόβλημα της στέγασης των σπουδαστών στο ΤΕΙ Λάρισας, που φτάνουν τις 20.000 είναι ιδιαίτερα οξυμένο δεδομένου ότι οι υπάρχουσες Εστίες καλύπτουν μόλις 600!

Τις επόμενες μέρες, η Επιτροπή Αγώνα θα ανακοινώσει τις πρωτοβουλίες της για το συντονισμό της αγωνιστικής δράσης των σπουδαστών.

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΛΜΕ
Το εκπαιδευτικό πρόβλημα είναι ζήτημα κοινωνικό

Ξεκίνησε χτες, με την εισηγητική ομιλία του απερχόμενου προέδρου και χαιρετισμούς των κομμάτων, εκπροσώπων των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, του γονεϊκού κινήματος, εκπροσώπων εκπαιδευτικών ομοσπονδιών από χώρες της ΕΕ και άλλους και ολοκληρώνεται την Κυριακή, το 14ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ.

Της χτεσινής πανηγυρικής έναρξης προηγήθηκε αφιέρωμα στον Γιάννη Ρίτσο, το οποίο προετοίμασαν με μεράκι μαθητές και μαθήτριες του 10ου Λυκείου Πειραιά και του 6ου Λυκείου Καλλιθέας. Ωστόσο, η πρακτική της ΟΛΜΕ έχει κάνει ό,τι μπορεί για να αποχρωματίσει και να αποϊδεολογικοποιήσει το έργο του κομμουνιστή Γιάννη Ρίτσου.

Εκ μέρους του ΚΚΕ χαιρέτισε το συνέδριο ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, ο οποίος τόνισε: «Ο εκπαιδευτικός, όπως και όλοι οι εργαζόμενοι, έχει μπροστά του δύο δρόμους. 'Η θα πάει με το δρόμο της συντήρησης και της αντίδρασης ή με το μέρος της ανυπακοής και της αντεπίθεσης» και κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να διαλέξουν «το δρόμο που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό πρόβλημα σαν ζήτημα κοινωνικό που η επίλυσή του μόνο με κοινωνική - πολιτική ανατροπή μπορεί να επέλθει. Το δρόμο της εργατικής τάξης και των άλλων καταπιεσμένων λαϊκών στρωμάτων, εκείνων των κοινωνικών δυνάμεων που μπορούν να σπρώξουν τον τροχό της κοινωνικής εξέλιξης μπροστά και μαζί να φέρουν και νέο ζωογόνο αέρα στην εκπαίδευση».

Από πλευράς κυβέρνησης η Νίκη Γκοτσοπούλου, γγ του υπουργείου Παιδείας «εκθείασε» τη συμμετοχή στο διάλογο για το λύκειο και το εξεταστικό που βρίσκεται σε εξέλιξη, χωρίς βέβαια να πει ότι οι αποφάσεις αυτού του διαλόγου είναι ήδη καθορισμένες στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ. Εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, η Αννα Διαμαντοπούλου υπεραμύνθηκε του διαλόγου και της «αξιολόγησης» και παρουσίασε τους άξονες του ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία, η οποία είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του μεγάλου κεφαλαίου. Ο απερχόμενος πρόεδρος της ΟΛΜΕ Κ. Μανιάτης στην ομιλία του περιορίστηκε στις διαπιστώσεις των προβλημάτων της εκπαίδευσης, κρύβοντας τους πραγματικούς υπεύθυνους για αυτή την κατάσταση που δεν είναι άλλη από την πολιτική της ΕΕ που πιστά ακολουθούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Δωρεάν πρόληψη και υγιεινή για όλα τα παιδιά

Επιστολή του ΠΑΜΕ προς τους υπουργούς Παιδείας και Υγείας

Τη δωρεάν πρόληψη και υγιεινή όλων των παιδιών μέσα κι έξω από τα σχολεία, καθώς επίσης τακτικές υποχρεωτικές περιοδικές εξετάσεις, τους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς που δε θα επιβαρύνουν τους γονείς οικονομικά και χρονικά, απαιτεί το ΠΑΜΕ με επιστολή της Εκτελεστικής του Γραμματείας προς τους υπουργούς Παιδείας και Υγείας. Η επιστολή του ΠΑΜΕ έρχεται ως απάντηση σε σχετική εγκύκλιο που έχει σταλεί από το υπουργείο Παιδείας σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας και ζητάει οδοντιατρικές, οφθαλμολογικές και καρδιολογικές εξετάσεις για όσα παιδιά εγγράφονται στην Α' Δημοτικού, αλλά το ΠΑΜΕ επισημαίνει ότι πρόκειται για ημίμετρο που επιβαρύνει, κιόλας, οικονομικά πολλές οικογένειες.

Η επιστολή του ΠΑΜΕ έχει ως εξής:

«Αίτημα του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου και των συνδικάτων ήταν και είναι η δωρεάν πρόληψη και υγιεινή όλων των παιδιών μέσα και έξω από τα σχολεία, καθώς επίσης οι τακτικές υποχρεωτικές περιοδικές εξετάσεις και οι υποχρεωτικοί εμβολιασμοί που δε θα επιβαρύνουν τους γονείς ούτε οικονομικά, ούτε χρονικά.

Είναι υποχρέωση της κυβέρνησης, του υπουργείου Παιδείας να γίνονται οι παραπάνω, αλλά και άλλες εξετάσεις για να προλαμβάνονται θάνατοι παιδιών, ατυχήματα ή αλλοιώσεις που έχουν δυσμενή επίπτωση στην ανάπτυξη ή την ασφάλεια των παιδιών.

Η συγκεκριμένη απόφαση που έχει σταλεί στα σχολεία όχι μόνο ταλαιπωρεί τους γονείς και τα παιδιά, αλλά είναι ημίμετρο, δεν προλαβαίνει όλα τα προβλήματα, φορτώνει οικονομικά βάρη σε πολλές οικογένειες και δημιουργεί ένα ακόμη δυσεπίλυτο πρόβλημα σε εκατοντάδες μεταναστόπουλα που δε θα μπορέσουν να κάνουν αυτές τις εξετάσεις.

Το ΠΑΜΕ απαιτεί να γίνονται όλες οι εξετάσεις όλων των παιδιών δωρεάν. Να υπάρχουν σχολίατροι και επιστημονικά ειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό επαρκές για όλα τα σχολεία, μέσα στα σχολεία.

Η υγιεινή και ασφάλεια των παιδιών δεν μπαίνει στο παζάρεμα των επιχειρήσεων και των πολυεθνικών. Το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα θα συνεχίσει τους αγώνες για το δικαίωμα των παιδιών της εργατικής τάξης στην δημόσια δωρεάν υγεία και παιδεία.

Κε Υπουργέ,

Ζητάμε την άμεση παρέμβασή σας».

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Αναδεικνύονται διαρκώς τα αδιέξοδα του εκπαιδευτικού συστήματος

Το 33,03% των υποψηφίων, δηλαδή 28.026 υποψήφιοι, δεν έπιασαν τη «βάση του 10»

Τον Αύγουστο θα ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής των Τμημάτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ

Motion Team

Τον Αύγουστο θα ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής των Τμημάτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ
28.026 υποψήφιοι από αυτούς που έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις, δεν πιάνουν τη «βάση του 10», μένοντας ουσιαστικά εκτός της επόμενης βαθμίδας της εκπαίδευσης αφού η μόνη «λύση» που τους προτείνεται είναι οι διάφορες (κατά κύριο λόγο ιδιωτικές) σχολές εφήμερης κατάρτισης. Από τα στοιχεία του γενικού βαθμού πρόσβασης των υποψηφίων, που έδωσε χτες στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, φαίνεται ότι το 33,03% των υποψηφίων που μπήκαν στη διαδικασία των εξετάσεων δεν πιάνουν τη «βάση του 10» η οποία να σημειώσουμε, δεν έχει κανένα νόημα ύπαρξης σε μια δοκιμασία που έτσι κι αλλιώς έχει χαρακτήρα επιλογής κι όχι αποτίμησης των γνώσεων και του μορφωτικού επιπέδου των αποφοίτων.

Στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε χτες η ΓΓ του υπουργείου Παιδείας Ν. Γκοτσοπούλου για να παρουσιάσει τα στοιχεία, σημείωσε ότι οι βάσεις θα ανακοινωθούν τον Αύγουστο και σήμερα ακόμα δεν μπορούν να γίνουν προβλέψεις γι' αυτές. Είπε ακόμα ότι φέτος για πρώτη φορά οι υποψήφιοι μπορούν να κάνουν αίτηση για να δουν τα γραπτά τους, δεν προβλέπεται όμως καμιά διαδικασία ένστασης γι' αυτούς που θεωρούν ότι αδικήθηκαν, παρά μόνο η δυνατότητα που είχαν και τα προηγούμενα χρόνια να προσφύγουν στα δικαστήρια.

Το μεγαλύτερο ποσοστό υποψηφίων κάτω από τη «βάση του 10», εμφανίζεται στη δεύτερη τεχνολογική κατεύθυνση (38,04%), ακολουθεί η θεωρητική κατεύθυνση με 33,94%, η πρώτη τεχνολογική κατεύθυνση εμφανίζει ποσοστό 18,92% κάτω από τη βάση, ενώ στη θετική κατεύθυνση το αντίστοιχο ποσοστό είναι 11,61%.

Φέτος διατίθενται για τους εισαχθέντες 88.279 θέσεις στα Τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ (έναντι 86.469 πέρσι) και μαζί με αυτό το στοιχείο το υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να εμφανίσει μια εικόνα γενικότερης «ευφορίας». Ωστόσο, κανείς δεν ομολογεί ότι ένα μεγάλο ποσοστό αυτών των θέσεων είναι σε σχολές που δεν επιλέγονται από τους υποψηφίους ή σε σχολές με αντικείμενα σπουδών που καμιά σχέση δεν έχουν με την ανώτατη εκπαίδευση.

Κάθε χρόνο, με την ανακοίνωση της κλιμάκωσης του γενικού βαθμού πρόσβασης, αρχίζει και μια ολόκληρη φιλολογία από τη μια για όσους δεν πιάνουν τη βάση κι από την άλλη για τις θέσεις που εκτιμάται ότι θα μείνουν κενές, κυρίως σε επαρχιακά ΤΕΙ και λιγότερο σε πανεπιστήμια. Ωστόσο, ούτε η κυβέρνηση, ούτε οι διάφοροι «ευαίσθητοι» για το θέμα κήρυκες, δεν λένε κουβέντα για το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλοι ανεξαιρέτως οι απόφοιτοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το ότι: Εκτός από την ανώτατη εκπαίδευση (με όλα τα προβλήματά της και τις αναδιαρθρώσεις) δεν υπάρχει ένα σύστημα υψηλού επιπέδου και αποκλειστικά δημόσιων και δωρεάν επαγγελματικών σχολών για όσα επαγγέλματα δεν απαιτούν επιστημονική ειδίκευση. Αντί αυτού, χιλιάδες μαθητές γαλουχούνται από το Γυμνάσιο ακόμα με την προοπτική των πανελλαδικών εξετάσεων και της ανώτατης εκπαίδευσης. Και μετά τις εξετάσεις, δεκάδες χιλιάδες υποψήφιοι που «κόβονται», που περνούν σε σχολές στις οποίες δεν μπορούν να φοιτήσουν λόγω κόστους (π.χ. σε άλλη πόλη) ή σε σχολές που δεν τους ενδιαφέρει το αντικείμενο σπουδών... βλέπουν μπροστά τους τα αδιέξοδα του εκπαιδευτικού συστήματος, έχοντας να επιλέξουν ανάμεσα σε διάφορες σχολές ψευτοκατάρτισης, η πλειοψηφία των οποίων είναι ιδιωτικές και πανάκριβες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ