Πέμπτη 19 Μάη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΟΡΙΟΛ ΠΑΟΥΛΟ
Το σώμα

Ο σκηνοθέτης Πάουλο, με μεγάλη τηλεοπτική πείρα, υπήρξε ο σεναριογράφος της ενδιαφέρουσας ταινίας του Γκιγιέμ Μοράλες «Τα μάτια της Τζούλια» (2010). Ηταν όντως μια έξυπνη προσέγγιση στο μυστήριο/ θρίλερ, κάτι που άνθισε ως υποείδος, κυρίως τη δεκαετία του '70. Εδώ ο Οριολ Πάουλο δεν ακολουθεί αυτήν τη γραμμή, αλλά υιοθετεί το σχήμα του σκηνοθέτη - κλειδί, το τέλειο έγκλημα, τον κύριο άξονα του Χίτσκοκ.

Ο Πάουλο ξέρει τελικά πώς να χρησιμοποιεί την ατμόσφαιρα, ιδιαίτερα μέσα σε ένα παγωμένο ιατροδικαστικό ανατομικό ινστιτούτο και ξέρει να βασίζεται στην καλή δουλειά του φωτογράφου Οσκαρ Φάουρα που χαρακτηρίζεται από οπτική κομψότητα και στην αισθητική των καθαρών γραμμών και των ψυχρών χρωμάτων. Από τα μισά του δρόμου όμως αυτό το περίπλοκα σχεδιασμένο θρίλερ αρχίζει να ξετυλίγεται σε ένα σκηνοθετημένο χάος που ο ίδιος ο σκηνοθέτης μοιάζει να μην μπορεί να κρατήσει τον πλήρη έλεγχο. Οι τέσσερις πρωταγωνιστές - γιατί οι υπόλοιποι είναι διακοσμητικοί - υποφέρουν από μια αποσπασματική περιγραφή... Ο νεαρός Χούγκο Σίλβα και η πλούσια και δεσποτική Μπελέν Ρουέδα παντρεύονται. Ο γάμος αυτός κρατά λίγο λόγω του ξαφνικού θανάτου της Μπελέν. Το πτώμα της γυναίκας εξαφανίζεται μυστηριωδώς από το νεκροτομείο το ίδιο βράδυ. Από το μυαλό των περισσοτέρων περνά η ιδέα ότι ο σύζυγος είναι ο ένοχος της κλοπής... Αδυναμία της ταινίας η μη προετοιμασία της τελικής ανατροπής σταδιακά, δεδομένου ότι η έκπληξη για την έκπληξη είναι μάλλον ό,τι χειρότερο. Κι αυτή είναι η περίπτωση της ταινίας. Ο τελικός βομβαρδισμός με τις αναδρομές στο παρελθόν και η σύνδεσή τους εμπίπτει μάλλον στο παράλογο... Οπως και να 'χει, με όλα τα κακά και τις αδυναμίες του, θα το χαρείτε...

Με τους: Μπελέν Ρουέδα, Χούγκο Σίλβα, Χοσέ Κορονάδο, Αουρα Γκαρίδο, κ.ά.

Παραγωγή: «El cuerpo», Ισπανία (2012).


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ