Παρασκευή 18 Απρίλη 2014 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
Να ανελκυστεί το «Sea Diamond»

Τις σοβαρές επιπτώσεις στoυς εργαζόμενους κατοίκους της Σαντορίνης και στο θαλάσσιο περιβάλλον στον κόλπο της Καλντέρας από τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond», τον Απρίλη του 2007, επανέφερε με Ερώτησή του ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας.

Το ΚΚΕ στηρίζει την πρόταση των εργαζόμενων κατοίκων της Σαντορίνης για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» με ευθύνη των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών και δαπάνη της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Η Ερώτηση του Γ. Τούσσα είχε ως εξής:

«Επανερχόμαστε σχετικά με το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου "Sea Diamond" που βυθίστηκε στις 5 Απριλίου 2007 στην "Καλντέρα" της Σαντορίνης. Με παρεμβάσεις μας (Ερωτήσεις H-0509/2007, H-0748/2008, H-0037/2010, E-002071/2011 και E-003198/2012) έχουμε επισημάνει επανειλημμένα τους περιβαλλοντικούς κινδύνους για το θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής, που τεκμηριώνονται από επιστημονικούς φορείς, αλλά και τις επιπτώσεις στην οικονομία του νησιού, που βασίζεται στη δραστηριότητα στον τουριστικό τομέα εκατοντάδων εργαζομένων και αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών.

Πρόσφατα, το Πρωτοδικείο Πειραιά με απόφασή του διέταξε την άμεση ανέλκυση του ναυαγίου και υποχρεώνει την πλοιοκτήτρια εταιρεία να καταβάλει στο Ελληνικό Δημόσιο και το Δήμο Θήρας ποσό 14 εκατομμυρίων ευρώ. Υπενθυμίζουμε ότι και το 2012 είχε επιβληθεί πρόστιμο 1,2 εκατ. ευρώ στην πλοιοκτήτρια εταιρεία για τη ρύπανση από τη διαφυγή πετρελαιοειδών ουσιών.

Πώς τοποθετείται η Επιτροπή στην πρόταση των μαζικών φορέων και των εργαζόμενων κατοίκων της Σαντορίνης, που έχει επανειλημμένα στηρίξει το ΚΚΕ, οι οποίοι διεκδικούν επί 7 χρόνια την ανέλκυση του "Sea Diamond" και τον καθαρισμό της θαλάσσιας περιοχής της "Καλντέρας" από τις ρυπογόνες ουσίες του ναυαγίου;».

Νίπτει τα χείρας της η Επιτροπή

Η Επιτροπή, απαντώντας, διευκρινίζει: «Δεν υπάρχει, σύμφωνα με το δίκαιο της ΕΕ, υποχρέωση που να επιβάλλει γενικά την ανέλκυση ναυαγίων μετά από θαλάσσια ατυχήματα». Επομένως η Επιτροπή δε νοιάζεται για το ναυάγιο και τις συνέπειές του. Μεταφέρει δε αυτή την υποχρέωση στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και στην ασφαλιστική εταιρεία του πλοίου, λέγοντας: «Από το 2009 (Οδηγία 2009/20/ΕΚ), όλα τα πλοία είναι υποχρεωμένα να διαθέτουν κατάλληλη ασφάλιση όταν εισέρχονται σε οιονδήποτε λιμένα της ΕΕ ή εξέρχονται από αυτόν, όπως επίσης όταν φέρουν τη σημαία κράτους-μέλους της Ενωσης. Αυτή η υποχρέωση ασφάλισης καλύπτει συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων ναυτικών απαιτήσεων, το κόστος που απαιτείται για την ανέλκυση και την εξουδετέρωση των βλαπτικών επιπτώσεων ενός ναυαγίου ή τμημάτων του». Δηλαδή το αφήνει στην ασυδοσία του κεφαλαίου.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ