Τρίτη 21 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Στην «ελεύθερη αγορά» το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο

Σε ιδιωτικές εταιρίες η φύλαξη αεροδρομίων και λιμανιών. Ταμειακές μηχανές στα ταξί από το 2003

Η λειτουργία του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου με τους νόμους της «ελεύθερης αγοράς», η ανάθεση της φύλαξης λιμανιών και αεροδρομίων σε εταιρίες «σεκιούριτι», καθώς και ο εφοδιασμός των ταξί με ταμειακές μηχανές, είναι μερικά από τα πρωτοχρονιάτικα εκσυγχρονιστικά «δώρα» που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε χτες στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (ΤΤ), από δημόσια υπηρεσία, μετατρέπεται σε ένα ακόμα κερδοσκοπικό τραπεζικό ίδρυμα, προσανατολισμένο στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου, κάτι που αντικειμενικά θα υπονομεύσει τον όποιο κοινωνικό ρόλο είχε, στα πλαίσια της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής. Η μετατροπή του ΤΤ σε ένα ακόμα πιστωτικό ίδρυμα, ανοίγει το δρόμο για να υπαχθεί το δίκτυό του στα συμφέροντα του «απελευθερωμένου» τραπεζικού συστήματος, αλλά και να εξυπηρετήσει καλύτερα τις ανάγκες φτηνής χρηματοδότησης του μεγάλου κεφαλαίου.

Οπως σημειώνεται και στην ανακοίνωση του ΥΜΕ, προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης δανείων και σε ιδιωτικές επιχειρήσεις για χρηματοδότηση έργων υποδομής στις μεταφορές και επικοινωνίες. Μια δυνατότητα, που θα εξασφαλίσει σίγουρη και φτηνή ροή κεφαλαίων, πριν από όλους τις κοινοπραξίες των μεγάλων οδικών έργων, τις ιδιωτικές εταιρίες τηλεπικοινωνιών που ετοιμάζονται να δραστηριοποιηθούν μετά και την πλήρη απελευθέρωση, αλλά και εταιρίες που σχεδιάζουν ν' αποσπάσουν τα φιλέτα από το έργο του ΟΣΕ, μέσα από τη μέθοδο της συγχρηματοδότησης. Σε αυτά τα πλαίσια είναι φανερό ποια θα είναι η θέση του μικροκαταθέτη στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, αλλά και ορισμένων κοινωνικών ομάδων, που μέχρι τώρα είχαν ευνοϊκούς όρους δανειοδότησης.

Σε άλλο σημείο του πολυνομοσχεδίου, προβλέπεται ότι ο έλεγχος πληρωμάτων, επιβατών, φορτίου και ταχυδρομικού υλικού, καθώς και ο έλεγχος πρόσβασης στους χώρους και τις εγκαταστάσεις αεροδρομίων και λιμανιών θ' ανατίθεται σε ιδιωτικές εταιρίες ασφάλειας. Μάλιστα η ανάθεση σε ιδιωτικές εταιρίες του ελέγχου και της ασφάλειας τόσο σημαντικών και ευαίσθητων χώρων, όπως είναι τα αεροδρόμια και τα λιμάνια της χώρας, γίνεται με την επίκληση του ισχυρισμού ότι έτσι περισσότεροι αστυνομικοί και λιμενικοί θα απασχολούνται στην πρόληψη και καταστολή της εγκληματικότητας. Ισχυρισμός που φαίνεται να ξεχνάει ότι η ασφάλεια και ο έλεγχος αυτών των χώρων σχετίζονται με την εθνική ασφάλεια, αλλά και ότι είναι ένα από τα κρίσιμα σημεία στη δράση του οργανωμένου εγκλήματος και των διεθνών διασυνδέσεών του.

Για τα επιβατικά δημόσιας χρήσης μεταξύ άλλων το πολυνομοσχέδιο προβλέπει ότι από την 1/1/2003 θα πρέπει τα οχήματα να μην ξεπερνούν τα 15 χρόνια κυκλοφορίας και εκτός από το ταξίμετρο θα υποχρεούνται να φέρουν ταμειακές μηχανές.

Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει νέες ρυθμίσεις στις εμπορευματικές μεταφορές, στον έλεγχο της παράνομης δημόσιας μεταφοράς («μαϊμούδες»), στην αλλαγή και διαχείριση των απενεργοποιημένων καταλυτικών μετατροπέων, στα πρατήρια υγρών καυσίμων και τους σταθμούς αυτοκινήτων με αντλίες καυσίμων, ενώ προβλέπει και την έκδοση Εθνικού Κανονισμού Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ