Απόσπασμα από την ομιλία της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, την Κυριακή στο Γέρακα
Στην απεργία των ναυτεργατών αναφέρθηκε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, μιλώντας την Κυριακή σε πολιτική συγκέντρωση στο Γέρακα. Η Αλέκα Παπαρήγα σημείωσε:
«Σήμερα έχει σημασία ο ενιαίος αγώνας και η ενιαία απάντηση. Πρέπει να μπει ένα τέλος στην αντίληψη το πρόβλημα της γειτονιάς μου, το πρόβλημα του εργοστασίου μου, το πρόβλημα του γραφείου μου, ακόμα και το πρόβλημα του κλάδου μου, χωρίς να σημαίνει ότι εγκαταλείπονται οι κλαδικοί αγώνες. Για παράδειγμα, εξαγγέλλουν απεργία οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι στα πλοία, για ένα σοβαρό, ζωτικό πρόβλημα. Και το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους. Αφορά όλους μας. Αυτή η συζήτηση αν δεν κατακτηθεί, τότε είναι βέβαιο, αγώνες θα γίνονται, ξεσπάσματα θα υπάρχουν χωρίς αποτελέσματα και πολύ περισσότερο το σύστημα θα επωφεληθεί από την κόπωση που θα φέρνουν αναποτελεσματικοί αγώνες, αναποτελεσματικές επιλογές.
Οι παλιότεροι, οι συνομήλικοι, θα θυμούνται ότι πριν από 30 χρόνια, όταν μιλούσαμε για το ΑΕΠ και το εισόδημα που συσσωρεύεται στην Ελλάδα, μιλούσαν για το ναυτιλιακό συνάλλαγμα. Οπου είχαμε 30.000 ναυτεργάτες και βεβαίως δούλευαν, έστελναν τα χρήματά τους στις οικογένειές τους, αγόραζαν από το μαγαζί, τα σχολικά είδη, κλπ. Σήμερα βία να έχουμε 10.000-15.000 ναυτεργάτες. Οι οποίοι δουλεύουν κάτω από πολύ άσχημες συνθήκες και ενώ έχει αυξηθεί ο αριθμός των πλοίων που κατασκευάζουν οι Ελληνες εφοπλιστές όλων των ειδών. Από υπερωκεάνια τύπου διακοπών, μέχρι που σήμερα κατασκευάζουν στη Νότια Κορέα τα πιο σημαντικά πλοία που αποφέρουν και το μεγαλύτερο κέρδος. Αυτά που θα μεταφέρουν το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο.
Και ταυτόχρονα θα ελαχιστοποιηθεί ο αριθμός των ναυτεργατών, παίρνουν από εδώ και από εκεί ναυτεργάτες από άλλες χώρες. Και, κοιτάξτε, εμείς δεν το βάζουμε με την έννοια εναντίον των ξένων, αλλά ακριβώς παίρνουν ξένους εργάτες με ακόμα χειρότερους μισθούς και πρέπει να σας πω ένα πράγμα για να τελειώνω αυτό το θέμα σαν παράδειγμα. Παίρνουν ανθρώπους ανειδίκευτους, έχουν πληρώματα σε μακρινά ταξίδια και κοντινά και με θύελλες που δεν μπορούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους. Ο ένας είναι Κορεάτης, ο άλλος Ταϊλανδός, ο τρίτος Ιταλός και ξέρετε έχει μεγάλη σημασία η συνεννόηση του πληρώματος. Υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν καταγγείλει τα σωματεία των ναυτεργατών, τα ταξικά όπως λέμε εμείς, περιπτώσεις ναυαγίων που δεν ήταν δυνατό, πέρα από το ότι δεν έχουν όλο τον εξοπλισμό, περιπτώσεις που δεν μπορούσε το πλήρωμα να λειτουργήσει.
Γιατί, κοιτάξτε, η πείρα στη θάλασσα είναι πάρα πολύ σημαντική. Το να παίρνεις έναν για έξι μήνες, μετά να βγαίνει στη στεριά, να μένει άνεργος, να κάνει ένα άλλο επάγγελμα και μετά να τον ξαναπαίρνεις, δεν είναι αυτό πράγμα. Ακόμα και ο μάγειρας, για να σταθεί στο πλοίο πρέπει να έχει πείρα, να μη ζαλίζεται, να μπορεί να μαγειρεύει κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Κι, όμως, το τι έχει ακούσει το ΚΚΕ γιατί στηρίζει τον αγώνα των ναυτεργατών, γιατί εμπνέει, γιατί πιέζει από τα κάτω μία ομοσπονδία όπου η πλειοψηφία της είναι των εφοπλιστών. Είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τι σημαίνει να έχεις σε ένα χώρο ΚΚΕ, με δύναμη και τι θα σήμαινε αν είχε ακόμα μεγαλύτερη δύναμη μέσα σε αυτό το χώρο».