Πέμπτη 14 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΠΑΙΔΕΙΑ
Να συναντηθούμε όλοι στους δρόμους

Οι όροι διαμόρφωσης και ανάπτυξης ενός μετωπικού κινήματος στο χώρο της Παιδείας έχουν προ πολλού ωριμάσει. Η αντικειμενική πραγματικότητα μέσα στην οποία «φωτογραφίζονται» οι όροι και προϋποθέσεις υλοποίησης της νεοφιλελεύθερης εκπαιδευτικής πολιτικής, «εκπέμπει» μηνύματα αντίστασης και αντεπίθεσης, ενάντια σ' αυτή την υπερεθνικά σχεδιασμένη και προγραμματισμένη προοπτική υποβάθμισης και εκμηδένισης της Δημόσιας Παιδείας.

Είναι κατανοητός πλέον σ' όλα τα επίπεδα ο στόχος της εκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής, όπως φανεροί είναι και οι δίοδοι μέσα από τις οποίες θα κινηθούν τα διάφορα επιτελεία για να μπορέσουν να κάνουν προμετωπίδα τους την έννοια Κατάρτιση - Ειδίκευση. Αλλωστε πώς μπορούν να διαφοροποιηθούν όταν τα ίδια τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα (ΕΠΕΑΕΚ 1 - ΕΠΕΑΕΚ 2)λειτουργώντας στην υπηρεσία του Κεφαλαίου, έρχονται με τη φιλοσοφία τους, στενά συνδεδεμένη με τις ανάγκες και τις επιταγές της αγοράς, να ολοκληρώσουν το έργο της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης στο χώρο της δημόσιας Παιδείας;

Πώς μπορούν να κρύψουν ότι οι δράσεις παράδειγμα του ΕΠΕΑΕΚ 2, το οποίο έχει διάρκεια από το 2000 μέχρι το 2006, συνδέονται με τις προτεραιότητες του «Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Απασχόληση», το συνολικό δηλαδή σχέδιο αντεργατικής πολιτικής της κυβέρνησης σ' όλα τα επίπεδα, για την προώθηση των αναδιαρθρώσεων που εξυπηρετούν το μεγάλο κεφάλαιο στη χώρα μας (συγκεκριμένα στις εργασιακές σχέσεις με την πλήρη καθιέρωση της μερικής απασχόλησης, της διευθέτησης του συνολικού εργάσιμου χρόνου κλπ.);

Και θα περίμενε κανείς με όλες αυτές τις ρυθμίσεις και μαζί με άλλες που αφορούν τον επαναπροσανατολισμό σκοπών και μέσων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, μια συνολική απάντηση με επιθετικό προφίλ και όχι με αμυντικά χαρακτηριστικά. Η ευθύνη υποστήριξης του δημόσιου χαρακτήρα του Σχολείου δεν είναι ατομική, προσωπική και αποσπασματική. Οι κυοφορούμενες λογικές της προοπτικής ανάπτυξης της ενεργούς συμμετοχής της ιδιωτικής πρωτοβουλίας (ατόμων - φορέων) προδιαγράφουν και το πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα πρέπει να κινηθεί το ΜΕΤΩΠΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Και επειδή ακριβώς αυτή η οριοθέτηση προϋποθέτει και στέρεες βάσεις, γίνεται εύκολα κατανοητός ο ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ του παρατεταμένου και συντονισμένου αγώνα.

Αντί όμως γι αυτό οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες στο χώρο της Παιδείας και όχι μόνο, αναλώνουν την όποια «αγωνιστική τους διάθεση» σε μια εκσυγχρονισμένη επικοινωνιακή πολιτική, που καλλιεργεί την απραξία.

Και δεν μπορεί κανείς να διαφωνήσει σε αυτό το συμπέρασμα όταν οι θεωρητικές αναλύσεις για αγώνα εκτονώνονται σε μια 24ωρη απεργία΄, χωρίς προοπτική συνέχειας και κλιμάκωσης. Χωρίς τις απαραίτητες και βασικές τουλάχιστον ενδείξεις απόπειρας προσπάθειας για συντονισμό και συνεργασία με άλλους φορείς, συνδικάτα και σωματεία που βρίσκονται αυτή την περίοδο σε αγωνιστική έξαρση.

Οι ευθύνες που επωμίζεται ο καθένας αυτή ειδικά την περίοδο των πιο άγριων και αντεργατικών σχεδιασμών, της πιο βάρβαρης επίθεσης στο Δημόσιο Τομέα, την ανάθεση του νεοφιλελεύθερου εκσυγχρονισμού της δημόσιας διοίκησης στους ιδιώτες και τις πολυεθνικές, τη σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα, με τα συστήματα μέτρησης απόδοσης υπηρεσιών των υπαλλήλων με βάση την «αποτελεσματικότητα» που προωθούνται μέσα από το Πρόγραμμα «ΠΟΛΙΤΕΙΑ», είναι τεράστιες.

Δεν υπάρχει χρόνος άλλος για θεωρητικές αναζητήσεις και «βυζαντινολογίες». Εχουμε υποχρέωση να συναντηθούμε όλοι στους δρόμους και να διαδηλώσουμε για την αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου και του ρόλου του εκπαιδευτικού στη σύγχρονη κοινωνία της τεχνολογίας και των πληροφοριών. Εχουμε καθήκον να πρωτοστατήσουμε όλοι άμεσα για την επιτυχία της απεργίας στις 18 του Δεκέμβρη, στέλνοντας έτσι και το δικό μας μήνυμα και στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και στις συνδικαλιστικές ηγεσίες, ζητώντας ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν, μπροστά από την απαίτηση της κοινωνίας για την καθιέρωση επιτέλους του Ενιαίου Δωδεκάχρονου Βασικού Σχολείου, χωρίς ταξικούς φραγμούς και αποκλεισμούς, χωρίς βίαιες απωθήσεις και της Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Εχουμε καθήκον να διαδηλώσουμε όλοι αγωνιστικά και μαζικά στις 19 του Δεκέμβρη ενάντια στον Κρατικό Προϋπολογισμό, αποκαλύπτοντας τον αντιλαϊκό χαρακτήρα του.

Ο αγώνας συνεχίζεται.


Κωνσταντίνος ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΣ
Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου» και μέλος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών - Μελετών της ΔΟΕ


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ