Σάββατο 25 Ιούλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Νέα «πράσινη» αφαίμαξη

Ηταν πριν από περίπου 17 χρόνια όταν η τότε κυβέρνηση (ΝΔ) ανακοίνωνε το μέτρο της απόσυρσης των αυτοκινήτων παλιάς τεχνολογίας και της αντικατάστασής τους από καταλυτικά, διατυμπανίζοντας σε όλους τους τόνους ότι αυτό θα μας σώσει από την ατμοσφαιρική ρύπανση. Τελικά μόνο αυτό δε συνέβη. Το κυκλοφοριακό έγινε καθημερινός εφιάλτης. Τα μαζικά μέσα μεταφοράς υποβαθμίστηκαν. Η εξάρτηση από το ΙΧ απογειώθηκε. Το «νέφος», λοιπόν, όχι μόνο «φούντωσε» στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη, αλλά απλώθηκε και σε άλλες 11 πόλεις της χώρας, υποθηκεύοντας την υγεία των κατοίκων τους. Κερδισμένοι από την υπόθεση αυτή βγήκαν οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι ντόπιοι εισαγωγείς αυτοκινήτων, τα μονοπώλια πετρελαίου, οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι τράπεζες, που είδαν τους τζίρους και τα κέρδη τους να εκτοξεύονται.

Το ίδιο ακριβώς αναμένεται να συμβεί και με τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, στο όνομα δήθεν της προστασίας του περιβάλλοντος. Η λαϊκή οικογένεια αναγκάζεται να μπει στο δίλημμα μεταξύ των αυξημένων «πράσινων» τελών κυκλοφορίας, του «πράσινου» δακτυλίου ή της απόσυρσης του χαμηλού κόστους αυτοκινήτου της και να πληρώσει το «μάρμαρο» εν μέσω κρίσης. Με άλλα λόγια, υποχρεώνεται να χρεωθεί στις τράπεζες για να θησαυρίσει το μεγάλο κεφάλαιο. Για να σωθούν από την κρίση οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εισαγωγείς αυτοκινήτων και κυρίως να «ανοίξουν» νέα πεδία δράσης του κεφαλαίου στην καπιταλιστική αγορά (σ.σ. τα μονοπώλια ετοιμάζουν ήδη το έδαφος για όσα θα ακολουθήσουν την κρίση), μέσω της λεγόμενης πράσινης οικονομίας που ευαγγελίζονται ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Να μια ακόμη απόδειξη για το πώς η πολιτική που ακολουθούν όλες οι κυβερνήσεις της ΕΕ, μαζί και η ελληνική, βάζει το λαό να πληρώσει και την κρίση του συστήματος.

Την ίδια στιγμή, μένει στο απυρόβλητο η αέρια ρύπανση που προκαλείται από την ανεξέλεγκτη δράση των μεγαλοβιομήχανων στα αστικά κέντρα. Συνεχίζεται η πολιτική εμπορευματοποίησης του αστικού, του περιαστικού πρασίνου και των δασών, που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως αντίδοτο στο «νέφος». Σαμποτάρεται ουσιαστικά η ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς, ενώ πριμοδοτείται η χρήση του ΙΧ. Ο ίδιος άλλωστε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ πρόβλεψε πως με το μέτρο της απόσυρσης θα αυξηθούν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων κατά δεκάδες χιλιάδες. Ολα αυτά βέβαια δε σημαίνουν τίποτε άλλο παρά όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος και κατακόρυφη αύξηση των συνολικών εκπομπών αέριων ρύπων.

Τα λαϊκά στρώματα που ζουν στα αστικά κέντρα της χώρας δεν πρέπει να ανεχθούν άλλο να ζουν σε ένα επικίνδυνο για την υγεία τους περιβάλλον και διαρκώς να πληρώνουν όλο και νέα βάρη για μέτρα τάχα για την προστασία του. Ο εργαζόμενος λαός δεν πρέπει να υποκύψει σε μια πολιτική όπου ο ρυπαίνων (αυτοκινητοβιομηχανίες, μεγαλοεισαγωγείς, πετρελαϊκά μονοπώλια) θα πληρώνεται και θα θησαυρίζει, ενώ ο ίδιος, αν και ρυπαινόμενος, θα πληρώνει. Πρέπει να ξεσηκωθεί και να διεκδικήσει ουσιαστικά μέτρα για την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, όπως: Ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς, δημιουργία ενιαίου αποκλειστικά δημόσιου φορέα με φτηνό εισιτήριο. Ανάπτυξη του αστικού και περιαστικού πρασίνου, προστασία των δασών και κατάργηση της ιδιωτικής ιδιοκτησίας και επιχειρηματικής δράσης σ' αυτά. Ουσιαστικά μέτρα για τον περιορισμό της βιομηχανικής ρύπανσης.


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ