Πέμπτη 30 Γενάρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Η Μάχη του Στάλινγκραντ

Στην κινηματογραφική βδομάδα που ξεκινά απόψε κυριαρχούν οι ταινίες ομφαλοσκόπησης που γενικά διαφημίζονται ως ψυχαγωγική γιατρειά της ανίας... Για μια ακόμα φορά η σχέση φρέσκιας κινηματογραφικής παραγωγής και πραγματικότητας αποδεικνύει σύγκλιση μηδενική... Μάλλον οι ενασχολούμενοι με το σινεμά - τη λαϊκότερη των τεχνών - ζουν σ' άλλους πλανήτες.

Πάντως η New Star συνεχίζει ν' απευθύνεται σ' ένα απαιτητικό κοινό που δε δέχεται να υποτιμούν τη νοημοσύνη και την υπόστασή του. Τιμώντας έτσι την επέτειο των 71 χρόνων από τη νίκη του Κόκκινου Στρατού στη Μάχη του Στάλινγκραντ, στις 2 Φλεβάρη 1943, διοργανώνει για τη βδομάδα 30/1 έως 5/2 προβολή της επικής ταινίας του Βλαντιμίρ Πετρόφ «Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝΓΚΡΑΝΤ» στις αίθουσες ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX (210.381.1147) στην Ομόνοια και Αλεξάνδρα (210.951.2604) στην Καλλιθέα. Η ταινία, που έχει απόψε πρεμιέρα, συντίθεται από δύο, μιάμισης ώρας διάρκειας έκαστο, μέρη. «ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ» τιτλοφορείται το πρώτο και «Η ΝΙΚΗ» το δεύτερο.

Απόψε πρεμιέρα, μεταξύ άλλων, κάνει το φιλμ «ΕΓΩ, Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΚΙ Η ΜΑΜΑ» (2013), μια γαλλοβελγική συμπαραγωγή, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του 42χρονου Γάλλου ηθοποιού - της Κομεντί Φρανσέζ - Γκιγιόμ Γκαγιέν. Αυτοβιογραφική μπουρλέσκ κωμωδία από ένα αρχικά θεατρικό κείμενο που έγραψε κι ερμήνευσε για δύο συναπτά έτη (2008 - 2010) ο Γκαγιέν, σ' ένα «one - man σόου». Στη θεατρική παράσταση ο συγγραφέας υποδυόταν όλους τους ρόλους. Στην κινηματογραφική μεταφορά ο Γκαγιέν, εκτός από τη σκηνοθεσία, επωμίζεται τους ρόλους του Γκιγιόμ (σ' όλες τις ηλικίες) και της λατρεμένης του μητέρας (με περούκα, γυαλιά και ταγιέρ παντελόνι), ένα εκρηκτικό μείγμα χυδαιότητας και κομψότητας, που τον καταβροχθίζει ανατρέφοντάς τον σαν κορίτσι. Η ταινία αναφέρεται αποκλειστικά στην αλήθεια του δημιουργού της και του αστικού του οικογενειακού περιβάλλοντος! Καταδυόμενος ο Γκιγιόμ στα μύχια του ψυχισμού του, απελευθερώνει μόνο τα γλυκανάλατα στοιχεία, που δεν παρουσιάζουν αυθεντική πρωτοτυπία, καθώς τα έχουμε ξαναδεί εδώ κι εκεί, σε διάφορες εκδοχές. Αυτοανάλυση, κανονισμός λογαριασμών χωρίς κόμπλεξ, εναλλαγή ιδιόμορφου χιούμορ, όχι πάντα ελεγχόμενου, διακριτική γραφή με χάρη, εξυπνάδα και ρυθμό. Ο Γκαγιέν δεν είναι μεγάλος σκηνοθέτης, ούτε και η ταινία του είναι μεγάλη. Πρόκειται απλά για αγχολυτικό, κομψό «φο μπιζού»...

Πρεμιέρα και για το «ΗΡΑΚΛΗΣ: Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΘΡΥΛΟΥ» (2014). Αμερικανική παραγωγή σε σκηνοθεσία Ρένι Χάρλιν, εμπνευσμένη από την εικόνα της αρχαίας Ελλάδας, από τους μύθους για τον θρυλικό ημίθεο και τα λαμπρά του κατορθώματα, από τις αδυσώπητες μάχες του ανδρός με το πεπρωμένο του... Ταινία χολιγουντιανή με διάσταση επική, που εστιάζει τόσο στη θεϊκή όσο και την ανθρώπινη υπόσταση του ήρωά της.

Πρεμιέρα τέλος και για την ελληνική παραγωγή της βδομάδας, την τελευταία, 16η ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου «ΛΙΜΟΥΖΙΝΑ»(2013), μια σουρεαλιστική κωμωδία παρεξηγήσεων που κρύβει στον τίτλο της ένα έξυπνο λογοπαίγνιο. Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Δούκισσα Νομικού, Νίκος Κουρής, Παύλος Χαϊκάλης, Δημήτρης Καταλειφός και ο Λευτέρης Βογιατζής στην τελευταία του εμφάνιση...


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ