Ανακοίνωση για τις εξελίξεις στην ακτοπλοΐα και την ένταση της επιθετικότητας των εφοπλιστών και των κομμάτων τους
Ναυτεργάτες και νησιώτες, το σύνολο των εργαζομένων σε στεριά και θάλασσα, έχουν συμφέρον να οικοδομήσουν τη δική τους συμμαχία για πλοία στην υπηρεσία του λαού |
Καλεί τους ναυτεργάτες σε ένταση και γενίκευση της πάλης σε συντονισμό με το σύνολο των εργαζομένων και ιδιαίτερα των κατοίκων των νησιών. Συντονισμό και κοινή πάλη για να αποκρούσουν την επίθεση που έχουν εξαπολύσει οι εφοπλιστές και να διεκδικήσουν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, με καθημερινή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, με φτηνά εισιτήρια, σύγχρονα πλοία, με ναυτεργάτες που θα έχουν κατοχυρωμένο το δικαίωμα στην πλήρη σταθερή εργασία, με μισθούς και συντάξεις που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες τους.
Η ΚΟΝ επισημαίνει ότι οι εφοπλιστές, αφού ξεζούμισαν στην καλοκαιρινή περίοδο ναυτεργάτες και επιβάτες, ξεκοκάλισαν και ξεκοκαλίζουν τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που τους χαρίζονται ως επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, τώρα ακινητοποιούν με διάφορες προφάσεις τα πλοία, παραβιάζοντας την ελάχιστη υποχρέωση για δεκάμηνη λειτουργία τους, πετώντας τους ναυτεργάτες στην ανεργία απλήρωτους και οδηγώντας τα νησιά στην απομόνωση.
«Συμπαραστάτη και σύμμαχο - τονίζει - σε αυτή την επίθεση, οι εφοπλιστές εκτός από την κυβέρνηση της ΝΔ και την πολιτική της, βρίσκουν στα κόμματα του ευρωμονόδρομου, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, ΛΑ.Ο.Σ. και τις δυνάμεις τους στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα. Οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι πρέπει να προσέξουν, να μην παρασυρθούν από τις προτάσεις, κυρίως του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ αλλά και του ΠΑΣΟΚ, για συμμετοχή του κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με συμπράξεις με τους εφοπλιστές.
Εκτός από την προσπάθεια να αποκρύψουν τις δικές τους ευθύνες για τη στήριξή τους στην εφαρμογή του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και να αθωώσουν την ΕΕ, επιδιώκουν και προωθούν τη συνέχιση της κυριαρχίας των εφοπλιστών αναλαμβάνοντας το κράτος, δηλαδή οι εργαζόμενοι, το κόστος των ακτοπλοϊκών συνδέσεων κυρίως στις λεγόμενες άγονες γραμμές, εξασφαλίζοντας στους εφοπλιστές τα κέρδη. Προσπαθούν να εγκλωβίσουν τους ναυτεργάτες, τα λαϊκά στρώματα σε αυταπάτες, όπως οι λεγόμενες εταιρείες "λαϊκής βάσης" που γνωρίσαμε, με τα γνωστά αποτελέσματα, για να μη θίξουν την κυριαρχία των εφοπλιστών».
«Τεράστιες ευθύνες - επισημαίνει - έχει και η πλειοψηφία της ΠΝΟ, οι δυνάμεις του κυβερνητικού εργοδοτικού συνδικαλισμού, ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ, ΑΠ που ναρκοθετούν την πάλη των ναυτεργατών, θεωρούν "μεμονωμένα" περιστατικά τη γενικευμένη επίθεση και σε αυτό βοηθούν τους εφοπλιστές στα σχέδιά τους».
Η ΚΟΝ υπογραμμίζει ότι για να είναι αποτελεσματικός ο αγωνιστικός συντονισμός θα πρέπει να συνδέεται με την πάλη για τη συγκρότηση της λαϊκής συμμαχίας της εργατικής τάξης με τα άλλα φτωχά λαϊκά στρώματα, με στόχο την κατάκτηση της λαϊκής εξουσίας. «Σε αυτό το πλαίσιο τα πλοία να γίνουν λαϊκή περιουσία, οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, όπως και το σύνολο των μεταφορών, να οργανωθούν με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό λαϊκό έλεγχο για να υπηρετούν τις ανάγκες των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων, των ναυτεργατών».
Τέλος, χαιρετίζει «τους ναυτεργάτες και τις ταξικές δυνάμεις στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα που, κάτω από δύσκολες συνθήκες, καθημερινά δίνουν τη μάχη για την υπεράσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων τους. Τους καλεί με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα να συνεχίσουν την πάλη τους, να αλλάξουν τους συσχετισμούς στα συνδικάτα τους και γενικότερα. Οι κομμουνιστές όπως πάντα θα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της πάλης με όλες τους τις δυνάμεις».