Παρασκευή 28 Μάρτη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΔΙΕΘΝΗ
ΜΠΟΪΝΓΚ 777 «ΜΑΛΑΙΣΙΑΝΩΝ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΩΝ»
Ερευνες για συντρίμμια και απόκρυψη στοιχείων

Δε δόθηκε ακόμα εξήγηση για το συμπέρασμα ότι το αεροσκάφος «κατέληξε» στον Ινδικό και ότι δεν υπάρχουν επιζώντες

ΚΟΥΑΛΑ ΛΟΥΜΠΟΥΡ.--

Με τη συμμετοχή έξι πλέον κρατών (Κίνα, Ιαπωνία, ΗΠΑ, Αυστραλία, Νότια Κορέα και Νέα Ζηλανδία), που έχουν στείλει 11 εναέρια και 5 θαλάσσια μέσα, συνεχίζονταν χτες οι έρευνες για τον εντοπισμό αντικειμένων που (φέρεται να) εντοπίζουν δορυφόροι. Προχτές, η μαλαισιανή κυβέρνηση ενημερώθηκε ότι ταϊλανδέζικος δορυφόρος εντόπισε τη Δευτέρα 300 αντικείμενα, μέχρι και 16 μέτρα, 200 χιλιόμετρα από την περιοχή όπου ένας γαλλικός δορυφόρος είχε εντοπίσει στις 23 Μάρτη άλλα 122 αντικείμενα. Πάντως, η επιχείρηση για την όποια ανάσυρση σταμάτησαν χτες το πρωί λόγω των πολύ άσχημων καιρικών συνθηκών. Επιπλέον, η έκταση των 400 τετραγωνικών χιλιομέτρων στον Ινδικό Ωκεανό, όπου εστιάζουν πλέον οι ομάδες έρευνας, συγκεντρώνει ισχυρά θαλάσσια ρεύματα και τα πιθανά συντρίμμια «μπορεί να μετακινούνται μέχρι και 50 - 100 χιλιόμετρα καθημερινά», σημειώνουν ειδικοί.

Πάντως, αν κάτι γίνεται όλο και πιο καθαρό, αλλά και πιο εξοργιστικό - ειδικά για τους συγγενείς των 239 που βρίσκονταν στην πτήση που «χάθηκε» από τα ραντάρ στις 8 Μάρτη - είναι το ότι υπάρχουν στοιχεία τα οποία δεν έχουν ανακοινωθεί. Δε θα ήταν υπερβολή να μιλήσει κανείς για προσπάθεια απόκρυψης στοιχείων, με δεδομένη τη σιγουριά με την οποία τη Δευτέρα η μαλαισιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι το αεροσκάφος «κατέληξε στον Ινδικό Ωκεανό» και δεν υπάρχουν επιζώντες, αλλά και την απουσία οποιασδήποτε εξήγησης για την ανακοίνωση, μετά από τόσα 24ωρα.

Χτες, η μαλαισιανή εφημερίδα «Strait times» έγραφε ότι ομάδα Μαλαισιανών που είχε επαφές με συγγενείς Κινέζων επιβατών (που αποτελούσαν τα 2/3 των επιβατών στη μοιραία πτήση) δήλωσε πως «υπάρχουν "σφραγισμένες αποδείξεις" που δεν μπορούν να δημοσιοποιηθούν», αναφερόμενη - σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα - στις συνομιλίες του κυβερνήτη με τον πύργο ελέγχου, στα δεδομένα των ραντάρ και στοιχεία που καταγράφουν οι μηχανισμοί ασφαλείας των αεροδρομίων.

Τα «σενάρια» δίνουν και παίρνουν, με την επιλεκτική ενημέρωση (κάθε φορά που σήματα δορυφόρων συνδέονται με «πιθανά συντρίμμια») να ευνοεί όποιον θέλει να διαμορφώνει εντυπώσεις και να μεγαλώνει τη σύγχυση, σκόπιμα ή όχι. Αμερικανικά δημοσιεύματα επικαλούνταν πηγές κοντά στις έρευνες που τόνιζαν ότι η αλλαγή πορείας ήταν σκόπιμη επιλογή του πιλότου. Ανάμεσα στ' άλλα, τίποτα δεν μπορεί να αποκλείσει ούτε το ενδεχόμενο κατάρριψης του σκάφους στο πλαίσιο «προστασίας» της βάσης των ΗΠΑ στον Ινδικό Ωκεανό που «κυκλοφορεί» εδώ και μέρες. Τέλος, η πολυήμερη καθυστέρηση στον εντοπισμό συντριμμιών δεν αποκλείεται να συνδέεται και με τη διαδικασία διεκδίκησης αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς η όποια καταβολή τους προϋποθέτει αποδείξεις για ευθύνη της εταιρείας.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ