Πέμπτη 3 Οχτώβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Μετριοκρατία στις πρεμιέρες!

Κάποιες από τις μετριότατες ταινίες της βδομάδας, συγκεκριμένα οι «2 GUNS» και «ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΚΥΚΛΩΜΑ» που τυγχάνει να είναι αμερικάνικες, αποκαλύπτουν για πολλοστή φορά, με επιφανειακό χωρίς άλλο τρόπο, το αληθινό πρόσωπο και την ωμή φύση του οικονομικού και πολιτικού συστήματος στο οποίο ζούμε, με όρους βέβαια απλής ψυχαγωγικής δράσης και μακριά από όποια ρεαλιστική διάθεση και διάσταση, σύνδεση ή αναφορά στην πραγματικότητα... Ο τρόπος φυσικά που οι έννοιες και τα νοήματα (αξίες, πεποιθήσεις, ιδέες) εκφράζονται μέσα από πολιτισμικά κείμενα, όπως ακριβώς είναι οι κινηματογραφικές ταινίες, καθώς και ο τρόπος που αυτές οι έννοιες και νοήματα προσλαμβάνονται και κατανοούνται από άτομα ή ομάδες, συνιστά ένα δυναμικό προτσές που υπόκειται στην αλληλεπίδραση πολλαπλών επιρροών και παραγόντων. Η ανάγνωση της πληροφόρησης που δίνουν τα φιλμ αυτά λοιπόν, καλό θα ήταν να γίνει με κριτήρια γνώσης, εμπειρίας και βιωμάτων ώστε να μπορέσουμε να τοποθετήσουμε τα αποσπασματικά κομμάτια του παζλ, που μας δίνει η ταινία, στη σωστή τους θέση στην εικόνα που διαμορφώνουμε από την πραγματικότητα, τόσο τη δική μας όσο και των δίπλα και των παραέξω, μια πραγματικότητα που ειδικά σήμερα που ο φασισμός σηκώνει κεφάλι, μας καλεί σε συνεχή εγρήγορση...

Πρεμιέρα απόψε για το πολυδιαφημιζόμενο «ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΤΡΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑ» (2013) μια συμπαραγωγή Ελβετίας, Γερμανίας και Πορτογαλίας σε σκηνοθεσία του Δανού Μπίλε Αουγκουστ, που προβλήθηκε στο πρόσφατο φεστιβάλ του Βερολίνου. Ενα εντυπωσιακό καστ με βροντερά ονόματα και ήρωα ένα μεσήλικα καθηγητή λατινικών που ζει στη βροχερή πρωτεύουσα Βέρνη μια ζωή μοναχική, προδιαγεγραμμένη και βαλτωμένη στη ρουτίνα. Πώς τώρα από τη γκρίζα Ελβετία, ο καθηγητής βρίσκεται στην ηλιόλουστη και ζεστή Λισαβόνα; Ενα αδιάβροχο, μια γοητευτική γυναίκα (θεμελιώδες στοιχείο κάθε κινηματογραφικής ταινίας) που ο καθηγητής τής σώζει τη ζωή - κι εκείνη σώζει τη δική του - ένα παράξενο βιβλίο και ένα εισιτήριο για ένα νυχτερινό τρένο που διασχίζει την Ευρώπη... Κυρίως όμως, μια ιστορία εύθραυστη, βασισμένη στο εμπορικό μπεστ σέλερ του Ελβετού συγγραφέα Πασκάλ Μερσιέ, η οποία πείθει, μάλλον δύσκολα. Για τον καθηγητή πρόκειται για ένα άξαφνο τράνταγμα... είναι σαν ο ίδιος να γίνεται πρωταγωνιστής των βιβλίων που διαβάζει και που του γεμίζουν τη ζωή. Και όντως το παράξενο βιβλίο τον μεταφέρει σε μια περιπέτεια που υπογράφει κάποιος Αμεντέου ντε Πράντο. Στην αδιάκοπη περιπλάνησή του στα στενά και τις ανηφοριές της Λισαβόνας, ο καθηγητής, θα ανακαλύψει σε φλας - μπακ, ένα προς ένα τα κομμάτια του παζλ της ζωής του ευγενικού και ιδεαλιστή Αμεντέου, το οποίο περιλαμβάνει από την ανατρεπτική υπόθεση εναντίον του τοτινού καθεστώτος ως τους έρωτες, τις διαφωνίες και τις συγκρούσεις... Τα νήματα της αφήγησης διασταυρώνονται στην Πορτογαλία του χτες και του σήμερα με τρόπο που η κινηματογραφική κάμερα να σαρώνει την πόλη σε μια αέναη ακτινογραφία. Με τον Τζέρεμι Αϊρονς στο ρόλο του καθηγητή Ράιμουντ Γκρεγκόριους...

Πληροφοριακά, στον κινηματογράφο «Ζέφυρο» θα προβάλλεται καθημερινά από σήμερα στις 22.45 η μπρεχτική «ΟΠΕΡΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΡΑΣ» (1931) του Γκέοργκ Βίλχελμ Παμπστ, ενώ πρεμιέρα έχει και η κυπριακή κακόγουστη κωμωδία του Κυριάκου Τοφαρίδη «ΟΙΚΟΠΕΔΟ 12» (2013) καθώς και το δράμα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου «SEPTEMBER» (2013).


ΚΡΙΤΙΚΗ:
Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ