Σάββατο 9 Ιούλη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣ - ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κυβερνητική πρόθεση η ψήφισή του τον Αύγουστο

Συνεχίζονται οι συναντήσεις και οι συσκέψεις για το σχέδιο του νόμου - πλαισίου για την Ανώτατη Εκπαίδευση, με τον οποίο διαλύονται τα επιστημονικά αντικείμενα των προγραμμάτων σπουδών, προωθούνται τα πτυχία πολλών ταχυτήτων, ενώ τα ιδρύματα θα λειτουργούν σαν επιχειρήσεις. Σύμφωνα με όσα είπε η υπουργός Παιδείας σε τηλεοπτική εκπομπή στη ΝΕΤ, προχτές το βράδυ, σκοπός της κυβέρνησης είναι να ξεκινήσει η νέα ακαδημαϊκή χρονιά με ψηφισμένο το νόμο - πλαίσιο, δηλώνοντας πως η κοινοβουλευτική διαδικασία θα ολοκληρωθεί στα τέλη Αυγούστου.

Επίσης, η υπουργός άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επανεξέτασης του θέματος κατάργησης της δωρεάν διανομής βιβλίων το 2014. Πάντως, η πρόθεση του υπουργείου να μειώσει στο ελάχιστο τη δωρεάν διανομή βιβλίων υλοποιείται ήδη και από Σεπτέμβρη θα διανεμηθεί δωρεάν μόνο ένα βιβλίο ανά μάθημα. Τέλος, από τις τοποθετήσεις της υπουργού στην προχτεσινή εκπομπή αναφορικά με το σύστημα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση, προέκυψε ότι η κυβέρνηση εγκαταλείπει το σχέδιο να εισάγονται οι φοιτητές αρχικά σε σχολή και μετά να επιλέγουν Τμήμα και προκρίνεται το μοντέλο εισαγωγής σε «πρόγραμμα σπουδών».

Χτες, έγινε σύσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με τον πρωθυπουργό. Η Α. Διαμαντοπούλου ενημέρωσε για τις συναντήσεις που είχε για το νόμο - πλαίσιο, τις προηγούμενες μέρες. Οπως προέκυψε και απ' τη σύσκεψη, η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να μην κάνει πίσω στην προώθηση του σχεδίου νόμου, παρά το «παζάρι» για ορισμένα ζητήματα.

Επίσης χτες, η υπουργός Παιδείας είχε συνάντηση με αντιπροσωπεία των προέδρων ΤΕΙ, οι οποίοι της παρέδωσαν τις θέσεις τους για το νόμο. Οι πρόεδροι των ΤΕΙ δήλωσαν πως δεν αποδέχονται το περιεχόμενο του προσχεδίου και ζήτησαν «ριζικές αναπροσαρμογές». Οι πρόεδροι των ΤΕΙ θεωρούν πως το σχέδιο «αφήνει τα Τεχνολογικά Ιδρύματα με έναν αμφίβολο ακαδημαϊκό ρόλο», «υπάρχουν και ενδείξεις υποβάθμισης», ενώ είναι «γραφειοκρατικό και μη λειτουργικό, αφού για την εφαρμογή του απαιτεί 11 Προεδρικά Διατάγματα και 17 υπουργικές αποφάσεις»... Επιπλέον, «δεν περιλαμβάνει μέτρα για την ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των ΤΕΙ, με την οργάνωση ολοκληρωμένου τρίτου κύκλου σπουδών με βάση την ευρωπαϊκή πρακτική. Θέτει σε δεύτερη μοίρα την έρευνα, η οποία αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης, πιστοποίησης και χρηματοδότησης» κ.ά.

Οπως φαίνεται και απ' τα παραπάνω οι πρόεδροι ΤΕΙ δε θέτουν ζητήματα για τον πυρήνα του νόμου - πλαισίου (πολλαπλά πτυχία, ίδρυμα - επιχείρηση κ.ά.), ενώ βρίσκουν ακόμα και «θετικά στοιχεία» που τάχα... «χάνονται εξ αιτίας των βασικών αυτών αδυναμιών του σχεδίου νόμου». Η υπουργός Παιδείας, μετά τη συνάντηση, δήλωσε πως περιμένει την επόμενη βδομάδα «πιο συγκεκριμένα κείμενα, τα οποία θα ληφθούν σοβαρά υπόψη στην τελική διαμόρφωση του κειμένου».

Αντιδρά και το Εικαστικό Επιμελητήριο

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας, σε ανακοίνωσή του, για το νόμο - πλαίσιο που προωθείται, τονίζει πως πρόκειται για μια σαρωτική αλλαγή «που έρχεται σε αντιστοιχία με τις σαρωτικές αλλαγές στην οικονομία και τις εργασιακές σχέσεις». Οπως αναφέρει «σχολεία, ιδρύματα και προγράμματα σπουδών και προγράμματα "επαγγελματικής προοπτικής", πολλών ταχυτήτων και κατηγοριών, που προσομοιάζουν σε κατάρτιση, θεσμοθέτηση τριετών Πανεπιστημίων, τίτλοι σπουδών και πτυχία που θα αποκτώνται με "πιστωτικές μονάδες". Αξιολόγηση με τα κριτήρια της αγοράς σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η Εκπαίδευση αφήνεται στα χέρια των επιχειρήσεων που θα καθορίζουν σαν "χορηγοί" τα προγράμματα σπουδών και την έρευνα, ενώ η Εκπαίδευση συνολικά γίνεται ένα εμπόρευμα... Και αυτό υποβαθμίζει τη μόρφωση, την ίδια την έννοια της Επιστήμης και βάζει φραγμούς στη μόρφωση των παιδιών του μεγαλύτερου μέρους των εργαζομένων».

Προσθέτει πως οι αλλαγές αυτές «θα έχουν σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στην κοινωνία σε όλα τα επίπεδα: Τι γνώσεις τελικά θα δίνει αυτό το νέο Πανεπιστήμιο, ποιος τελικά θα είναι ο νέος πτυχιούχος επιστήμονας ή καλλιτέχνης; Θα είναι ένας μερικά καταρτισμένος αλλά βέβαια ημιμαθής και επαγγελματικά αναλώσιμος, που αντικειμενικά δεν θα έχει εκείνα τα αναγκαία εφόδια και εχέγγυα που απαιτεί η σύγχρονη επιστημονική γνώση σε όλους τους τομείς».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ