Τετάρτη 11 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΛΑΛΙΩΤΗΣ ΥΠΕΡΜΑΧΟΣ ΔΙΟΔΙΩΝ
'Η πληρώστε ή μην κυκλοφορείτε στην Αττική Οδό!..

Τον Ιούνιο του 2003, με καθυστέρηση δηλαδή 22 μηνών από το αρχικό χρονοδιάγραμμα, αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία η περιφερειακή λεωφόρος Υμηττού, μήκους 13,4 περίπου χιλιομέτρων, στο οποίο παρότι στοίχισε 85 δισ. δραχμές (σε τιμές 1994) που τα κατέβαλε αποκλειστικά το ελληνικό δημόσιο, οι οδηγοί θα πληρώνουν τα «τσουχτερά» διόδια που επιβάλλουν οι εργολάβοι της Αττικής Οδού που το κατασκευάζουν...

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, ο οποίος επιθεώρησε χτες το εργοτάξιο, δήλωσε ότι το έργο θα μπορούσε να είχε παραδοθεί τον Αύγουστο του 2001, δηλαδή σε δύο μήνες από τώρα, ενώ δεν έχασε την ευκαιρία να καταλογίσει ευθύνες για την καθυστέρηση, όχι βέβαια στο ΥΠΕΧΩΔΕ που ήθελε να χαράξει το δρόμο με τέτοιο τρόπο που κατέστρεφε χιλιάδες πολύτιμα για το περιβάλλον της πρωτεύουσας δέντρα του Υμηττού, αλλά στο... Συμβούλιο της Επικρατείας που με αποφάσεις του επέβαλε την επαναχάραξη και τη λύση της σήραγγας! Ο Κ. Λαλιώτης χαρακτήρισε μάλιστα παράλογη την απόφαση του ΣτΕ, επισημαίνοντας ότι εκτός από την καθυστέρηση είχε αποτέλεσμα και την οικονομική επιβάρυνση με 25 δισ. δρχ.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δεν έχασε την ευκαιρία να υπερασπιστεί την πολιτική της κυβέρνησης που πλέον κατασκευάζει τα έργα με συμβάσεις παραχώρησης σε ιδιώτες επιβάλλοντας υπέρογκα διόδια, λέγοντας ούτε λίγο ούτε πολύ προκλητικότατα ότι «όσοι δε θέλουν να πληρώνουν διόδια ας μη χρησιμοποιήσουν την Αττική Οδό»! Πρόσθεσε μάλιστα ότι είναι κοινωνικά δίκαιο να πληρώνουν οι χρήστες, καθώς «όλα τα έργα με σύμβαση παραχώρησης προβλέπουν τριμερή χρηματοδότηση. Περίπου το 20 με 25% το πληρώνει το ελληνικό δημόσιο, το 15 με 20% οι ιδιώτες ανάδοχοι και το υπόλοιπο περίπου 55 με 60% το δανειοδοτούν οι τράπεζες». Κι όμως, η Αττική Οδός αποτελεί απτό παράδειγμα του γεγονότος ότι οι ιδιώτες δε βάζουν τελικά ούτε δραχμή από την τσέπη τους ή τουλάχιστον δε συμμετέχουν ούτε με 10% στο κόστος, κάτι βέβαια που διαπιστώνεται και στα υπόλοιπα συγχρηματοδοτούμενα έργα, όπως το αεροδρόμιο Σπάτων, το Ρίο - Αντίρριο κ.ά. Ετσι, με την πολιτική αυτή, ο λαός αναγκάζεται να πληρώνει διπλά, μία φορά για την κατασκευή και μία για τη χρήση των έργων.

Να συμπληρώσουμε ότι, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Κ. Λαλιώτη, όσο και των εκπροσώπων της κοινοπραξίας, τον Οκτώβρη θα είναι έτοιμο το τμήμα της Αττικής Οδού Παλλήνη - Γλυκά Νερά, το Δεκέμβρη του 2002 τα τμήματα Ελευσίνα - Αιγάλεω και Λ. Κύμης - Λ. Κηφισίας - Λ. Πεντέλης, ενώ τέλος 2003 θα παραδοθούν τα τμήματα Αιγάλεω - Μεταμόρφωση και Λ. Πεντέλης - Γέρακας.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ