Πέμπτη 12 Νοέμβρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΣΑΜ ΜΕΝΤΕΣ
Spectre

Ο Ντάνιελ Κρεγκ, ένας 007 σαν γάντι ταιριαστός με το επικρατούν πρακτορικό ιδεώδες, δήλωσε ότι αυτός είναι ο τελευταίος του Μποντ. Μένει να αποδειχτεί εάν θα κρατήσει το λόγο του. Με το που ανέλαβε τον Μποντ ο Κρεγκ, με τη χαρακτηριστική εσωτερική του μελαγχολία σε αντιπαράθεση με τα χαριτολογήματα και την κομψότητα ζιγκολό προγενέστερών του, το «franchise» Μποντ αύξησε τη λειτουργική βία και έγινε πιο «σκοτεινό». Σημείο των καιρών κυρίως. Η ταινία «Spectre», παρά τις στρογγυλεμένες της γωνίες, φλερτάρει άγρια με τα παλιά φιλμ Μποντ, μέσα από πλήθος αναφορών από το σύμπαν του Βρετανού περιπαικτικού δανδή και μάλλον θα πρέπει να είναι κανείς ορκισμένος θαυμαστής για να αποδώσει σ' αυτές κάποιο βάρος (η υπογράφουσα δηλώνει αδυναμία). Αναγνωρίσιμα τα μουσικά μοτίβα, η λευκή γάτα Αγκύρας του αρχιεγκληματία Μπόφελντ και οι τουλάχιστον δύο παλιοί χρονοδιακόπτες που καταδηλώνουν το κυνήγι με το χρόνο προτού εκραγεί η βόμβα... Ταυτόχρονα, ενώπιόν μας ξεδιπλώνεται όλη η ευρωπαϊκή ελίτ των σταρ: Ραλφ Φάινς, Μόνικα Μπελούτσι, Λεά Σεντού, Κριστόφ Βαλτζ, Γιέσπερ Κρίστενσεν... Αναρωτιέται κανείς αν θα πρέπει να εντυπωσιαστεί ή να απογοητευτεί από την πληθώρα των μεγάλων ονομάτων μπροστά και πίσω από την κάμερα, που φιγουράρουν σε ρόλους κενούς, σε ταινίες για εφήβους... Βέβαια, αν σκεφτεί κανείς ότι η κομψή, καλοραμμένη παραγωγή κόστισε 350 εκατομμύρια δολάρια, κατανοεί και το γιατί της παρουσίας όλων αυτών...

Ξυλοδαρμοί διαρκείας και επίμονο κυνηγητό με όποιο πιθανό όχημα, αυτοκίνητα, πλεούμενα, ελικόπτερα, αεροπλάνα, μόνο τα ποδήλατα λείπουν. Κουραστικό. Αν τώρα ξεφλουδίσει κανείς την κίνηση της δράσης και την αισθητική του μπανγκ - μπανγκ, το μόνο που απομένει είναι μια ισχνή ίντριγκα με άθλια ρηχό βάθος χαρακτήρων, που δεν αντέχει περισσότερο από 15 λεπτά από τα 150 της ταινίας και κατευθύνεται προς ένα γνώριμο τέλος. Στην πραγματικότητα, η ταινία συνίσταται σε σειρά σκηνών δράσης βαλμένες η μία πίσω από την άλλη, κάτι που δεν είναι υποχρεωτικά κακό! Οι σκηνές αυτές, όμως, σπάνια είναι θεαματικές ή εμπεριστατωμένες. Με το πρελούδιο να συνιστά εξαίρεση. Εκπληκτική, μοναδική η αρχή στην πόλη του Μεξικού, τη μέρα των νεκρών: Η αισθητική του θανάτου κι ένας χαλαρός Μποντ, μέσα από την ήρεμη και κομψή κίνηση της κάμερας. Η κύρια σύγκρουση στην ταινία φορτίζεται από μια αίσθηση τύπου «ήταν καλύτερα πριν». Το βρετανικό σώμα των πρακτόρων «00» οδεύει προς «κλείσιμο», αφού ένα και μοναδικό πλέον σύστημα διεθνούς επιτήρησης θα καλύπτει όλη την οικουμένη. Με γερή δόση καλής θέλησης θα μπορούσε κανείς να ανακαλύψει κάποιο είδος κριτικής κατά της κοινωνίας του «μεγάλου αδελφού». Το πιθανότερο όλων: πρόκειται για στοιχείο στεγνής ίντριγκας.

Ο σκηνοθέτης του «Skyfall» (2012), Σαμ Μέντες, επιστρέφει με μια ταινία που αρχίζει εκεί που η προηγούμενη σταμάτησε. Η νεκρή Μ (Τζούντι Ντεντς) στέλνει μηνύματα από τον τάφο και οδηγεί τον Μποντ να κυνηγήσει την εγκληματική οργάνωση Spectre, από τις χιονισμένες Αλπεις στην αστραφτερά καυτή άμμο του Μαρόκου...

Με τους: Ντάνιελ Κρεγκ, Λεά Σεντού, Μόνικα Μπελούτσι, Ραλφ Φάινς, Κριστόφ Βαλτς, Ναόμι Χάρις κ.ά.

Παραγωγή: ΗΠΑ, Μ. Βρετανία (2015)


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ