Οπως είπε, οι δαπάνες για το ΣΕΜΠΟ και το συμβατικό λιμάνι θα καλυφθούν από ένα πρόγραμμα δράσης συνολικού ύψους 6 δισ. ευρώ. Από αυτά τα 3 δισ. είναι από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (δανειακά κεφάλαια) και τα άλλα 3 δισ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό. Για τη χρηματοδότηση, είπε, έχει υπογραφεί πρωτόκολλο μεταξύ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του ΥΠΕΝ, όπου περιλαμβάνεται και υπογραφή χρηματοδότησης μεταξύ του ΟΛΘ και της ΕΤΕ, η οποία δεν είχε ενεργοποιηθεί λόγω διακοπής της διαδικασίας του διαγωνισμού. «Είναι εξαιρετικά ευνοϊκοί οι όροι - σημείωσε. Είναι η περίοδος 25ετής, από 5 έως 7 έτη η περίοδος χάριτος, και τα επιτόκια είναι τα χαμηλότερα επιτόκια της διεθνούς αγοράς. Δε συμπεριλαμβάνονται τα δάνεια αυτά και στο δημόσιο χρέος».
Μέσα από την ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ η κυβέρνηση βλέπει την εκπλήρωση του «οράματός» της για τον ΟΛΘ ως «κέντρο συνδυασμένων μεταφορών και μετεξέλιξή του σε κόμβο διαμετακομιστικό, δηλαδή σε σημαντικότατο περιφερειακό λιμένα, σημαντικότατη πύλη για τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, και, βέβαια, θα έχει σημαντικό μερίδιο στην προσπάθεια αυτή η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων».
Ο Αν. Παπαληγούρας, πάντως, δεν παρέλειψε να «κλείσει το μάτι» στις κινεζικών συμφερόντων εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων υπενθυμίζοντας το ενδιαφέρον που έχουν δείξει οι εταιρείες αυτές για τη σημαντική γεωγραφική θέση της Θεσσαλονίκης στην περιοχή.