Πέμπτη 1 Σεπτέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΡΟΜΕΝ ΓΑΒΡΑΣ
Θα έρθει η μέρα και για μας

Χωρίς ουσιαστικό λόγο ύπαρξης η παρθενική, μηδενιστική ταινία του υιού Γαβρά. Σκοτεινό Road movie με ένα ετερόκλητο ντουέτο, που συστάθηκε άγνωστο πώς: Ο Ρεμί, νεαρός από την εργατική τάξη, εγκλωβισμένος πρώτιστα στα οικονομικά και κοινωνικά αδιέξοδα, κάτι που εκφράζει μέσα από ανείπωτο θυμό στη μοίρα που τον γέννησε κοκκινοτρίχη.

Αλαζονικά διεστραμμένος ο αστός ψυχαναλυτής Πατρίκ, μισεί όλους τους φοβισμένους - σαν τον Ρεμί - που δεν τολμούν να σηκώσουν κεφάλι στην κακομοιριά τους. Ο Πατρίκ τίθεται επικεφαλής του ντουέτου, σε ρόλο καθοδηγητή! Οι δυο τους ντύνονται στην τρίχα ως βέροι αστοί και αγοράζουν μια Πόρσε κάμπριο, σήμα κατατεθέν των νεόπλουτων λιγούρηδων και με προβοκατόρικη διάθεση ξεκινούν για το μεγάλο ταξίδι προς το Καλαί, της Βόρειας Γαλλίας, απ' όπου θα επιβιβαστούν στο φέριμποτ για την Ιρλανδία - για τη μυθική γη της επαγγελίας, όπου οι κοκκινοτρίχηδες συνιστούν πλειοψηφία...

Διασχίζοντας - σε αφήγηση γραμμική - τη Βόρεια Γαλλία, αυτό το ακατέργαστο ντουέτο, που αρνείται να ενσωματωθεί στο υπάρχον σύστημα, έρχεται σε επαφή με μια εξαθλιωμένη ιδεολογικά εργατική τάξη, που είναι ανίκανη να αρθρώσει λόγο γιατί την άφησαν απαίδευτη και αμόρφωτη να άγεται και να φέρεται από στιγμιαίες συγκινήσεις και να εκστασιάζεται στη θέα των ψεύτικων καταναλωτικών αξιών! Μια εργατική τάξη παραλυμένη, καταδικασμένη στη μαυρίλα του ουρανού και τον εθισμό στο αλκοόλ. Η ιδέα του όλου εγχειρήματος δεν είναι κακή. Η μηδενιστική όμως προσέγγιση του θέματος κάνουν την αφήγηση να βολοδέρνει αριστερά και δεξιά και να ανάγει σε υπερθέαμα ένα τσουνάμι αδικαιολόγητης, μέχρι αηδίας, βία. Η απουσία θέσης είναι παντελής. Η έλλειψη έστω και στοιχειώδους επιχειρηματολογίας αναφορικά με όποιο όραμα μελλοντικό, όραμα που να μορφώνει ένα σχήμα, έστω φαντασιακό, με το οποίο το ντουέτο «ονειρεύεται» να αντικαταστήσει το απάνθρωπο σύστημα μέσα στο οποίο όλοι μας ζούμε. Οι ασυναρτησίες, καθώς και οι αποσπασματικές σκηνές και εικόνες δε συνιστούν θέση. Αποδεικνύεται, μάλιστα, ότι μοναδικό στόχο έχουν να ενοχλήσουν, προβοκάροντας τη σιωπηρή πλειοψηφία των λαϊκών ανθρώπων που έχουν οικειοποιηθεί μια μικροαστική στάση ζωής.

Ασκηση στιλ μάλλον από μεριάς νεαρού Γαβρά, άδεια σχήματα και δυστυχώς τίποτα περισσότερο. Ενα φιλμ εγκλωβισμένο στις αδυναμίες του, που δεν πάει πουθενά και δε λέει τίποτα: Ακρως επιεικώς: Συν, πλην, μηδέν!

Παίζουν: Βενσάν Κασέλ, Ολιβιέ Μπαρτελεμί κ.ά.

Παραγωγή: Γαλλία (2011).

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ενας νεκρός στην Κέρκυρα(2017-11-14 00:00:00.0)
Ιταλοί κλόουν στο 4ο Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου - Αφήγησης(2017-01-21 00:00:00.0)
Το κεφάλαιο(2013-01-17 00:00:00.0)
Ζ(2009-04-02 00:00:00.0)
Ενας αγνοούμενος(2006-10-10 00:00:00.0)
Η δολοφονία ενός επαναστάτη(2001-03-27 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ