Πέμπτη 26 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΓΕΙΑ ΓΚΑΡΑΖ
Στις πλατείες από ιδιώτες και με... «προίκα»!

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κάλεσε τους ιδιώτες να κατασκευάσουν υπόγεια γκαράζ σε κοινόχρηστους χώρους της Αθήνας, με αντάλλαγμα - εκτός από το δικαίωμα εκμετάλλευσης για μερικές 10ετίες - την κρατική επιδότηση 1,4 εκατ. δραχμών για κάθε θέση!

Ανοιχτή πρόσκληση στους ιδιώτες να κατασκευάσουν και να εκμεταλλευτούν για μερικές δεκαετίες υπόγεια γκαράζ (και με την εξωφρενική κρατική επιδότηση του 1.400.000 δρχ. για κάθε θέση) σε όλες σχεδόν τις πλατείες και άλλους κοινόχρηστους χώρους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, απηύθυνε χτες σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης!

Συγκεκριμένα δήλωσε ότι προωθείται νομοθέτημα για τη χωροθέτηση 56 νέων υπόγειων γκαράζ στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, συνολικής δυναμικότητας 20.000 χώρων στάθμευσης περίπου (12.200 στην Αθήνα και 7.650 στη Θεσσαλονίκη) και συνολικού κόστους 80 δισ. δρχ. Το ΥΠΕΧΩΔΕ χωροθέτησε τα υπόγεια γκαράζ στη συντριπτική πλειοψηφία τους στις πλατείες των δήμων και σε λοιπούς κοινόχρηστους χώρους, εκμεταλλευόμενο απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, που ακύρωσε απόφαση του 5ου Τμήματος του Ανώτατου αυτού Δικαστηρίου, το οποίο είχε κρίνει αρχικά ως αντισυνταγματική την κατασκευή υπόγειων γκαράζ στις πλατείες, επειδή καταστρέφεται έτσι το πράσινο και ο κοινόχρηστος χαρακτήρας τους.

Τα γκαράζ αυτά πρόκειται να κατασκευαστούν με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης από ιδιώτες που θα εκμεταλλεύονται για μερικές δεκαετίες, εισπράττοντας «τσουχτερά» τέλη στάθμευσης από τους οδηγούς. Οι ιδιώτες, μάλιστα, θα παίρνουν αυξημένη κρατική επιδότηση για την κατασκευή των γκαράζ, ύψους 1,4 εκατ. δρχ. ανά θέση, κάτι που προβλέπει ο ν. 2819/2000 (σ.σ. ο παλιός νόμος 2601/98 πρόβλεπε 600.000 δρχ., έχουμε δηλαδή μια αύξηση 133%!), ρύθμιση που ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ σκοπεύει τώρα να επεκτείνει και για τους ΟΤΑ και άλλα νομικά πρόσωπα.

Ωστόσο, ο υπουργός παραδέχτηκε ότι τα ιδιωτικά γκαράζ δεν έχουν ιδιαίτερη πελατεία, προφανώς λόγω των ακριβών τελών. Είπε συγκεκριμένα ότι οι ελεύθεροι χώροι που βάφτισε όπως όπως γκαράζ για την εξυπηρέτηση του μετρό και είναι τζάμπα έχουν πληρότητα, ενώ τα ιδιωτικά που βρίσκονται κοντά στους σταθμούς σπανίως έχουν πληρότητα 70% και 80%. Προφανώς όμως αυτή η κατάσταση να ανατραπεί υπέρ των ιδιωτών, όταν γίνουν τα γκαράζ και υλοποιηθεί ο απηνής διωγμός της παράνομης στάθμευσης από την Τροχαία...

Μέχρι τώρα η μόνη εργολαβία γκαράζ με αυτοχρηματοδότηση που ανέθεσε το ΥΠΕΧΩΔΕ (γκαράζ στις πλατείες Κολωνακίου 500 θέσεων, Αιγύπτου 400 θέσεων και Κάνιγγος 500 θέσεων) δεν προχωρά επειδή ο Δήμος Αθηναίων ήταν αντίθετος για την κατασκευή του γκαράζ Κολωνακίου. Ετσι «πέρασε» ειδική τροπολογία στη Βουλή, ώστε για να μη χάσουν οι εργολάβοι από τα κέρδη τους, ο σταθμός Κολωνακίου 500 θέσεων αντικαταστάθηκε με τους σταθμούς Ριζάρη και Πλατείας Παίδων (1.150 θέσεις) που θεωρείται ότι... εξισορροπεί την κίνηση που θα χάσουν από το Κολωνάκι! Μετά την εξέλιξη αυτή πρόκειται να προχωρήσει η κατασκευή των τεσσάρων γκαράζ μέσα στο 2001, ενώ μέσα στο χρόνο πρόκειται να προκηρυχτούν άλλα δύο γκαράζ, στο Νοσοκομείο Παίδων Αγία Σοφία και στην πλατεία Καρύλλου στη Ν. Σμύρνη συνολικής δυναμικότητας 600 θέσεων.

Πάντως, το γκαράζ του Μεγάρου Μουσικής της Αθήνας δε θα γίνει με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης, καθώς η κατασκευή του εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων...


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ