Πέμπτη 29 Σεπτέμβρη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΒΟΥΛΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Τριετές μεταρρυθμιστικό σχέδιο» με οδηγό τον ΟΟΣΑ

Στο γνωστό μοτίβο της «επιστροφής στην κανονικότητα» αλλά και της προώθησης μεταρρυθμίσεων κινήθηκε ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, υπερασπιζόμενος τις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και κάνοντας λόγο για προσπάθεια στήριξης του δημόσιου πανεπιστημίου από την κυβέρνηση.

Ο Ν. Φίλης επιστράτευσε τα ονόματα μεγάλων παιδαγωγών για να δώσει προοδευτική και παιδαγωγική χροιά στην πολιτική που τσακίζει το δικαίωμα στη μόρφωση και περιέγραψε ένα «τριετές σχέδιο για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση», με άξονες τη δεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, αλλαγές στο Γυμνάσιο, την κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων και την αντικατάστασή τους με σύστημα στο οποίο πρότεινε να καταλήξει αυτή η Βουλή. Τρίτος άξονας, η προώθηση του Ενιαίου Χώρου Ερευνας και Εκπαίδευσης, στον οποίο «σημαντικό ρόλο θα παίξει ένα αναμορφωμένο και αναβαθμισμένο όργανο αξιολόγησης των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ και των Ερευνητικών Κέντρων». Ο υπουργός δεν έκρυψε πως στην πολιτική στην Παιδεία - σύμφωνα και με τη μνημονιακή υποχρέωση - οδηγός θα είναι η νέα έκθεση του ΟΟΣΑ «που θα συμβάλλει στην υλοποίηση των νέων πολιτικών μας προτεραιοτήτων», όπως είπε ο υπουργός.

Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο ζήτημα της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων, εξαγγέλλοντας την έναρξη προγράμματος εκπαίδευσης 2.000 μαθητών από 7 κέντρα φιλοξενίας σε γειτονικά σχολεία σε Αττική, Μακεδονία και Ηπειρο στις 10 Οκτώβρη. Για το μάθημα των Θρησκευτικών επανέλαβε πως τα προγράμματα θα αξιολογηθούν στο τέλος της σχολικής χρονιάς από το ΙΕΠ και του χρόνου θα κυκλοφορήσουν τα νέα σχολικά βιβλία. Σχολίασε ιδιαίτερα τις επιθέσεις στο πρόσωπό του, ενώ επιχείρησε να ανασκευάσει σε ένα βαθμό τις δηλώσεις που έκανε το προηγούμενο διάστημα για το ρόλο της Εκκλησίας στην Κατοχή και τη χούντα.

Σε γραμμή αντιπαράθεσης με τη ΝΔ, η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου, στάθηκε ιδιαίτερα μεταξύ άλλων στο νόμο - πλαίσιο του 2011 για την Ανώτατη Εκπαίδευση, εστιάζοντας κυρίως στην αναποτελεσματικότητά του, σημειώνοντας πως ήταν «μια ιδεολογική πλατφόρμα και δεν είχε κανονιστικό χαρακτήρα», οι κοινοβουλευτικές ομάδες που τον ψήφισαν άρχισαν να τον ξηλώνουν και έδειξε τα όριά του σε σχέση με τους εσωτερικούς κανονισμούς που προέβλεπε.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ