Πέμπτη 23 Αυγούστου 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΡΟΖΕ ΒΑΝΤΙΜ
«Και ο θεός έπλασε τη γυναίκα»

Το όνομα του Ροζέ Βαντίμ (1928 - 2000) είθισται να μη συγκαταλέγεται στον κατάλογο των σκηνοθετών της «Nouvelle Vague», του γαλλικού Νέου Κύματος στον κινηματογράφο. Απαρχή του προαναφερθέντος ρεύματος/κινήματος ορίζεται το «annus mirabilis» 1959, λόγω του γεγονότος ότι, την «υπέροχη χρονιά» 1959, τρεις από τους σπουδαιότερους εκπροσώπους του ρεύματος παρουσίασαν τις πρώτες τους ταινίες. Η θεωρητική βέβαια πηγή, βάση της διαμόρφωσης του Νέου Κύματος, ανάγεται πολλά χρόνια πίσω, στον Μάρτη του 1948, όταν ο κινηματογραφικός κριτικός Αλεξάντρ Αστρύκ δημοσίευσε στο τεύχος αριθμ. 144 του κινηματογραφικού περιοδικού «L' Ecran francaise», ένα σημαντικό άρθρο για την ιδέα της «Κάμερας - Στυλό»...

Αλλά και η απόδειξη, σε μια υπόθεση εργασίας που έλεγε ότι το σινεμά, απελευθερωμένο από την αφηγηματική τυραννία θα μπορούσε να αναπτύξει μια νέα μορφή οπτικοακουστικής γλώσσας, η οποία θα επέτρεπε στον κινηματογράφο να μετατραπεί σε ένα μέσο έκφρασης, τόσο εύπλαστο και τόσο λεπτεπίλεπτο, όσο αυτό της γλώσσας της συγγραφής. Κάτι που κατ' επέκταση θα παρείχε στους σκηνοθέτες το «status» του συγγραφέα, ή άλλως του «δημιουργού». Εξ ου και η έννοια του «κινηματογράφου του δημιουργού», του «auteur»...

Κανένα νέο ρεύμα δεν πέφτει από τον ουρανό, αλλά εμφανίζεται σαν αποτέλεσμα συνθηκών που προετοιμάζουν την άφιξή του και προλειαίνουν το έδαφος για την εμφάνιση και την υποδοχή του... Κι εδώ, σ' αυτό ακριβώς το σημείο, εμπλέκεται το όνομα του Ροζέ Βαντίμ στα συμφραζόμενα του εν λόγω ρεύματος. Γιατί οι πρώτες ταινίες του γαλλο-ουκρανικής καταγωγής σκηνοθέτη συνέβαλαν καθοριστικά στην οικονομική ανάπτυξη του Νέου Κύματος. Κύρια, η συμβολή της θεαματικής εμπορικής επιτυχίας που γνώρισε διεθνώς, η παρθενική ταινία του Βαντίμ «ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΠΛΑΣΕ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ», μια δαπανηρή, έγχρωμη παραγωγή σινεμασκόπ, ένα φιλμ που απέδειξε στη βαλτωμένη γαλλική κινηματογραφική βιομηχανία ότι νεαροί στην ηλικία σκηνοθέτες με καινούργιες θεματικές, είναι σε θέση να ελκύσουν τα πλατιά στρώματα των θεατών. Με μειωμένο ενδιαφέρον παρακολουθεί κανείς σήμερα την ταινία, ακόμα και τις ηδονιστικά τολμηρές - για την εποχή τους - ερωτικές σκηνές. Η ταινία είναι φτιαγμένη για την Μπριζίτ Μπαρντό που εδραιώθηκε ως σύμβολο του σεξ και το θελκτικό σκηνογραφικό φόντο της ταινίας, το χωριό της Κυανής Ακτής, Σαιν Τροπέ, ως θερινό θέρετρο της απανταχού της γης υψηλής κοινωνίας... Καλό και χρήσιμο θα ήταν να τη δείτε!

Σκηνοθεσία: Ροζέ Βαντίμ. Παίζουν: Μπριζίτ Μπαρντό, Κριστιάν Μαρκάν, Κουρντ Γιούργκενς, Ζαν-Λουί Τρεντινιάν, κ.ά.

Παραγωγή: ΓΑΛΛΙΑ (1956).

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εφυγε από τη ζωή η Ζαν Μορό (2017-08-01 00:00:00.0)
Μουσικές συναντήσεις (2007-02-17 00:00:00.0)
Γιάννης Σπανός (2005-06-19 00:00:00.0)
Κορυφαίοι της 7ης Τέχνης (2003-07-13 00:00:00.0)
Οταν ο Τριφό είχε κέφια (1999-06-03 00:00:00.0)
Απογοητεύσεις (1998-04-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ