Τετάρτη 8 Οχτώβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΔΙΕΘΝΗ
ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ - ΝΑΥΑΓΙΟ «ΣΕΟΥΟΛ»
Βασικές αιτίες η υπερφόρτωση και οι εργασίες επέκτασης

Δόθηκε στη δημοσιότητα έκθεση της Εισαγγελίας

Από τις εργασίες των σωστικών συνεργείων στο σημείο του ναυαγίου, τον Απρίλη του 2014
Από τις εργασίες των σωστικών συνεργείων στο σημείο του ναυαγίου, τον Απρίλη του 2014
ΣΕΟΥΛ.--

Η βύθιση του πλοίου «Σεουόλ» που στις 16 Απρίλη 2014 παρέσυρε στο βυθό πάνω από 300 ζωές (στην πλειοψηφία τους έφηβους μαθητές) ήταν αποτέλεσμα μιας σειράς παραγόντων που γεννά η καπιταλιστική ιδιοκτησία στην ακτοπλοΐα. Αυτό επιβεβαιώνεται μέχρι και στην έκθεση που συνέταξε η εισαγγελία και δόθηκε προχτές στη δημοσιότητα, ενώ συνεχίζεται η δίκη που ξεκίνησε στις 10 Ιούνη.

Σύμφωνα και με την εισαγγελική έκθεση, το ναυάγιο προκλήθηκε από την υπερφόρτωση του πλοίου, τις παράνομες εργασίες επέκτασής του, την ανικανότητα του πληρώματος να ανταποκριθεί στην κατάσταση που προέκυψε. Επιπλέον, η έκθεση αναφέρεται και στην ανεπαρκή ανταπόκριση που χαρακτήρισε στην αρχή την επέμβαση των λιμενικών αρχών.

«Το φέρι είχε χάσει την ικανότητά του να παραμείνει στην επιφάνεια της θάλασσας», αναφέρθηκε σε δελτίο Τύπου του Γραφείου της Εισαγγελίας. Η Εισαγγελία σημειώνει ότι τη στιγμή της τραγωδίας, το πλοίο είχε φορτίο τριπλάσιο από το ανώτατο επιτρεπτό όριο! Οταν βρέθηκε σε περιοχή με ισχυρά ρεύματα, υποστηρίζει η Εισαγγελία, το προσωπικό που ήταν ελλιπώς εκπαιδευμένο, θέλησε να κάνει μια πολύ απότομη στροφή. «Εξαιτίας της ανικανότητας του πηδαλιούχου, το πλοίο πήρε απότομη κλίση γεγονός που προκάλεσε τη μετατόπιση του φορτίου προς τη μία πλευρά και το φέρι να βυθιστεί» εκτιμά. «Ο καπετάνιος δε βρισκόταν στη γέφυρα και είχε αφήσει τον πηδαλιούχο μόνο. Η αμέλεια που επέδειξε υπήρξε μερικώς αιτία» για το ναυάγιο, τονίζεται.

Από τις πρώτες μέρες μετά τη βύθιση του πλοίου είχαν έρθει στη δημοσιότητα πλήθος στοιχείων που αναδείκνυαν ότι το ναυάγιο ήταν ζήτημα ημερών. Ανάμεσα σε αυτά, και οι πληροφορίες και καταγγελίες ότι η εκπαίδευση του πληρώματος ήταν ελλιπής, ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία ασκούσε πιέσεις στους εργαζόμενους για να ολοκληρώνονται γρήγορα τα δρομολόγια κ.τ.λ. Χαρακτηριστικές ήταν και οι καταγγελίες ότι και οι εργασίες διάσωσης αλλά και ανάσυρσης πτωμάτων καθυστέρησαν, ώστε να διασφαλιστεί ότι αυτές θα ανατεθούν σε συγκεκριμένες εταιρείες.

Ο ίδιος ο 69χρονος καπετάνιος του «Σεουόλ», Λι Τζουν-Σέοκ (που είχε δεχτεί έντονη κριτική μετά και από τις καταγγελίες ότι ήταν από τους πρώτους που έσπευσαν να εγκαταλείψουν το πλοίο) κατέθεσε χτες στο δικαστήριο ότι τη στιγμή του ναυαγίου ήταν «θολωμένος». Ισχυρίστηκε ότι έδωσε εντολή για εκκένωση του πλοίου αλλά αυτή δεν εισακούστηκε.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ