Νέες υπέρογκες αυξήσεις στα εισιτήρια των πλοίων
Τους δίνει και το...«βόδι». Ο λόγος για την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η οποία πριν καλά καλά τοποθετηθούν οι ταφόπλακες των 81 νεκρών του τραγικού ναυαγίου του σαπιοκάραβου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που τους σκότωσε το «φονικό χέρι» της εφοπλιστικής ασυδοσίας, σπεύδει να επιβραβεύσει αυτό ακριβώς το «χέρι», προωθώντας, εκτός όλων των άλλων, αύξηση του ναυλολογίου, δηλαδή των εισιτηρίων των ακτοπλοϊκών πλοίων! Τυπικά η απόφαση για την αύξηση θα αποφασιστεί την ερχόμενη Δευτέρα 30 του Οκτώβρη από τη Γνωμοδοτική Επιτροπή Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Πρόκειται για νέα τεράστια πρόκληση σε βάρος των νησιωτών, συνολικά των εργαζομένων, οι οποίοι καλούνται να χρυσοπληρώσουν και από πάνω τη συνεχή και όπως αποδείχτηκε εγκληματική υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Το αίτημα που έχουν καταθέσει οι ακτοπλόοι εφοπλιστές είναι το ναυλολόγιο να αυξηθεί κατά 9% όταν οι αυξήσεις που είδαν οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι για το 2000 είναι κατά μέσο όρο 2,5%!
Ομως δεν είναι μόνο αυτό το 9%. Η κυβέρνηση, ως γνωστό, έχει ήδη θεσμοθετήσει την καθιερωμένη αύξηση του 10% στο θερινό ναυλολόγιο που τίθεται αυτόματα σε ισχύ κάθε Μάρτη. Ενώ με τις αλλαγές που προωθούνται στο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας, θα απελευθερωθούν πλήρως οι τιμές των εισιτηρίων.
Η συνεδρίαση της Γνωμοδοτικής Επιτροπής της Δευτέρας έρχεται να ισχυροποιήσει, επίσης, τη θέση του νέου μεγάλου αφεντικού της ακτοπλοΐας. Συγκεκριμένα, αναμένεται να δοθούν άλλες τρεις άδειες σκοπιμότητας στον Περικλή Παναγόπουλο - ο οποίος ήδη έχει πάρει άλλες δύο κατά την προηγούμενη συνεδρίαση της ΓΕΑΣ - για τη δρομολόγηση πλοίων στη γραμμή Λαύριο - Ανδρο - Τήνο - Μύκονο ή Πειραιά - Σύρο - Τήνο - Μύκονο, τη γραμμή Πειραιά - Κω - Ρόδο και τη γραμμή Πειραιά - Πάρου - Νάξου - Θήρας. Τις δύο από τις τρεις άδειες ο Π. Παναγόπουλος τις διεκδικεί μέσω της εταιρίας «Γραμμές Στρίντζη», της οποίας κατέχει περίπου το 50% των μετοχών.
Και ενώ αναμένονται αυτά, τη Δευτέρα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής συνέχισε να δουλεύει «ψιλό γαζί» τους πάντες, δηλώνοντας: «Ο ελεύθερος ανταγωνισμός, ο υγιής ανταγωνισμός, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε μείωση των τιμών των εισιτηρίων και σε ενίσχυση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχονται στα πλοία»! Επίσης: «Το νέο θεσμικό πλαίσιο το οποίο ετοιμάζει η κυβέρνηση και είμαι απόλυτα βέβαιος ότι η Βουλή θα το υιοθετήσει, θα εγγυάται τον υγιή ανταγωνισμό και θα εγγυάται επίσης ότι φαινόμενα καρτέλ (...) θα αποτραπούν»! Αξίζει να σημειωθεί ακόμα ότι οι δηλώσεις αυτές έγιναν κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του πλοίου «OLYMPIC CHAMPION» που κατασκεύασε η ΑΝΕΚ σε ξένα βέβαια ναυπηγεία και συγκεκριμένα της Νορβηγίας. Η ΑΝΕΚ ήδη έχει απορροφήσει τις εταιρίες ΔΑΝΕ, «Λασιθιωτική», «Ρεθυμνιωτική», ΝΕΛ...