Κυριακή 22 Οχτώβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ
Ζητά να σταματήσουν ακόμα και οι υποτυπώδεις έλεγχοι

Αποθρασυμένοι οι εφοπλιστές από την πολιτική κάλυψη που τους παρέχει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η οποία και με το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» έσπευσε να κουκουλώσει την πραγματική αιτία των ναυτικών εγκλημάτων, δηλαδή το κυνήγι της καπιταλιστικής κερδοφορίας, απειλούν με... «συρρίκνωση του ελληνικού νηολογίου με τη διαγραφή σημαντικού αριθμού πλοίων από αυτό», σε περίπτωση που συνεχιστούν οι υποτυπώδεις έλεγχοι που διενεργεί αυτήν την περίοδο ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας σε δεξαμενόπλοια μικρών αποστάσεων!

Οι έλεγχοι που διενεργεί ο ΚΕΠ ξεκίνησαν με αφορμή το ναυάγιο του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» και την γενική κατακραυγή που προκάλεσαν οι αποκαλύψεις ότι το πλοίο αυτό ταξίδευε με ληγμένα πιστοποιητικά και αδικαιολόγητες παρατάσεις, όπως και ότι με τέτοια πιστοποιητικά ταξίδευαν άλλα 22 πλοία αυτής της κατηγορίας.

Από τους ελέγχους που διενεργούνται, οι οποίοι αφορούν απλώς σε στοιχειώδη μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, της ναυσιπλοΐας και του θαλάσσιου περιβάλλοντος, μέχρι τώρα έχουν ακινητοποιηθεί 13 δεξαμενόπλοια με σοβαρές παραλείψεις στην αξιοπλοΐα τους, τα οποία ωστόσο έφεραν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε ισχύ που τους είχαν εκδώσει Νηογνώμονες. Δηλαδή, οι ιδιωτικές εταιρείες που όπως αποδεικνύεται «πουλάνε» πιστοποιητικά αξιοπλοΐας με το κιλό και για λογαριασμό των οποίων, με «εντολή» πρωθυπουργού, ετοιμάζεται νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να αναλάβουν αυτές οι εταιρείες συνολικά την ευθύνη των ελέγχων, επιθεωρήσεων και έκδοση πιστοποιητικών, με την ταυτόχρονη κατάργηση του ΚΕΠ!

Με τις επιθεωρήσεις που διενεργεί ο ΚΕΠ, όπως φαίνεται, «το ποτήρι ξεχείλισε» για τους εφοπλιστές, όταν από κλιμάκιο του κλάδου διαπιστώθηκε ότι σε τρία δεξαμενόπλοια της εταιρείας ΕΚΟ, θυγατρική των ΕΛΠΕ, είχαν εκδοθεί πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από τον LLOYD'S (αγγλικός Νηογνώμονας), κατά παράβαση των διεθνών κανονισμών. Για την ακρίβεια τα τρία αυτά πλοία (ΕΚΟ 3, ΕΚΟ 4, ΕΚΟ 5) μετέφεραν βαρέος τύπου πετρέλαιο χωρίς να έχουν, όπως προβλέπεται, διπλό κύτος, βάζοντας έτσι σε σοβαρό κίνδυνο την ασφάλεια του πληρώματος και του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Ο αγγλικός Νηογνώμονας απέστειλε στις 17/10 επιστολή «διαμαρτυρίας» στην Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), η οποία αμέσως ανέλαβε δράση. Την επομένη, 18/10, ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης έστειλε με τη σειρά του επιστολή στον υπουργό Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλή, σημειώνοντας: «Αναφερόμενοι στην από 17/10/2017 επιστολή του Lloyd's Register, που μας κοινοποιήθηκε, θα παρακαλούσα για την προσοχή σας αναφορικά με το σοβαρό πρόβλημα που φαίνεται να έχει ανακύψει στις σχέσεις συνεργασίας Νηογνωμόνων και υπηρεσιών του ΥΝΑΝΠ».

Ζητάει εξηγήσεις, επειδή ο ΚΕΠ «καθυστέρησε» στην έκδοση «Πιστοποιητικών Διαχείρισης Ερματος σε πλοία μελών της ΕΕΕ» όπως σε αυτά της ΕΚΟ και σημειώνει ότι γενικότερα η ΕΕΕ παρατηρεί «ανεξήγητες δυστοκίες και αστοχίες», «σε θέματα εφαρμογής της σχετικής Διεθνούς Σύμβασης», οι οποίες «επιτάσσουν την ανάληψη, το ταχύτερο δυνατόν, σχετικών πρωτοβουλιών εκ μέρους του υπουργείου σας».

Προσθέτει δε πως «εκτιμάται ότι η δρομολόγηση όλων των αναγκαίων διεργασιών εξομάλυνσης των προβλημάτων συνεργασίας του ΥΝΑΝΠ με τους νηογνώμονες για την άρση των εμποδίων και την κατάργηση των οποιωνδήποτε πρόσθετων απαιτήσεων ζητούνται για τα πλοία υπό ελληνική σημαία», εννοώντας προφανώς τα στοιχειώδη μέτρα προστασίας και ασφάλειας, «θα έχει ευεργετικό αντίκτυπο για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας σε σχέση με άλλα ανταγωνιστικά νηολόγια και θα αποτρέψει ενδεχόμενη συρρίκνωση του ελληνικού νηολογίου με τη διαγραφή σημαντικού αριθμού πλοίων από αυτό»!


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org