Καθημερινά, η πραγματικότητα διαψεύδει τις καθησυχαστικές δηλώσεις του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, καθώς ναυτεργάτες, νησιώτες και επιβάτες αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα
Τα ταξικά συνδικάτα των ναυτεργατών αντιστέκονται στην αντιλαϊκή πολιτική για τη Ναυτιλία |
Για τα όσα συμβαίνουν σήμερα στην ακτοπλοΐα, η ΠΕΜΕΝ έχει ζητήσει παρέμβαση εισαγγελέα. Από την πλευρά του, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα. Με γραπτή ανακοίνωσή του, που εξέδωσε ως απάντηση στην ΠΕΜΕΝ, προσπαθεί να πείσει ότι όλα στην ακτοπλοΐα είναι «ρόδινα». Ωστόσο, χτες από το ΥΕΝ εκδόθηκαν στοιχεία που αποτελούν ομολογία του «εγκλήματος». Πρόκειται για στοιχεία, που αφορούν μόνο τις σοβαρότερες βλάβες που έχουν υποστεί επιβατηγά πλοία. Βλάβες, που εξαιτίας τους άλλαξαν δρομολόγια και η αποκατάστασή τους διήρκεσε πάνω από ένα 24ωρο. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, από τις 3 Ιούνη μέχρι τις 5 Αυγούστου, έχουν καταγραφεί 13 τέτοιες βλάβες στα εξής ακτοπλοϊκά πλοία: «ΧΑΪ ΣΠΙΝΤ 1», «ΤΖΕΤ ΦΕΡΙ 1», «ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ», «ΕΞΠΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ», «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ» «ΜΙΛΕΝΑ», «ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΙ ΙΙ», «ΝΤΑΛΙΑΝΑ» και «ΣΑΟΣ ΙΙ». Να σημειωθεί ότι το «ΧΑΪΣΠΙΝΤ Ι» σε αυτό το χρονικό διάστημα έχει βγει «εκτός» τρεις φορές.
Η συνεχής χειροτέρευση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών κάνει σήμερα ακόμα πιο επίκαιρη την πρόταση του ΚΚΕ για Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Ηδη, η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών και οι ΚΟ των Νησιών, του ΚΚΕ, με τετρασέλιδη ανακοίνωσή τους, την οποία έχουν μοιράσει στους επιβάτες και τα πληρώματα σε όλα τα ακτοπλοϊκά πλοία, έχουν θέσει την πρόταση του Κόμματος σε ανοιχτό διάλογο με το επιβατικό κοινό.
Στην αρχή της ανακοίνωσης, γίνεται εκτενής αναφορά στα όσα συμβαίνουν σήμερα στην ακτοπλοΐα και επισημαίνεται: «Το έγκλημα του "Εξπρές Σαμίνα" με τους δεκάδες νεκρούς, η ένταση της εφοπλιστικής ασυδοσίας αποδεικνύουν καθημερινά τον επικίνδυνο αντιλαϊκό χαρακτήρα της πολιτικής της κυβέρνησης, αλλά και της ΝΔ, που υπηρετούν με φανατισμό τα συμφέροντα των εφοπλιστών.
Χρόνια ολόκληρα, οι εφοπλιστές απολαμβάνουν τεράστια προνόμια, καρπώνονται ανυπολόγιστα κέρδη, αλλά η κατάσταση για τα πληρώματα και τους επιβάτες, εργαζόμενους των νησιών χειροτερεύει. Ο μύθος για την προσφορά της ιδιωτικής, καπιταλιστικής πρωτοβουλίας έχει καταρριφθεί από την ίδια τη ζωή».