Πέμπτη 19 Μάη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΝΙΜΑ ΓΙΑΒΙΝΤΙ
Μελβούρνη

Πρόκειται για το πρώτο, ενδιαφέρον φιλμ του νεαρού σκηνοθέτη Νιμά Γιαβιντί. Εντονη και κλειστοφοβική ταινία για την ηθική και την ευθύνη, για το να βρίσκεται κανείς μπροστά σε αδύνατες επιλογές, αδύνατες τόσο να προβλέψει κανείς αλλά και να κατανοήσει τις συνέπειες. Η ταινία θέτει περισσότερες ερωτήσεις από απαντήσεις, ενώ ο σκηνοθέτης στρέφεται ευθέως στον θεατή. Ποιο είναι το σωστό; Πώς αναγνωρίζει κανείς το σωστό; Ο Αμίρ και η Σάρα διανύουν την τελευταία τους μέρα στην Τεχεράνη. Το βράδυ θα πάρουν το αεροπλάνο για τη Μελβούρνη της Αυστραλίας για σπουδές. Μέσα σε ατμόσφαιρα εκνευριστική και γεμάτη στρες πακετάρουν τα πράγματά τους, αδειάζουν το διαμέρισμα από τα έπιπλα και χαιρετούν τους φίλους και γνωστούς.

Ανθρωποι πάνε κι έρχονται συνέχεια, το τηλέφωνο δεν σταματά να χτυπά, το ίδιο και τα κουδούνια της εξώπορτας και της πόρτας και το σκάιπ αναβοσβήνει. Μέσα σ' αυτό το χάος και σε μια στιγμή αδυναμίας η Σάρα δέχεται να κρατήσει για λίγο το βρέφος της άγνωστης, βασικά, διπλανής ενοίκου. Σύντομα συμβαίνει κάτι απρόσμενο, ανακαλύπτουν ότι κάτι δεν πάει καλά με το μωρό και αντί να καλέσουν το ασθενοφόρο - το κάνουν και το μετανιώνουν - ή την αστυνομία, εφευρίσκουν δικαιολογίες και ψέματα για να κρύψουν το γεγονός από τους επισκέπτες και η μια βλακεία ακολουθεί την άλλη, όσο δικαιολογίες και ψέματα περιπλέκουν την κατάσταση που έχει μια αίσθηση αδιέξοδα εφιαλτική. Η απόφαση της Σάρα περικλείει απρόβλεπτες και έκτακτες συνέπειες και η μέρα αυτή θα αλλάξει τη ζωή τόσο της Σάρα όσο και του Αμίρ.

Οι ηθοποιοί βάζουν περισσότερη ενέργεια στην έκφραση παρά στο διάλογο του ακριβούς και συμπυκνωμένου σεναρίου, οι ακατανόητες και κάπου βλακώδεις αντιδράσεις τους καθιστούν αδύνατη τη συμπάθεια στα πρόσωπά τους και σε σημεία δυσκολεύεται κανείς να πάρει την ταινία στα σοβαρά... αλλά το ταξίδι αυτό κόστισε σίγουρα πολλή δουλειά και κόπο και τώρα κινδυνεύει με ατέλειωτες ανακρίσεις από την αποκάλυψη για το μωρό... Αφού δεν είπαν την αλήθεια από την αρχή, ό,τι και να κάνουν τώρα θα είναι λάθος...

Με τους: Πεϊμάν Μοααντί, Νεγκάρ Τζαβαχεριάν, Ροσάνακ Γκεραμί, κ.ά.

Παραγωγή: «Melbourne», Ιράν (2014)


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ