Με τον πρωθυπουργό συναντήθηκε χτες η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Στη συνάντηση με τον πρωθυπουργό συμμετείχαν η διοίκηση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), που αποτελεί τη μεγαλύτερη εφοπλιστική Ενωση, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρος Σουμάκης και ο γενικός γραμματέας του ΥΕΝ Θανάσης Τσουροπλής. Στο τέλος της συνάντησης, ο υπουργός Στ. Σουμάκης δήλωσε ότι τα θέματα της συνάντησης ήταν η «ανταγωνιστικότητα» και η ναυτική εκπαίδευση. «Εγινε - συνέχισε - μια καλή κουβέντα σε ευνοϊκό κλίμα. Δεν πάρθηκαν κάποιες αποφάσεις. Είμαστε σε συνεννόηση, για να βρούμε τις λύσεις που πρέπει. Αυτές θα βρεθούν σε ένα διάλογο με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και τη ναυτεργασία». Από την πλευρά των εφοπλιστών, εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι όχι μόνο δεν προέβησαν σε καμία δήλωση, αλλά εξήλθαν ...και από την άλλη πόρτα. Είναι σκόπιμο να σημειώσουμε ότι, όπως έχει διευκρινίσει ο πρόεδρος της ΕΕΕ Γιάννης Λύρας, όταν οι εφοπλιστές μιλούν για «ανταγωνιστικότητα», εννοούν και την παραπέρα μείωση των Ελλήνων ναυτεργατών από τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων. Ως πρότυπό τους, έχουν το ολλανδικό νηολόγιο, όπου πλέον στα ολλανδικά πλοία, ο μόνος που είναι Ολλανδός, είναι ο πλοίαρχος, ενώ το υπόλοιπο πλήρωμα αποτελείται από χαμηλόμισθους αλλοδαπούς!
Ακόμα, την ίδια ώρα που οι εφοπλιστές προβάλλουν πρόβλημα «ανταγωνιστικότητας», αξιώνοντας να ενταθεί η επίθεση σε βάρος των ναυτεργατών, τα στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα αποκαλύπτουν ότι ο πλούτος που έχουν συσσωρεύσει στις τσέπες τους είναι ανυπολόγιστος. Οπως αναφέρει το ναυτιλιακό έντυπο ΑΡΓΩ του Δεκεμβρίου, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών τείνουν να λάβουν «πρωτόγνωρες - όπως σημειώνεται - διαστάσεις. Μέχρι στιγμής τα υπό ναυπήγηση ή παραγγελία ποντοπόρα πλοία ανέρχονται σε 173»! Σύμφωνα με το έντυπο, τα πλοία αυτά ανέρχονται σε 15 εκατομμύρια τόνους! Η «Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση», με χτεσινή της ανακοίνωση, υπογραμμίζει ότι η συνάντηση εφοπλιστών, πρωθυπουργού «εντάσσεται στην κατεύθυνση της λήψης διαλυτικών αντιναυτεργατικών μέτρων, στο όνομα της «βελτίωσης» της αμαρτωλής ανταγωνιστικότητας, δηλαδή της αύξησης των εφοπλιστικών υπερκερδών».
Σημειώνει ακόμα ότι: «Επαναλαμβάνεται το σενάριο του 1996. Και τότε πριν τις βουλευτικές εκλογές ο Κ. Σημίτης επισκέφθηκε τους εφοπλιστές του Λονδίνου και δεσμεύτηκε για τα αντιναυτεργατικά μέτρα, που η κυβέρνηση έλαβε το καλοκαίρι του 1997, μειώνοντας στο 50% τις οργανικές συνθέσεις, αφελληνίζοντας παραπέρα τη ναυτιλία, διώχνοντας μαζικά τους ναυτεργάτες, υπονομεύοντας τα θεμέλια του ΝΑΤ». Τονίζει επίσης ότι σήμερα ΠΑΣΟΚ και ΝΔ «ανταγωνίζονται στην εφοπλιστο-δουλεία» και καλεί τους ναυτεργάτες να αντιδράσουν αποφασιστικά. Τους καλεί «να δυναμώσουν τον αγώνα τους για να αποτρέψουν τα νέα αντιναυτεργατικά μέτρα, που αποσκοπούν στην ολοκλήρωση της διαδικασίας μετατροπής της ελληνικής σημαίας σε σημαία ευκαιρίας» και καταλήγει: «Οι βουλευτικές εκλογές έρχονται. Η αντιναυτεργατική πολιτική της ανεργίας, της φτώχειας, της αφαίρεσης εργασιακών κατακτήσεων επιβάλλεται να καταδικαστεί αποφασιστικά».