Παρασκευή 11 Ιούνη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΜΑΧΗ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Μάχη για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα δίνουν οι ναυτεργάτες

Χτες, ακινητοποίησαν και το δεύτερο πλωτό - γκέτο που έφτασε στο λιμάνι

Μέρα και νύχτα συνεχίζουν ακούραστα
Μέρα και νύχτα συνεχίζουν ακούραστα
Παλικαρίσια μάχη για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα είναι αυτή που συνεχίζουν, νύχτα και μέρα, με αμείωτες βάρδιες, από προχτές Τρίτη, οι ναυτεργάτες, με μπροστάρηδες τα σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», στο λιμάνι της Κορίνθου. Χτες, ακινητοποίησαν και το ανασφάλιστο επιβατηγό - οχηματαγωγό «ROPAX 2», το δεύτερο πλοίο της πολυεθνικής εταιρείας «V - SHIPS, που κατέπλευσε στο λιμάνι της Κορίνθου λίγο πριν τις 10 το πρωί. Οι ναυτεργάτες ζητούν άμεσα η εργοδοσία να ασφαλίσει το πλήρωμα του πλοίου και να εφαρμόσει τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Οι ναυτεργάτες δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν, παρά τη συντονισμένη επιχείρηση τρομοκράτησης. Χτες, έγιναν νέες παρεμβάσεις (βλ. αναλυτικά σελ. 9) για την εφαρμογή της απόφασης του δικαστηρίου που έβγαλε παράνομη την κινητοποίηση, μετά από δεύτερη προσφυγή της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Δύναμη στον αγώνα τους παίρνουν από την αλληλεγγύη που εκφράζουν από την πρώτη στιγμή εργάτες της στεριάς, όπως έγινε με την προχτεσινή εκδήλωση συμπαράστασης της Γραμματείας Κορίνθου του ΠΑΜΕ. Χτες, την ολόπλευρη συμπαράσταση του ΚΚΕ μετέφερε η βουλευτής του Κόμματος Βέρα Νικολαΐδου, που βρέθηκε στο λιμάνι της Κορίνθου, λίγο μετά τις 10 το βράδυ.

Δυναμική συνέχεια


Πρόκειται για δυναμική συνέχεια του αγώνα που δίνει ο κλάδος, με πρωταγωνιστές τις ταξικές ναυτεργατικές δυνάμεις ενάντια στο σκλαβοπάζαρο που στήνουν οι εφοπλιστές σε αμέτρητα πλοία, απασχολώντας ναυτεργάτες ουσιαστικά χωρίς εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά κ.λπ. δικαιώματα.

Σκλαβοπάζαρο το οποίο η πολιτική ΕΕ - ΠΑΣΟΚ - ΝΔ θέλει να κάνει κανόνα με την άρση του καμποτάζ (την άρση δηλαδή οποιουδήποτε κανονισμού περιορίζει τη δυνατότητα των εφοπλιστών να δρομολογούν πλοία όπως, όταν και όποτε θέλουν, με μειωμένη σύνθεση πληρωμάτων, στέλνοντας στην ανεργία Ελληνες ναυτεργάτες και ναυτολογώντας ξένους ανασφάλιστους και με μισθούς πείνας, που μεγιστοποιούν τους κινδύνους για επιβάτες και ναυτεργάτες). Αρση της οποίας την επέκταση το κεφάλαιο απαιτεί για το σύνολο των θαλάσσιων μεταφορών και όχι μόνο στην κρουαζιέρα, όπως επιδιώκει το ν/σ που θα κατατεθεί από μέρα σε μέρα. Σκλαβοπάζαρο, το οποίο εγκυμονεί αλυσιδωτούς και ανυπολόγιστους κινδύνους για την ασφάλεια συνολικά της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, τους οποίους όμως το κεφάλαιο και οι υπηρέτες του δεν υπολογίζουν μπροστά στην αύξηση των κερδών του. Γι' αυτό και σύσσωμα τα αστικά κόμματα και ΜΜΕ έχουν λυσσάξει και χύνουν ξανά τόνους λάσπης ενάντια στην αποφασιστικότητα των ναυτεργατών: για να κρύψουν ότι η πολιτική που γεμίζει τις θάλασσες με πλωτά κάτεργα θίγει συνολικά το λαό. Αυτήν την πολιτική «στοχοποιούν» οι κινητοποιήσεις των ναυτεργατών και όχι απλά έναν πλοιοκτήτη.

Οι συνέπειες του σκλαβοπάζαρου

Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση των δύο πλοίων της «V - SHIPS, που με σημαία Αγγλίας εκτελούν το δρομολόγιο Κόρινθος - Ραβένα Ιταλίας μεταφέροντας κυρίως εμπορεύματα. Στο «ROPAX I» δουλεύουν 33 ναυτεργάτες Ρουμάνοι (όλοι χαμηλόμισθοι και ανασφάλιστοι), πλήρωμα πολύ μικρότερο από αυτό που απαιτούν οι στοιχειώδεις ανάγκες για την ασφάλεια του πλοίου. Με βάση τη νομοθεσία, θα έπρεπε να έχει 48μελές πλήρωμα.

Το όργιο τρομοκρατίας των εφοπλιστών προσπαθεί να κρύψει ποια είναι η κατάσταση που θέλουν να γενικεύσουν, αλλά τη «σιγή νεκροταφείου» που θέλουν να επιβάλλουν σπάει η δράση των ταξικών σωματείων ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ». Οπως εξηγούν συνδικαλιστές του κλάδου στον «Ρ», ενώ ο κατώτερος «καθαρός» μισθός ενός ναύτη που πρωτομπαρκάρει ξεκινά από 700 - 800 ευρώ, πληρώματα τέτοιων πλοίων παίρνουν ακόμα και... 400 δολ!

Και, βέβαια, ο αξιοπρεπής μισθός δεν είναι το μόνο δικαίωμα που πετσοκόβεται, επειδή έτσι είτε επιτρέπει η επίσημη νομοθεσία των κυβερνήσεων του κεφαλαίου είτε επιβάλλει το κόστος που πρέπει να κόψουν οι εφοπλιστές για να προστατέψουν την ανταγωνιστικότητά τους.

Ομηροι της ανταγωνιστικότητας και της ασυδοσίας των εφοπλιστών δουλεύουν ατέλειωτες ώρες. Βέβαια, τέτοια στοιχεία «εξαφανίζονται» όλες τις τελευταίες μέρες από τα κατά τα άλλα «αντικειμενικά» ρεπορτάζ. Μεγαλοκαναλάρχες και μεγαλοεκδότες, δημοσιολόγοι - τσιράκια τους, εκπληρώνουν στην εντέλεια την αποστολή που τους έχει αναθέσει η τάξη τους χτυπώντας τους αγώνες των ναυτεργατών και αποπροσανατολίζοντας το λαό από κρίσιμα ζητήματα. Οπως π.χ. ότι, όταν 10 και 20 ναυτεργάτες κάνουν δουλειά για 30 και 40 άτομα, εργάζονται με εξοντωτικά ωράρια, σε θέσεις για τις οποίες συχνά δεν είναι ειδικευμένοι, δε θα μπορέσουν να χειριστούν όπως πρέπει έκτακτες καταστάσεις, π.χ. να εκκενώσουν το πλοίο με ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος.

Επικίνδυνη για όλους η εξάντληση πλοίων και πληρωμάτων

Βρισκόμαστε στους καταπέλτες των δύο αυτών πλοίων, γιατί καταστρατηγούνται τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών. Ταυτόχρονα, με την ελλειπή σύνθεση του πληρώματος, εκ των πραγμάτων, μειώνεται η ασφάλεια ζωής τόσο του πληρώματος όσο και των επιβατών, τόνισε ο Θανάσης Ευαγγελάκης, γραμματέας της ΠΕΜΕΝ, μιλώντας στον «Ρ» που βρέθηκε και χτες στο λιμάνι της Κορίνθου.

Γι' αυτό απαιτούμε να εφαρμοστεί η ΣΣΕ για όλο το πλήρωμα, καθώς και να είναι ασφαλισμένο. Να ισχύει, δηλαδή, ίση αμοιβή για ίση εργασία, με κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα, με συνδικαλιστική εκπροσώπηση ενάντια στη μαύρη ανασφάλιστη εργασία που υπηρετεί τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

«Αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα η σύνθεση κάθε πλοίου να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του πλοίου, ώστε να διασφαλίζεται στο μέγιστο δυνατό βαθμό το ζητούμενο, που είναι η ασφάλεια των ναυτεργατών και των επιβατών. Οι μειώσεις στις συνθέσεις των πλοίων μεγιστοποιούν την εντατικοποίηση της εργασίας, με αποτέλεσμα να υπονομεύεται η ανθρώπινη ζωή και η ασφάλεια του πλοίου. Με λίγα λόγια, τα απανωτά δρομολόγια, για να καλυφθούν πολλές φορές υποτυπωδώς οι θαλάσσιες μεταφορές, εξαντλούν πλοία και ναυτεργάτες, υποβαθμίζουν την ασφάλεια της ζωής ναυτεργατών και επιβατών και μεγαλώνουν τον κίνδυνο ατυχήματος», κατέληξε μεταξύ άλλων.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ