Παρασκευή 16 Απρίλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Μέτωπο για τις χερσαίες μεταφορές

Συγκροτήθηκε Επιτροπή Αγώνα ενάντια στην φιλομονοπωλιακή πολιτική ΕΕ-κυβέρνησης

Σε συσπείρωση και αγώνα ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ που θα οδηγήσει σε μονοπώληση του κλάδου των μεταφορών από ελάχιστους μεγαλοεπιχειρηματίες και εταιρείες logistics, και θα καταδικάσει στη φτώχεια, στην ανέχεια και στις άθλιες εργασιακές σχέσεις με μισθούς πείνας, τους χιλιάδες εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους του κλάδου, καλεί η Επιτροπή Αγώνα για τις Χερσαίες Μεταφορές «ΣΙΝΔΟΣ».

Στην Επιτροπή Αγώνα συσπειρώνονται φορτηγατζήδες, οδηγοί και αυτοαπαχολούμενοι ιδιοκτήτες φορτηγών. Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσαν χτες εκπρόσωποι της Επιτροπής στη Θεσσαλονίκη, κατήγγειλαν ότι η διαδικασία συγκέντρωσης του κλάδου των μεταφορών στα χέρια των λίγων μεγάλων, θα επιταχυνθεί με την απελευθέρωση του επαγγέλματος και τη δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών «Δημόσιας Χρήσης».

Σήμερα, όπως αναφέρθηκε, υπάρχουν 42.000 άδειες για φορτηγά ΔΧ, από αυτές οι 38.000 ανήκουν σε αυτοαπαχολούμενους και οι 4.000 σε μεταφορικές εταιρείες.

Με την απελευθέρωση, άμεσα οι μεγαλοεπιχειρηματίες θα μπορέσουν να βγάλουν όσες άδειες θέλουν και να πετάξουν από την «αγορά» τους αυτοαπασχολούμενους που χρεώθηκαν μέχρι το λαιμό ή πούλησαν ό,τι περιουσία διέθεταν για να «αγοράσουν» - δεν πωλούνται, μόνο μεταβιβάζονται - μία άδεια πληρώνοντας 60.000 και 100.000 ευρώ. Παράλληλα, οι μεγαλοεπιχειρηματίες του κλάδου θα εντείνουν την επίθεσή τους στα εργασιακά δικαιώματα των μισθωτών οδηγών επιβάλλοντας ακόμη πιο άθλιες εργασιακές συνθήκες. Απαντώντας στα επιχειρήματα που προβάλλει η κυβέρνηση περί ενίσχυσης του ανταγωνισμού που δήθεν θα φέρει μείωση του κόστους στις μεταφορές, ο Μ. Παπαδόπουλος, πρόεδρος της ΠΟΣΕΜ και μέλος της Επιτροπής Αγώνα, ξεκαθάρισε ότι με τη μονοπώληση του κλάδου στην πραγματικότητα θα δημιουργηθεί καρτέλ στις μεταφορές που θα διαμορφώνει το κόστος με μόνο γνώμονα το μεγαλύτερο κέρδος. Το κόστος θα αυξηθεί και θα επιβαρύνει τον εργαζόμενο λαό, ως καταναλωτή, μέσα από τις τελικές τιμές των προϊόντων. Οπως είπε, «οι εταιρείες θα είναι ευκολότερο να επιβάλουν χαμηλότερο μεροκάματο στους οδηγούς και υψηλότερες τιμές στον καταναλωτή». Ενάντια σε αυτή την προοπτική, κάλεσε σε αγώνα για δημόσιες μεταφορές.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org