Παρασκευή 27 Νοέμβρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Εξαγγέλλουν «διάλογο» και για την Παιδεία

«Εθνικό και κοινωνικό διάλογο» που εξειδικεύει την προσπάθεια της κυβέρνησης να αναζητήσει συναίνεση και στο χώρο της Εκπαίδευσης, εξήγγειλε χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Για «αναζήτηση της μέγιστης δυνατής εθνικής και κοινωνικής συνεννόησης για την Παιδεία» κάνει λόγο και το υπουργείο Παιδείας, εντάσσοντας την πρωτοβουλία «στο πλαίσιο του γενικότερου κυβερνητικού προσανατολισμού». Στην προσπάθεια, δηλαδή, της κυβέρνησης να εξασφαλίσει ανοχή στα μέτρα - «οδοστρωτήρα» που ήδη επιβάλλει το τρίτο μνημόνιο.

Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε για το θέμα χτες, ο υπουργός, Ν. Φίλης, σημείωσε μεταξύ άλλων πως «η αντιμετώπιση δομικών προβλημάτων της Εκπαίδευσης συναρτάται με την έκθεση του ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση της Εκπαίδευσης, στη βάση των βέλτιστων διεθνών πρακτικών» και ανακοίνωσε τη συγκρότηση κοινής επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που τα πορίσματά της θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του «διαλόγου» για την Παιδεία.

Τα παραπάνω παραπέμπουν κατευθείαν στις δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου, όπου για την Εκπαίδευση προβλέπεται πως «οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλη του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011» και «η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ».

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν χτες, ο «διάλογος» έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τον ερχόμενο Απρίλη και θα διαρθρωθεί σε τρία επίπεδα: Στην Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου υπό την προεδρεία του καθηγητή Αντ. Λιάκου και με τη συμμετοχή προσωπικοτήτων από όλες τις βαθμίδες. Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με πρόεδρο τον καθηγητή Κ. Γαβρόγλου και θα κληθούν τα κόμματα να υποδείξουν εμπειρογνώμονες. Στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, που ενεργοποιείται με πρόεδρο τον καθηγητή Ν. Θεοτοκά και στο οποίο θα συμμετέχουν κοινωνικοί φορείς και κοινωνικοί εταίροι.

Σε πρώτη φάση, μέχρι τις γιορτές, ως στόχος τίθεται να «εντοπιστούν και να διατυπωθούν τα προβλήματα και οι προτεραιότητες» και να συζητηθούν αναγκαίες και «ρεαλιστικές» λύσεις, σαν να μην είναι γνωστό ότι τα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε όλες τις βαθμίδες ασφυκτιούν σε καθεστώς ελεγχόμενης χρεοκοπίας, με χαοτικές ελλείψεις. Για την κάλυψη αυτών των αναγκών, το υπουργείο Παιδείας παραπέμπει στους δημοσιονομικούς περιορισμούς και κάνει λόγο για «δυνατότητες να γίνουν βήματα που δεν έχουν δημοσιονομικό κόστος».

«Θα ασχοληθούμε με το σύνολο της Εκπαίδευσης, από τα κάτω προς τα πάνω», είπε ο Ν. Φίλης αναφορικά με τα θέματα του «διαλόγου» και ενδεικτικά ανέφερε: «Θα αναζητηθεί νέος τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια με την αξιοποίηση της διεθνούς εμπειρίας (...) Ζητήματα τα οποία διατρέχουν όλη την Εκπαίδευση, όπως είναι η γλωσσομάθεια (...) Επίσης το θέμα της Ειδικής Αγωγής (...) όπως επίσης τα μεταπτυχιακά, αλλά και ζητήματα βελτίωσης του συστήματος των μετεγγραφών, θα αποτελέσουν ζητήματα που θα συζητηθούν στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κοινή γλώσσα για τις ανάγκες του κεφαλαίου και στην Παιδεία(2017-02-19 00:00:00.0)
Κρούουν «ανοιχτές θύρες»(2016-09-10 00:00:00.0)
Παίρνουν αποστάσεις από την πρόταση για δίδακτρα στα σχολεία(2016-01-14 00:00:00.0)
Συνεδρίασε η Επιτροπή Διαλόγου για την Παιδεία(2015-12-29 00:00:00.0)
«Διάλογος» και προώθηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής(2005-03-03 00:00:00.0)
Ο «διάλογος» δε θα σκεπάσει τις αντιδράσεις(2005-01-08 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ