Τρίτη 19 Απρίλη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Σκέψεις για τετραετές γυμνάσιο και η μαθητεία στο τραπέζι

Με στόχο το Μάη να καταλήξει σε μία έκθεση με προτάσεις συνεχίζεται ο διάλογος για την Παιδεία, στο πλαίσιο της Επιτροπής Διαλόγου που έχει συστήσει το υπουργείο Παιδείας. Το περασμένο Σάββατο, στο επίκεντρο βρέθηκε η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, με τον υπουργό Παιδείας να κάνει λόγο για σύνδεσή της με τις επιχειρήσεις και τη μαθητεία. «Πρέπει να ξαναφτιαχτούν τα πάντα από την αρχή και να αφορούν τη δημιουργία ενός ολιστικού Τεχνικού Σχολείου, δηλαδή μία καθολική ματιά στη γνώση που θα προσανατολίζει όμως τα παιδιά και στη δυνατότητα μίας επαγγελματικής μαθητείας, πράγμα το οποίο σημαίνει μια σχέση με τους εργοδοτικούς και εργατικούς φορείς, βιομηχανίες κ.λπ.», σημείωσε.

Διατύπωσε δε τη σκέψη για ένταξη μέρους της μεταλυκειακής βαθμίδας των ΙΕΚ στο χώρο της λυκειακής εκπαίδευσης «π.χ. με το 4ο έτος μαθητείας, το οποίο συζητούμε σε αυτήν την πρόταση που έχει διατυπώσει το υπουργείο, ενόψει της συζήτησης με τον ΟΟΣΑ και τη διαμόρφωση του συστήματος μαθητείας», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Για «ένα αξιόπιστο επαγγελματικό διετές λύκειο με δυνατότητες εκπαίδευσης και στους τόπους εργασίας», έκανε λόγο ο επικεφαλής της Επιτροπής Διαλόγου Αντ. Λιάκος σε συνέντευξή του στην Κυριακάτικη «Αυγή». Στην ίδια συνέντευξη και στο πλαίσιο ενός διαλόγου που έχει ήδη αποτελέσει βήμα να ανοίξουν ζητήματα σε αντιδραστική κατεύθυνση και μακριά από τις λαϊκές ανάγκες ζητήματα, ο Αντ. Λιάκος είπε πως «μια σκέψη είναι ότι θα μπορούσε να βελτιωθεί το Λύκειο, μέσα από το σύστημα 4 χρόνια Γυμνάσιο + 2 Λύκειο, ώστε να παραγάγει ένα αξιόπιστο δίπλωμα. Το σχήμα 4+2 μπορεί να εξασφαλίσει έναν κορμό εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο, ενώ το Λύκειο στο σχήμα αυτό θα γίνει περισσότερο ερευνητικό, με δυνατότητες επιλογών ομάδων μαθημάτων», σημείωσε σε μία παραδοχή πως το λύκειο είναι προσανατολισμένο στην εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση και έτσι θα παραμείνει.

Σε άλλο σημείο, με αφετηρία ότι «το 54% των συνολικών τμημάτων ανήκει στις σχολές εξαιρετικά χαμηλής ελκυστικότητας και ανταγωνιστικότητας» και διευκρινίζοντας πως δεν υπάρχει ακόμα ειλημμένη απόφαση, κάνει λόγο για εισαγωγή χωρίς εξετάσεις σε σχολές χαμηλής ζήτησης. «Σε όσα τμήματα οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προτεινόμενες θέσεις θα αρκεί για την εισαγωγή το (αναμορφωμένο) απολυτήριο του Λυκείου. Εκεί όμως όπου οι υποψήφιοι υπερβαίνουν τις προσφερόμενες θέσεις, μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ισχύον σύστημα εξετάσεων. Σε δεύτερη φάση, όταν αποδειχθεί το εύρος, η αξιοπιστία και η λειτουργικότητα του νέου συστήματος θα επιχειρηθεί η σταδιακή αλλαγή των εξετάσεων και στις σχολές υψηλής ζήτησης», σημείωσε.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ