Σάββατο 8 Αυγούστου 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΥΑΘ
Ταξική δικαιοσύνη στην υπηρεσία του κεφαλαίου

Παρουσιάζουν τους εργαζόμενους σαν υπόλογους των επιπτώσεων της απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης της ΕΥΑΘ ενώ ο εισαγγελέας σπεύδει να κυνηγήσει τους εργάτες

Από πρόσφατη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ ενάντια στην ιδιωτικοποίηση

Motion Team

Από πρόσφατη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ ενάντια στην ιδιωτικοποίηση
Στις πλάτες των εργαζομένων μεταθέτει η κυβέρνηση - μέσα από τους μηχανισμούς της - τα προβλήματα που δημιουργεί η ίδια η κατεύθυνση για την ιδιωτικοποίηση της Επιχείρησης Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης. Με αποκορύφωμα να καλείται πλέον ακόμη και εισαγγελέας να λύσει εργασιακά προβλήματα που προκύπτουν ακριβώς από την ιδιωτικοποίηση. Και η λύση, βέβαια, που επιχειρείται να δοθεί, είναι σε βάρος των εργαζομένων. Ετσι, όπως έγινε γνωστό προχτές, ο εισαγγελέας Εφετών Θεσσαλονίκης Γ. Μπόμπολης παράγγειλε εξέταση για να βρεθούν ποινικές ευθύνες σε βάρος συνδικαλιστών της ΕΥΑΘ, που μπορούν να οδηγήσουν και σε συλλήψεις, με τον ισχυρισμό ότι οι συνδικαλιστές αρνούνται να μεταφερθούν στα σημεία των βλαβών ύδρευσης μέσω οχημάτων περιφερειακών δήμων της Θεσσαλονίκης ή ΙΧ, όπως τους ζήτησαν οι προϊστάμενοί τους στην ΕΥΑΘ. Η παραγγελία του εισαγγελέα εμφανίζεται να γίνεται στο όνομα της «εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος», κατόπιν παραπόνων πολιτών για μη αποκατάσταση βλαβών από την ΕΥΑΘ.

Η Γραμματεία Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους, τα σωματεία τους, «να ταχθούν αλληλέγγυοι με τους εργαζόμενους στην ΕΥΑΘ», να «σηκώσουν κεφάλι», για να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους που κινδυνεύουν.

Σε ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ καταγγέλλει ότι: «Η επίθεση των κατασταλτικών μηχανισμών και της ταξικής "δικαιοσύνης" γενικεύεται και απειλεί κάθε εργαζόμενο που διεκδικεί τα δικαιώματά του.

Η δικαιοσύνη - μέρος του κρατικού μηχανισμού καταστολής - κλείνει τα μάτια στα εργοδοτικά εγκλήματα και ξυπνά μόνο για να κυνηγήσει εργαζόμενους».

«Οι δικαιολογίες της διοίκησης της ΕΥΑΘ και της Εισαγγελίας για "εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος" δεν αξίζουν ούτε για συζήτηση. Αυτοί που πουλάνε ακόμα και το νερό, δεν μπορούν να μιλάνε για δημόσιο συμφέρον. Υπερασπίζονται αποκλειστικά τα συμφέροντα των μεγαλοκατασκευαστικών εταιρειών που ενδιαφέρονται για την ΕΥΑΘ (Μπόμπολας, Λάτσης και Βγενόπουλος). Ενδιαφέρονται να θωρακίσουν ακόμα και με συλλήψεις εργαζόμενων, την πολιτική ιδιωτικοποιήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ».

«Αυτή η χρήση των κατασταλτικών μεθόδων και της ταξικής δικαιοσύνης ενάντια στους εργαζόμενους, θυμίζουν τις επιστρατεύσεις ναυτεργατών και επί ΠΑΣΟΚ και επί ΝΔ, τις διώξεις των συνδικαλιστών των Εμφιαλωμένων Ποτών, τις διώξεις των συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ (με γενική εντολή Σανιδά), για τις κινητοποιήσεις στα ΤΖΑΜΠΟ, τις διώξεις των συνδικαλιστών στο Καζίνο και αλλού», καταλήγει το ΠΑΜΕ και καλεί τους εργαζόμενους και τα σωματεία στην ταξική γραμμή πάλης.

Τα προβλήματα, αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης για την ιδιωτικοποίηση

Η παρέμβαση του εισαγγελέα εκφράστηκε σε μια στιγμή που κορυφώνονται οι διαδικασίες για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ, καθώς γίνονται «αλλαγές», που αποδεικνύεται στην πράξη ότι δεν εξυπηρετούν τον εργαζόμενο λαό και γι' αυτό υπάρχουν παράπονα από τους πολίτες. Αυτό, όμως, δεν οφείλεται στους εργαζόμενους σε καμία περίπτωση.

Σύμφωνα με το Σωματείο Εργαζομένων της ΕΥΑΘ, το πρόβλημα ξεκινάει από την 1η Αυγούστου, όταν η διοίκηση της ΕΥΑΘ άλλαξε τον τρόπο λειτουργίας της Διεύθυνσης Δικτύου Υδρευσης, καταργώντας τα 8 περιφερειακά εργοτάξια (καθένα από τα οποία είχε 2 με 3 συνεργεία), συγκεντρώνοντας όλα τα συνεργεία σε ένα (στο κέντρο , περιοχή Ευαγγελίστριας) με 10 οδηγούς για τους δύο τομείς (ύδρευσης και αποχέτευσης) και 3 το πολύ οχήματα (από τα 16, που είχε μέχρι την 1η Αυγούστου), και την κατάργηση του τμήματος επιφυλακής. Η απόφαση, αυτή, άλλαξε το ωράριο εργασίας κι εφαρμόστηκαν 3 βάρδιες.

Το τμήμα επιφυλακής αποτελούνταν από τεχνικούς, που δέχονταν τις κλήσεις και αναφορές βλαβών, φιλτράριζαν τις κλήσεις, έλυναν, αν μπορούσαν τηλεφωνικά, κάποια μικροπροβλήματα, και προωθούσαν τα φιλτραρισμένα συμβάντα στα συνεργεία κατά τη διάρκεια του ωραρίου εργασίας. Με τη λήξη του ωραρίου, ένας από τους δύο τεχνικούς βρισκόταν σε βάρδια και μετέβαινε στο σημείο, όπου υπήρχε η υπόδειξη προβλήματος. Το διόρθωνε, αν υπήρχε πραγματικά κι ήταν στην αρμοδιότητα της ΕΥΑΘ και εφόσον ήταν μικρό. Ενώ, αν το πρόβλημα δεν ήταν απλό και έχρηζε επέμβασης ολοκληρωμένου συνεργείου, καλούσε τους εργαζόμενους, που βρίσκονταν σε «κατ΄οίκο ετοιμότητα» κι επισκεύαζαν τη βλάβη.

Κατά 50% μειώθηκε το προσωπικό

Από 1/08/09, ένα «call center» με τηλεφωνήτριες ανέλαβε την επικοινωνία με τον κόσμο. Το αποτέλεσμα είναι να μη «φιλτράρονται» πια τα τηλεφωνήματα και να μη γίνεται καθαρό τι είδους βλάβες αναφέρονται και ποιος πρέπει να επέμβει. Υπάρχουν μέρες, που η ΕΥΑΘ έχει δεχτεί μέχρι και 30 κλήσεις (!), όταν μία πραγματική βλάβη μπορεί να χρειαστεί μέχρι και 5 ώρες δουλειάς για να αποκατασταθεί. Επιπλέον, εδώ και πολλά χρόνια, το προσωπικό της ΕΥΑΘ είναι στο σύνολό του πολύ λιγότερο των σύγχρονων πραγματικών αναγκών. Το 1988 το προσωπικό ήταν 800 εργαζόμενοι ενώ σήμερα είναι 420 περίπου, όταν η οικιστική ανάπτυξη είναι πραγματικά γιγάντια στις γύρω από το δήμο Θεσσαλονίκης περιοχές...

Ως προς το πρόσχημα της εισαγγελικής παρέμβασης, την άρνηση εργαζομένων να μεταφέρονται με οχήματα που δεν ανήκουν στην ΕΥΑΘ και δεν έχουν όλα επαγγελματίες οδηγούς, ο πρόεδρος του Σωματείου, Κ. Μαριόγλου (στέλεχος της ΠΑΣΚΕ) δήλωσε στην εφημερίδα «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» ότι «εφόσον δεν υπάρχουν συμβάσεις είτε μίσθωσης των οχημάτων είτε παραχώρησης του προσωπικού, δεν είναι δυνατόν να γίνει η μεταφορά με αυτόν τον τρόπο. Είναι κατανοητή η προσπάθεια των δημάρχων να λύσουν ένα πρόβλημά τους, όμως αυτή η προσπάθεια δεν είναι σύννομη».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ