Επιχειρώντας να εξωραΐσει τη συμφωνία για το νέο αγωγό, η κυβέρνηση εμφανίζει σαν όφελος των εργαζομένων τα υπερκέρδη που θα καρπωθούν τα ευρωπαϊκά μονοπώλια και οι μεγαλοεπιχειρηματίες
Associated Press |
Η διαστρέβλωση της πραγματικότητας από την κυβέρνηση για τη στάση των Αμερικανών έχει άμεση σχέση με την άρνησή της να παραδεχτεί ότι σε μια περίοδο όξυνσης των αντιπαραθέσεων του μεγάλου κεφαλαίου και των πολιτικών υπηρετών του για τα ενεργειακά θέματα αυξάνεται αλματωδώς ο κίνδυνος για τις χώρες και τους λαούς που εμπλέκονται στους «δρόμους της ενέργειας». Πέρα απ' όλα αυτά, όταν η κυβέρνηση μιλά για κέρδη από τα ...τέλη διέλευσης του φυσικού αερίου κρύβει ότι οι αγωγοί υπηρετούν αποκλειστικά τα υπερκέρδη των εταιρειών που τους χρησιμοποιούν και ότι δεν προκύπτει κανένα όφελος για τους λαούς των χωρών από τους οποίους διέρχονται.
Οι δυο κυβερνήσεις συμφώνησαν στη Μόσχα για τη συμμετοχή στο τμήμα του «Σάουθ Στριμ» που θα ξεκινά από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και θα κατευθύνεται στην Ιταλία. Η συμφωνία έχει ισχύ 30 ετών και η δυναμικότητα του αγωγού υπολογίζεται σε 10 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως. Το έργο θα αναληφθεί από κοινή εταιρεία της ρωσικής «Γκάζπρομ» και της ΔΕΣΦΑ με ισόποση συμμετοχή. Μέρος του φυσικού αερίου θα προορίζεται για την ελληνική αγορά. Η ακριβής διαδρομή θα καθοριστεί στο μέλλον. Οι οικονομικοτεχνικές μελέτες θα πρέπει να εκπονηθούν μέσα σε 18 μήνες μετά την ίδρυση της κοινής εταιρείας. Μέσα σε 24 μήνες από την εκπόνησή τους θα πρέπει να αποφασιστεί εάν το έργο είναι βιώσιμο ώστε να προχωρήσει. Η συμφωνία προβλέπει και το ενδεχόμενο αύξησης των διακινούμενων ποσοτήτων, πάντα με κριτήρια της αγοράς.
Σε ανακοίνωση της «Γκάζπρομ» αναφέρεται ότι ο «Σάουθ Στριμ» θα καλύψει μέρος μόνο της αυξημένης ζήτησης φυσικού αερίου της ΕΕ τα επόμενα χρόνια και ότι ο συγκεκριμένος αγωγός θα είναι συμπληρωματικός του αμερικανόπνευστου «Ναμπούκο».