Κυριακή 2 Δεκέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΠΑΙΔΕΙΑ
Με δάσκαλο τις επιχειρήσεις

Χέρι χέρι ΣΕΒ και υπουργείο Παιδείας σχεδιάζουν και υλοποιούν την προσαρμογή της εκπαίδευσης στις απαιτήσεις του κεφαλαίου

Οι φοιτητές στις διαδηλώσεις τους καταγγέλλοντας το ρόλο ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και επιχειρήσεων στην Παιδεία, παρουσιάζουν σε θεατρικό δρώμενο το γάμο Καραμανλή - Παπανδρέου με κουμπάρο το ΣΕΒ...
Οι φοιτητές στις διαδηλώσεις τους καταγγέλλοντας το ρόλο ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και επιχειρήσεων στην Παιδεία, παρουσιάζουν σε θεατρικό δρώμενο το γάμο Καραμανλή - Παπανδρέου με κουμπάρο το ΣΕΒ...
Το αλισβερίσι των κάθε λογής επιχειρήσεων με την εκπαίδευση όλο και φουντώνει τα τελευταία χρόνια με προφανή στόχο την προσαρμογή της τελευταίας ως προς τη δομή και το περιεχόμενο στις απαιτήσεις του κεφαλαίου. Το κεφάλαιο ξέρει τι θέλει και το απαιτεί: Φθηνούς εργαζόμενους που από τα πρώτα μαθητικά τους χρόνια να γνωρίζουν ότι προορισμός τους είναι να σκύβουν το κεφάλι στους εργοδότες, να δουλεύουν χωρίς δικαιώματα και να μπαινοβγαίνουν από την ανεργία στην «απασχόληση» πληρώνοντας οι ίδιοι το κόστος. Για να κάνει αυτή τη δουλιά το εκπαιδευτικό σύστημα (να βγάζει τέτοιου τύπου εργαζομένους) οι κυβερνήσεις της ΝΔ, όσο και οι προηγούμενες του ΠΑΣΟΚ, ανοίγουν ένα ένα τα παράθυρα και τις πόρτες της εκπαίδευσης σε κάθε βαθμίδα, προκειμένου να εισέρχονται οι επιχειρήσεις είτε ως χορηγοί, είτε ως σύμβουλοι, διοικητές, ακόμα και ως δάσκαλοι!

Βαδίζοντας σ' αυτό το δρόμο και ο νέος υπουργός Παιδείας, Ευ. Στυλιανίδης, συνάντησε, τη βδομάδα που μας πέρασε, τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒ), Δ. Δασκαλόπουλο, για να συζητήσουν τους κοινούς τους στόχους. Σημειολογικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο υπουργός συνάντησε τον πρόεδρο του ΣΕΒ αμέσως μετά τη συνάντησή του με το προεδρείο της ΓΣΕΕ και όπως φάνηκε οι συναντήσεις είχαν κοινή ατζέντα, που μπορεί να περιγραφεί με το γενικό τίτλο «σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά». Το δελτίο Τύπου της συνάντησης υπουργείου - ΣΕΒ βγήκε από τους ίδιους τους βιομηχάνους, που κάνουν μια πρόταση εννιά σημείων, η οποία αφορά:

  • Στη σύνδεση κατάρτισης - απασχόλησης
  • Στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης, τη διδασκαλία της λεγόμενης επιχειρηματικότητας
  • Στα κονδύλια της ΕΕ για την προώθηση όλων των παραπάνω
Ζητούν φθηνούς κι υποταγμένους εργαζόμενους

Πιο συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του ΣΕΒ ζητά:

  • «Να συνεργαστούν τα υπουργεία Εθνικής Παιδείας και Απασχόλησης για την υλοποίηση του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου με αναφορά στην επανενεργοποίηση του Εθνικού Συστήματος Σύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την Απασχόληση (ΕΣΣΕΕΚΑ) και την άμεση εφαρμογή του νόμου για διά βίου εκπαίδευση». Στο πλαίσιο αυτό ζητά ακόμα να ενεργοποιηθούν διάφορες επιτροπές που προβλέπονται στο ΕΣΣΕΕΚΑ και να αξιοποιηθούν έρευνες για τις «ανάγκες της αγοράς εργασίας» που έχουν κάνει ο ΣΕΒ, η ΓΣΕΕ κ.ά.

Αυτό σημαίνει ότι οι εργοδότες θα παραγγέλνουν σε ποιους κλάδους θέλουν εργαζόμενους και θα υπαγορεύουν μία προς μία τις «δεξιότητες» που θέλουν να έχουν αυτοί οι εργαζόμενοι. Είναι φανερό ότι η νεολαία θα διοχετεύεται σε τομείς εκπαίδευσης όχι με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες του λαού και του τόπου αλλά με κριτήριο το πού θα αναπτυχθεί καλύτερα η κερδοφορία του κεφαλαίου. Με άλλα λόγια, σπουδάστε για να δουλέψετε εκεί που θα σας ξεζουμίσουν περισσότερο κι όχι εκεί που θα μπορούσατε να προσφέρετε για την προκοπή του λαού...

Μ' αυτή την τακτική όχι μόνο δε θα παταχτεί η ανεργία, όπως υποκριτικά ισχυρίζονται ο ΣΕΒ και τα κόμματα που υπηρετούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου, αλλά θα δημιουργούνται στρατιές ανέργων, εφεδρείες έτοιμες για ξεζούμισμα, με γνώσεις που γρήγορα θα απαξιώνονται. Ακριβώς επειδή μιλάμε για γνώσεις που γρήγορα θα απαξιώνονται, τα συστήματα κατάρτισης θα δουλεύουν για να επανακαταρτίζουν τους άνεργους και «απασχολήσιμους», να τους προσφέρουν νέες φρούδες ελπίδες στο κυνήγι μιας θέσης εργασίας, με το ανάλογο κόστος που θα πέφτει στις πλάτες του κάθε «καταρτιζόμενου».

Η διδασκαλία του καπιταλισμού

Ο ΣΕΒ ζητά ακόμα:

  • «Να προσαρμοστούν όλα τα προγράμματα σπουδών με βάση τα υπάρχοντα ευρήματα των ερευνών για τις ανάγκες της αγοράς εργασίας σε ειδικότητες αιχμής». «Να ενισχυθεί ο θεσμός των Γραφείων Διασύνδεσης των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και να επιδιωχτεί η σύνδεση και η συνεργασία τους με τις επιχειρήσεις». «Να εφαρμοστεί η διδασκαλία της επιχειρηματικότητας σε στενή συνεργασία με τους εκπροσώπους της αγοράς εργασίας (...) Αυτό απαιτεί την ανάπτυξη στενής συνεργασίας με τις επιχειρήσεις για την αμφίδρομη πληροφόρηση μεταξύ των καθηγητών και των στελεχών επιχειρήσεων στα θέματα της επιχειρηματικότητας».

Αυτό σημαίνει ότι θέλουν να ελέγχουν από την αρχή μέχρι το τέλος το τι θα μαθαίνουν οι νέοι στα θρανία, θέλουν τα ίδια τα στελέχη των επιχειρήσεων να κάνουν τους δασκάλους! Η περιβόητη «επιχειρηματικότητα» είναι ακριβώς αυτό: Στελέχη επιχειρήσεων πηγαίνουν στις σχολικές τάξεις και «μεταλαμπαδεύουν» στους μαθητές τις καπιταλιστικές «αξίες» ή επιχειρήσεις εκπονούν «εκπαιδευτικά» προγράμματα που ευλογούν την καπιταλιστική ανάπτυξη και καθαγιάζουν την εκμετάλλευση και τη βαρβαρότητα του καπιταλισμού.

Στο ίδιο μοτίβο, η απαίτηση για τα προγράμματα σπουδών και τα Γραφεία Διασύνδεσης προσαρμόζει τη διδασκαλία του καπιταλισμού στην ανώτατη εκπαίδευση. Σημειώνουμε ότι Γραφεία Διασύνδεσης παίζουν ρόλο μεσιτικών γραφείων που διοχετεύουν στις επιχειρήσεις φθηνό εργατικό δυναμικό και με τη δραστηριότητά τους μέσα στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ (φυλλάδια, σεμινάρια, κλπ.) «συμβουλεύουν» τους φοιτητές ότι θα πρέπει να απεμπολήσουν κάθε δικαίωμα και να σκύψουν το κεφάλι μέχρι το χώμα προκειμένου να έχουν ελπίδα να «επιλεγούν» για μια θέση εργασίας.

Με τα κονδύλια και τις ευλογίες της ΕΕ

Τέλος, ο ΣΕΒ θέλει:

  • «Αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων για τη βελτίωση των υποδομών (...) και για τη συνεχή εκπαίδευση και ανάπτυξη του διδακτικού προσωπικού όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και αρχικής κατάρτισης». «Να διαμορφωθεί ειδικός δείκτης μέτρησης της απορρόφησης και αποτελεσματικής αξιοποίησης των κοινοτικών πόρων, η πορεία του οποίου να παρακολουθείται συστηματικά και με τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων».

Αυτό σημαίνει ότι τα κονδύλια της ΕΕ (που κι αυτά χρήματα που προέρχονται από το μόχθο των λαών είναι) θα διοχετεύονται για να προσαρμόζονται οι υποδομές και το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης στις απαιτήσεις του κεφαλαίου. Δηλαδή, θα φτιάχνουν μια ελκυστική βιτρίνα (υποδομές) και παράλληλα θα εκπαιδεύουν δασκάλους και καθηγητές όλων των βαθμίδων (με διάφορα ψευτοσεμινάρια) να διδάσκουν στους νέους και στους μεγαλύτερους «καταρτιζόμενους» την αιώνια υποταγή στο κεφάλαιο.

Αποδεικνύεται έτσι, για άλλη μια φορά, ότι τα κονδύλια της ΕΕ δίνονται στις χώρες - μέλη για συγκεκριμένους σκοπούς, για να υπηρετήσουν τα συμφέροντα του κεφαλαίου κι όχι για να αξιοποιούνται με βάση τις πραγματικές ανάγκες του λαού και του τόπου. Γι' αυτό εξάλλου και οι «κοινωνικοί εταίροι» (βλέπε επιχειρήσεις) θα είναι αυτοί που θα ελέγχουν την απορρόφηση των κονδυλίων και την επίτευξη των στόχων τους. Γιατί είναι δικοί τους στόχοι στην αντίπερα όχθη από τα συμφέροντα του λαού και της νεολαίας.


Γιάννα ΣΤΡΕΒΙΝΑ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ