Δύο πρόσφατα παραδείγματα το Φεστιβάλ Δράμας και το Κέντρο Μελέτης Χορού Ισιδώρας Ντάνκαν στο Βύρωνα
Από τη στιγμή που οι πολιτιστικές δομές των δήμων «μεταλλάχθηκαν» σε «δημοτικές επιχειρήσεις» ήταν θέμα χρόνου να αντιμετωπιστούν και ως τέτοιες και να υποστούν όλη την «γκάμα» της «αγοράς», μεταξύ άλλων και... τις «συγχωνεύσεις». Ετσι, τα χειρότερα φοβούνται στοΦεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμαςμε την εφαρμογή του «Καλλικράτη», που, μεταξύ άλλων προβλέπει ότι «οι δήμοι μπορούν να έχουν μόνο μία "κοινωφελή επιχείρηση"», γεγονός που για το Φεστιβάλ (δημοτική επιχείρηση) σημαίνει, κατ' αρχήν, συγχώνευση με άλλες δημοτικές επιχειρήσεις, με ό,τι άλλο επικίνδυνο συνεπάγεται ακόμη και για την ύπαρξή του.
Ωστόσο πρέπει να σημειώσουμε - αυτό ισχύει γενικά για την πολιτική του αστικού κράτους στον πολιτισμό - ότι ο κίνδυνος για το Φεστιβάλ και για το σύνολο των δημοτικών «πολιτιστικών επιχειρήσεων» είναι, ακριβώς, ότι έχουν το καθεστώς, τη λογική και τη λειτουργία μιας «επιχείρησης». Και αυτό συνέβη πολύ πριν τον «Καλλικράτη», κυρίως τη δεκαετία του 1990, οπότε, ό,τι απέμεινε από τον όρο «Τοπική Αυτοδιοίκηση» διολίσθησε, με τη συνειδητή πολιτική του δικομματισμού, στο πλαίσιο «δήμος - επιχείρηση». Πλαίσιο, που με τον «Καλλικράτη» ισχυροποιείται ακόμα περισσότερο. Αυτή η διαδικασία αποτελεί μια έκφανση του γενικότερου στρατηγικού στόχου για πλήρη εμπορευματοποίηση του πολιτισμού και, βέβαια, το κεφάλαιο δεν πρόκειται να «λυπηθεί» τους «μικρομηκάδες» και το φεστιβάλ τους, που σημειωτέον δεν συμπεριλήφθηκε καν - όπως και άλλοι κινηματογραφικοί φορείς - στο νέο νόμο για τον κινηματογράφο, διότι θεωρούνται «βαρίδια» για το αστικό κράτος.
Οπως δεν πρόκειται να «λυπηθεί» και τους χορευτές, οι οποίοι προσπαθούν να συντονιστούν για να διασωθεί από τον ίδιο ακριβώς κίνδυνο, της «συγχώνευσης», το Κέντρο Μελέτης Χορού Ισιδώρας και Ραϋμόνδου Ντάνκαν του δήμου Βύρωνα. Η ίδια απειλή ελλοχεύει για όλους τους ανάλογους φορείς.
Αρα, η λύση δεν είναι η αναζήτηση «σωτηρίας»... σε άλλους νόμους του αστικού κράτους, αλλά η εξαγωγή συμπερασμάτων, το ξεπέρασμα της αυταπάτης και η πάλη ενάντια στην εμπορευματοποίηση του πολιτισμού, που είναι μια βαθιά πολιτική πάλη, υπόθεση του εργατικού λαϊκού κινήματος.