Σάββατο 5 Ιούλη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Παρέμβαση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου

Την καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου και του Αϊ-Στράτη με σύγχρονα πλοία και φτηνό εισιτήριο, ζητά με παρέμβασή της η «Λαϊκή Συσπείρωση» Βορείου Αιγαίου. Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που συνεδρίασε την περασμένη Τρίτη.

Στη συνεδρίαση συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, και το θέμα της ανανέωσης, για τρία ακόμη χρόνια, του παμπάλαιου (σ.σ. υπερσαραντάχρονου) πλοίου «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», στο δρομολόγιο Λαύριο - Αϊ - Στράτης - Λήμνος. Είναι χαρακτηριστικό πως από τη συνεδρίαση απουσίασαν οι τρεις βουλευτές του νομού, καθώς και ο σημερινός περιφερειάρχης και η νεοεκλεγείσα περιφερειάρχης, παρά το ότι είχαν ενημερωθεί από τον αντιδήμαρχο Λήμνου, δεν απουσίασε, όμως, ο Στρατής Κόρακας, εκ μέρους της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Β. Αιγαίου και του ΚΚΕ.

Σε παρέμβασή του υπενθύμισε ότι τα νησιά του Β. Αιγαίου έχουν θρηνήσει δεκάδες θύματα από ναυάγια σαπιοκάραβων, που δρομολογούνται με μοναδικό κριτήριο την κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών και με ένα νηογνώμονα ιδιωτικό, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της ΕΕ, που γνωμοδοτεί για το αξιόπλοο των πλοίων σύμφωνα με τη λογική «Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει».

Τόνισε, ακόμη, ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, αφού οι Λημνιοί και οι επισκέπτες της Λήμνου δεν ξέρουν ποτέ με σιγουριά αν θα γίνει το δρομολόγιο και αν τελικά θα φθάσουν σώοι στον προορισμό τους και πότε. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι και το «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» που πότε μένει στη μέση του δρομολογίου λόγω βλάβης ή έλλειψης καυσίμων πότε, για λόγους που δεν εξηγεί η εταιρεία, δεν εκτελεί καν το δρομολόγιο.

Υπογράμμισε ότι επιτέλους πρέπει να βγουν τα αναγκαία συμπεράσματα: Οσο η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία θα εναποτίθεται στο έλεος της κερδοφορίας των εφοπλιστών θα πηγαίνουμε από το κακό στο χειρότερο. Το πρόβλημα θα λυθεί μόνο με τη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών. Αναρωτήθηκε δε πόσα σύγχρονα πλοία θα έχτιζε - και μάλιστα σε ελληνικά δημόσια ναυπηγεία - ο φορέας αυτός με τον πακτωλό επιδοτήσεων που έχουν εισπράξει, μόνο τα τελευταία δέκα χρόνια, οι εταιρείες μαζί και με το αντίτιμο των εισιτηρίων.

Στο τέλος, ζήτησε να μην ανανεωθεί η δρομολόγηση του παμπάλαιου «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» και απαίτησε την άμεση ικανοποίηση του αιτήματος για καθημερινή σύνδεση με σύγχρονα, ασφαλή, γρήγορα πλοία και με φτηνό εισιτήριο. Αυτό, είπε, είναι αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης και κατ' επέκταση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org