Σάββατο 30 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ
«Πατούν» στα πτώματα για ακόμα περισσότερα κέρδη

Ακρως επικίνδυνη για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα αποδεικνύεται περίτρανα πλέον η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Αδίσταχτα και χωρίς ίχνος «τσίπας» και ακριβώς την ίδια ώρα που ανασύρονται το ένα πτώμα μετά το άλλο από το τραγικό ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής δε διστάζει να στείλει το μήνυμα στους εφοπλιστές ότι «το κράτος είστε εσείς», κάνοντας σαφές ότι είναι έτοιμος να νομοθετήσει την ενίσχυση της εγκληματικής και ασύδοτης δράσης τους, αυτής που βούλιαξε το «ΣΑΜΙΝΑ», να τινάξει στον αέρα ακόμα και αυτά τα ελάχιστα ψήγματα της σημερινής νομοθεσίας που αφορούν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Ο υπουργός και χτες, παρελαύνοντας από διάφορα ΜΜΕ, επανέλαβε σε όλους τους τόνους ότι η πορεία προς την...«απελευθέρωση» της ακτοπλοΐας θα επιταχυνθεί! Αυτό όταν ακριβώς αυτή την «πορεία» πλήρωσαν με τη ζωή τους οι δεκάδες επιβάτες του σαπιοκάραβου «ΣΑΜΙΝΑ».

Ειδικότερα εντός των ημερών οι άξονες για την αναμόρφωση του σημερινού θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας θα είναι έτοιμοι. Την ερχόμενη Πέμπτη θα συζητηθούν στο Υπουργικό Συμβούλιο και αμέσως μετά αναλαμβάνει έργο η νομοπαρασκευαστική επιτροπή για να συντάξει τους... νέους κανόνες που θα ισχύουν πλέον στην ακτοπλοΐα! Οι κανόνες αυτοί σύμφωνα με τα όσα έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας από αυτά που επεξεργάζονται αυτή την περίοδο τα κυβερνητικά επιτελεία, αφορούν: Την απελευθέρωση της ηλικίας των πλοίων, τη δρομολόγηση κάθε είδους πλοίου χωρίς κανέναν όρο και έλεγχο, την κίνησή τους σύμφωνα με τις εφοπλιστικές διαθέσεις και ανεξάρτητα από καιρικές συνθήκες, την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και των οργανικών συνθέσεων των πληρωμάτων.

Η ...«απελευθέρωση» στην ακτοπλοΐα, που προωθεί η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, επιβάλλεται από τον κανονισμό - «έκτρωμα» 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο οποίος αίρει το καμποτάζ, την αποκλειστική δηλαδή εκμετάλλευση των ελληνικών θαλασσών από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα. Ο κανονισμός θα τιθόταν σε ισχύ την 1η Γενάρη του 2004. Ομως η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, πιστή στο δόγμα «ό,τι πουν οι εφοπλιστές», σπεύδει να τον εφαρμόσει πριν την καταληκτική ημερομηνία.

Το πιο εξωφρενικό είναι ότι για να προετοιμάσει την κοινή γνώμη, το επιβατικό κοινό, για τα όσα δραματικά προκύψουν από την «απελευθέρωση», δε διστάζει να πατήσει πάνω στα πτώματα των πνιγμένων και να χρησιμοποιήσει το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ»! Προσπαθεί να πείσει ότι η εφαρμογή του διαλυτικού Ευρωπαϊκού Κανονισμού, ότι ο «ελεύθερος υγιής ανταγωνισμός», όπως αναφέρει, θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας! Επιχειρεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από το γεγονός ότι στο όνομα ακριβώς του ανταγωνισμού προέκυψαν τα τρία εταιρικά μεγαθήρια όπως οι «Μινωικές Γραμμές», στις οποίες ανήκε το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» (η MFD που εμφανίζεται ως πλοιοκτήτρια εταιρία είναι θυγατρική των «Μινωικών»). Οτι στο όνομα του ανταγωνισμού το καταπονημένο 35χρονο αυτό πλοίο έκανε ασταμάτητα ταξίδια, εξαντλώντας πλήρωμα, μηχανές και λαμαρίνες.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η απελευθέρωση βλάπτει νησιώτες και ναυτεργάτες(2004-09-05 00:00:00.0)
Ξεχνούν την «αγανάκτησή» τους(2000-10-21 00:00:00.0)
Το ναυάγιο έβγαλε στον αφρό την εφοπλιστική αθλιότητα(2000-10-15 00:00:00.0)
Απαιτείται άμεση αντίδραση των ναυτεργατών(2000-10-04 00:00:00.0)
Θωρακίζουν τις εταιρίες τους σπέρνοντας θάνατο(2000-10-01 00:00:00.0)
Βρήκε ανοιχτή τη πόρτα...(2000-09-30 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ