Σάββατο 30 Απρίλη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2011
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Αποφασιστικά στους καταπέλτες

Με αιτήματα που αφορούν όλο το λαό

Με αιτήματα για ασφαλείς, σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με φτηνά εισιτήρια, χειμώνα - καλοκαίρι, 365 μέρες το χρόνο, με πληρώματα που θα έχουν πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση, συμμετέχουν στην Πρωτομαγιάτικη απεργία οι ναυτεργάτες, δυναμώνοντας την πάλη για ναυτιλία σε όφελος του λαού. Την απεργία αποφάσισαν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ για τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά και η Πανελλήνια Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ), ανταποκρινόμενα στο ύψος των απαιτήσεων και κόντρα στις συνδικαλιστικές δυνάμεις της υποταγής, του συμβιβασμού και του κοινωνικού εταιρισμού στην ΠΝΟ, που αποδεικνύοντας το ρόλο τους ως φερέφωνα των εφοπλιστών κήρυξαν για την 1η Μάη μια 4ωρη στάση εργασίας.

Η νέα απεργιακή μάχη των ναυτεργατών γίνεται σε συνθήκες πολιτικής επιστράτευσης και συνολικά ανελέητης επίθεσης του μαύρου μετώπου εφοπλιστών - κυβέρνησης, με τη στήριξη των άλλων κομμάτων της πλουτοκρατίας και του ευρωμονόδρομου, ενάντια στο σύνολο των ναυτεργατικών εργασιακών δικαιωμάτων, με τεράστιες συνέπειες συνολικά στους εργαζόμενους της χώρας.

Οι εξελίξεις είναι αδιάψευστος μάρτυρας. Οι εφοπλιστές, όσο αυξάνεται η κερδοφορία τους τόσο γίνονται και επιθετικότεροι φτάνοντας πλέον σήμερα να απειλούν ευθέως τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με αποδιάρθρωση. Με σημαία τους τον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ για την άρση του καμποτάζ, τον οποίο επέβαλε με νόμο η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στην κρουαζιέρα, αξιώνουν να αρθεί κάθε περιορισμός στο να δρομολογούν τα πλοία όποτε και για όπου τους συμφέρει, με πληρώματα φτηνά, χωρίς συνδικαλιστική εκπροσώπηση, σε καθεστώς μαύρης ανασφάλιστης εργασίας, απειλώντας τα νησιά με τον εφιάλτη της απομόνωσης και τινάζοντας στον αέρα, ταυτόχρονα με το σύνολο των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών και ό,τι έχει να κάνει με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Για το τι ετοιμάζουν οι εφοπλιστές και οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι έχουν δώσει ήδη δείγματα γραφής με τις απανωτές αυξήσεις στα εισιτήρια, με τον αποκλεισμό δεκάδων νησιών το χειμώνα, με το κουρέλιασμα των ΣΣΕ των ναυτεργατών, με τις επιδοτήσεις, που μόνο για τη φετινή δρομολογιακή περίοδο έφτασαν τα 126 εκατομμύρια ευρώ ζεστό χρήμα. Ενώ τελευταίο «κατόρθωμα» της κυβέρνησης είναι η εξαγγελία της για την κατάργηση των κρατήσεων υπέρ τρίτων οι οποίες περιλαμβάνονται στην τιμή των εισιτηρίων, που σημαίνει και άλλο ζεστό χρήμα στις εφοπλιστικές τσέπες, αφού το αν η κατάργησή τους θα φέρει και μείωση στην τιμή των πανάκριβων εισιτηρίων αυτό επαφίεται στην καλή διάθεση των εφοπλιστών και σε «συμφωνίες κυρίων»! Ενώ με το μέτρο αυτό δέχεται ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα το ΝΑΤ και συνολικά τα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών, αφού στις κρατήσεις υπέρ τρίτων συμπεριλαμβάνονται και αυτές για το Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων, ταμείο του ΝΑΤ.

Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι αγώνας όλων των εργαζομένων. Είναι αγώνας που δεν αντιστέκεται μόνο στα αντεργατικά μέτρα. Οι ναυτεργάτες μαζί με τις ταξικές δυνάμεις, το ΠΑΜΕ, προβάλλουν συγκεκριμένη λύση. Με ολοκληρωμένη πρόταση για το σύνολο της ναυτιλίας, αποδεικνύουν πως οι εργαζόμενοι μπορούν να έχουν και ασφαλή και φθηνή και σύγχρονη θαλάσσια συγκοινωνία, με προϋπόθεση όμως ότι θα πετάξουν στη θάλασσα αυτούς που λυμαίνονται τον ιδρώτα των εργατών τόσο της στεριάς όσο και της θάλασσας.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ