Παρασκευή 2 Μάη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΓΩΓΟΣ «ΣΑΟΥΘ ΣΤΡΙΜ»
Ενας νέος δρόμος κινδύνου

Επιχειρώντας να εξωραΐσει τη συμφωνία για το νέο αγωγό, η κυβέρνηση εμφανίζει σαν όφελος των εργαζομένων τα υπερκέρδη που θα καρπωθούν τα ευρωπαϊκά μονοπώλια και οι μεγαλοεπιχειρηματίες

Associated Press

Στις τυπικότητες περί διασφάλισης «ενεργειακής επάρκειας» για την Ελλάδα αλλά και την υπόλοιπη Ευρώπη εστιάζει η κυβέρνηση την προπαγάνδα της, με αφορμή τη συμφωνία για το νέο αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου από τη Ρωσία, «Σάουθ Στριμ», που υπέγραψαν την περασμένη Δευτέρα ο πρωθυπουργός, Κ. Καραμανλής, με τον Πρόεδρο της Ρωσίας, Βλ. Πούτιν. Στο πλαίσιο αυτό ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης, Χρ. Φώλιας - επιχειρώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις - με χτεσινές του δηλώσεις έκανε λόγο για όφελος από τη συμμετοχή της Ελλάδας στο νέο αγωγό φυσικού αερίου που σχεδιάζει η Ρωσία και πρόσθεσε πως δεν τίθεται θέμα δυσφορίας των Αμερικανών. Ωστόσο, μόλις πριν από λίγες μέρες, κατά την επίσκεψή του στην Ελλάδα και μετά τη συνάντησή του με τον Χρ. Φώλια, ο υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μ. Μπράιζα, είχε δηλώσει ότι «η λύση για την Ελλάδα και για τους φίλους μας βόρεια από εδώ είναι διπλή: Ο ελληνοτουρκικός αγωγός και ο "Ναμπούκο"» (ο οποίος είναι ανταγωνιστικός του νέου ρωσικού αγωγού).

Η διαστρέβλωση της πραγματικότητας από την κυβέρνηση για τη στάση των Αμερικανών έχει άμεση σχέση με την άρνησή της να παραδεχτεί ότι σε μια περίοδο όξυνσης των αντιπαραθέσεων του μεγάλου κεφαλαίου και των πολιτικών υπηρετών του για τα ενεργειακά θέματα αυξάνεται αλματωδώς ο κίνδυνος για τις χώρες και τους λαούς που εμπλέκονται στους «δρόμους της ενέργειας». Πέρα απ' όλα αυτά, όταν η κυβέρνηση μιλά για κέρδη από τα ...τέλη διέλευσης του φυσικού αερίου κρύβει ότι οι αγωγοί υπηρετούν αποκλειστικά τα υπερκέρδη των εταιρειών που τους χρησιμοποιούν και ότι δεν προκύπτει κανένα όφελος για τους λαούς των χωρών από τους οποίους διέρχονται.

Οι δυο κυβερνήσεις συμφώνησαν στη Μόσχα για τη συμμετοχή στο τμήμα του «Σάουθ Στριμ» που θα ξεκινά από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και θα κατευθύνεται στην Ιταλία. Η συμφωνία έχει ισχύ 30 ετών και η δυναμικότητα του αγωγού υπολογίζεται σε 10 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως. Το έργο θα αναληφθεί από κοινή εταιρεία της ρωσικής «Γκάζπρομ» και της ΔΕΣΦΑ με ισόποση συμμετοχή. Μέρος του φυσικού αερίου θα προορίζεται για την ελληνική αγορά. Η ακριβής διαδρομή θα καθοριστεί στο μέλλον. Οι οικονομικοτεχνικές μελέτες θα πρέπει να εκπονηθούν μέσα σε 18 μήνες μετά την ίδρυση της κοινής εταιρείας. Μέσα σε 24 μήνες από την εκπόνησή τους θα πρέπει να αποφασιστεί εάν το έργο είναι βιώσιμο ώστε να προχωρήσει. Η συμφωνία προβλέπει και το ενδεχόμενο αύξησης των διακινούμενων ποσοτήτων, πάντα με κριτήρια της αγοράς.

Σε ανακοίνωση της «Γκάζπρομ» αναφέρεται ότι ο «Σάουθ Στριμ» θα καλύψει μέρος μόνο της αυξημένης ζήτησης φυσικού αερίου της ΕΕ τα επόμενα χρόνια και ότι ο συγκεκριμένος αγωγός θα είναι συμπληρωματικός του αμερικανόπνευστου «Ναμπούκο».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ