Κυριακή 24 Σεπτέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Σιδηροδρομική παράκαμψη των Τουρκικών Στενών

Η «σιδηροδρομική Εγνατία» προβλέπει σε πρώτη φάση τη σύνδεση Αλεξανδρούπολης - Ορμενίου/Σβίλενγκραντ - Μπουργκάς, με στόχο να ενώσει τη Μαύρη Θάλασσα με την Αδριατική προς τα δυτικά και με το Αιγαίο Πέλαγος προς νότο, παρακάμπτοντας την Τουρκία και τα Στενά του Βοσπόρου. Δημιουργούνται έτσι νέες διέξοδοι για την ενίσχυση των εμπορευματικών συναλλαγών με τις αγορές του Ευξείνου Πόντου και φυσικά με την τεράστια ρωσική αγορά.

Προτεραιότητα δίνεται στην αναβάθμιση της σιδηροδρομική γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, με ηλεκτροκίνηση και στοχευμένες παρεμβάσεις αναβάθμισης της γραμμής. Η συγκεκριμένη σιδηροδρομική σύνδεση έχει συνολικό μήκος 187 χλμ. και αρχικό προϋπολογισμό 171 εκατ. ευρώ. Θα συνεχίζει στο βουλγαρικό έδαφος από το Σβίλενγκραντ στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και από εκεί 150 χλμ. μέχρι το Πλοβντίφ (Φιλιππούπολη) και στη συνέχεια για ακόμη 272 χλμ. μέχρι το Μπουργκάς στη Μαύρη Θάλασσα. Επίσης, προωθούνται ανάλογα έργα διασυνδέσεων και με το Ρούσε και τη Βάρνα.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης την επέκταση των σιδηροδρομικών συνδέσεων με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και τη βιομηχανική της ζώνη, όπως επίσης και την οδική τους σύνδεση με την Εγνατία Οδό, έργα με επιπλέον προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή της σύνδεσης αυτής υπολογίζεται ότι θα αυξήσει τουλάχιστον κατά 30% την ταχύτητα των συρμών, ενώ θα αυξήσει ανάλογα και τον όγκο των διακινούμενων φορτίων.

Στο σύνολό του, το έργο, που θα ξεκινά όπως προαναφέρθηκε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, έχει ως βασική επιδίωξη να καταστεί η Βόρεια Ελλάδα ένα «συνεχές κέντρο εμπορευματικών κέντρων», καθώς θα συνδέει τέσσερα λιμάνια (Ηγουμενίτσα, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), έξι αεροδρόμια και τέσσερα κέντρα «logistics». Για το συγκεκριμένο έργο η Παγκόσμια Τράπεζα Επενδύσεων έχει αναλάβει να εκπονήσει «μελέτη βιωσιμότητας».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ