Πέμπτη 11 Ιούνη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΤΖΕΪΜΣ ΜΑΚ ΤΕΓΚ
Καταδίωξη σε δύο ηπείρους

Θρίλερ διασκεδαστικό και ακανθώδες, με αναφορές στην ένδοξη ιστορία του κινηματογραφικού αυτού είδους. Χωρίς ιδιαίτερο βάρος, συνιστά ωστόσο κάτι περισσότερο από σπουδή στυλ και -τουλάχιστον- προσπαθεί ενσυνείδητα να αποφύγει την «υπερβολή», σε όφελος μιας πρωτογενούς έντασης. Αυτό δε σημαίνει ότι η ταινία ξεφεύγει από την οπτική ενός αφηγηματικού ορίζοντα που σφύζει από καταστάσεις που έχουμε δει χιλιάδες φορές. Παράδειγμα η σκηνή του «κακού» που πέφτει στο βάραθρο! Ορόσημο στον πυρήνα της μυθοπλασίας, η μετά «το χτύπημα στους δίδυμους πύργους» εποχή. Αντί, ωστόσο, το σενάριο να ακολουθεί τη γενικευμένη «κατάρρευση του φαντασιακού», φαινόμενο που εμφανίζεται έντονα μετά την 11η Σεπτέμβρη, η ταινία εισβάλλει στην «περιοχή» του κινηματογράφου του «συνδρόμου της συνωμοσίας» των δεκαετιών '60 και '70, παίζοντας ένα ενδιαφέρον -σε σημεία- παιχνίδι καθρέφτη, ανάμεσα σε πραγματικότητα και μυθοπλασία... Αποκαλυπτική και η φράση του επαγγελματία δολοφόνου προς το μεγάλο αφεντικό, ότι πίσω από τα τρομοκρατικά χτυπήματα βρίσκονται μεγαλοκαπιταλιστές, γιατί είναι αυτοί που κερδίζουν δισεκατομμύρια, όταν μετά από κάθε τέτοιο χτύπημα, το χρηματιστήριο ανεβαίνει...

Η Αμερικανίδα Κέιτ, με γερή γνώση, εξάσκηση και ένστικτο στο να μυρίζεται τους ισλαμιστές τρομοκράτες, αναλαμβάνει το πόστο υπεύθυνης Ασφαλείας στην Αμερικάνικη Πρεσβεία, στο Λονδίνο. Γλυτώνει κατά τύχη από μια πρώτη δολοφονική απόπειρα εναντίον της, ενώ η επακόλουθη μεθοδική συνωμοσία των εχθρών της, με καμπή της ίντριγκας, την εμφανίζει ως θύτη, γεγονός που πυροδοτεί την έναρξη του αγωνιώδους κυνηγητού που θα λήξει με τους τίτλους του τέλους. Η Κέιτ -ο φέρων άξονας της ιστορίας που παλεύει όχι τόσο για τη ζωή της αλλά για την ανθρωπότητα (!)- πρέπει να αποφύγει πάση θυσία τη σύλληψη, ώστε να μπορέσει να προλάβει το επόμενο μεγάλο χτύπημα στην καρδιά της Ν. Υόρκης... Ο Πιρς Μπρόσναν, στο ρόλο του «ωρολογοποιού», σε αυτοκυριαρχία, απόσταση και διαυγή ειρωνεία, φέρνει στο δολοφόνο που υποδυόταν ο Μαξ φον Σίντοβ στις «3 μέρες του κόνδορα» του Σίντνεϊ Πόλακ (1975). Ο σκηνοθέτης, σε μια ιστορία μη ρεαλιστική, ακολουθεί το παλιό, για να φτάσει σε ένα σύγχρονο κοινό.

Με τους: Μίλα Γιόβοβιτς, Πιρς Μπρόσναν, Ντίλαν Μακ Ντέρμοτ κ.ά.

Παραγωγή: «Survivor» - ΗΠΑ, (2015)


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ