Η μαγική εικόνα της «μέσης ελληνικής οικογένειας», που η δειγματοληπτική έρευνα της ΕΣΥΕ την εμφανίζει σημαντικά βελτιωμένη, οφείλεται κυρίως στην υπερχρέωση των εργαζόμενων νοικοκυριών στις τράπεζες
Στοιχεία οικογενειακών προϋπολογισμών από ...άλλο πλανήτη, όπου η ευημερία των μέσων όρων (που σε μια διχασμένη σε ανταγωνιστικές τάξεις κοινωνία δε λένε απολύτως τίποτα)ανθεί, παρουσίασε χθες η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (ΕΣΥΕ). Το στοιχεία της ΕΣΥΕ εμφανίζουν την αύξηση της δαπάνης της μέσης ελληνικής οικογένειας σαν αύξηση του μέσου οικογενειακού εισοδήματος. Στα πλαίσια αυτά, και αποσιωπώντας την υπερχρέωση των εργαζόμενων νοικοκυριών στις τράπεζες, η ΕΣΥΕ υποστηρίζει πως το «πραγματικό» οικογενειακό εισόδημα για μηνιαίες αγορές αυξήθηκε εντυπωσιακά (22%).
Χωρίς υπερβολή, τα στοιχεία της ΕΣΥΕ εμφανίζουν εντυπωσιακή βελτίωση όλων των βασικών δεικτών, κάνοντας έτσι επίκαιρη τη γνωστή ρήση πως «στην Ελλάδα ευημερούν οι αριθμοί και υποφέρουν οι άνθρωποι»! Ετσι, η ευημερία των αριθμών εμφανίζεται σε μια περίοδο που:
Τα στοιχεία της ΕΣΥΕ - που αφορούν δείγμα 6.258 οικογενειών και αναφέρονται σε έρευνα οικογενειακών προϋπολογισμών της περιόδου Νοέμβρη '98 - Οκτώβρη '99 - καταγράφουν τους «μέσους όρους» οικογενειακού εισοδήματος. Στο δελτίο Τύπου της ΕΣΥΕ, γίνεται σύγκριση με τους μέσους όρους οικογενειακών εισοδημάτων της περιόδου 1993 - '94 (έγινε η τελευταία έρευνα), για να διαπιστώσουν εντελώς αυθαίρετα πως τα πραγματικά εισοδήματα αυξήθηκαν στην τελευταία 7ετία κατά 22%! Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται, σε απόλυτους αριθμούς μια μέση οικογένεια διέθετε την περίοδο 1993 - '94 για μηνιαίες αγορές 387.422 δραχμές, ενώ την περίοδο 1998 - '99 οι μέσες μηνιαίες οικογενειακές αγορές ανήλθαν σε 471.338 δραχμές, ή ποσοστό αύξησης 21,66%!
Από τα ίδια στοιχεία, προκύπτει ότι οι 471.300 δραχμές που προκύπτει πως είναι η μηνιαία δαπάνη της μέσης οικογένειας, κατανέμεται ως εξής:
Σε ό,τι αφορά το θέμα της ιδιόκτητης κατοικίας, στις αγροτικές περιοχές το ποσοστό αγγίζει το 100% (97%), ενώ για το σύνολο της χώρας το ποσοστό ανέρχεται στο 79,6% των οικογενειών (έναντι 78,7% την περίοδο '93 - '94).
Επίσης, έγχρωμη τηλεόραση διαθέτει το 97,6% των οικογενειών, έναντι 86,2% την περίοδο '93 - '94. Προσωπικό ηλεκτρονικό υπολογιστή το 12,1% έναντι 7%, κινητό τηλέφωνο το 33,4%, δεύτερη κατοικία το 14,5% έναντι 10%, πλυντήριο πιάτων το 24,4% έναντι 17,9%, τηλέφωνο το 93,6% έναντι 88,1%, βίντεο το 42,9% έναντι 38,1%, κεντρική θέρμανση το 61,7% έναντι 53,6%, επιβατικό ΙΧ το 52,3% έναντι 51,7% και χρήση γκαράζ το 4,7% έναντι 4,6%.