Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης περιόδευσε χτες ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, όπου μίλησε με λιμενεργάτες και εκπροσώπους σωματείων των εργαζομένων
Από τη χτεσινή ομιλία σε εργαζόμενους του λιμανιού της Θεσσαλονίκης |
«Αυτή η επίθεση θα ενταθεί με την ιδιωτικοποίηση. Γι' αυτό πρέπει να αντιδράσουμε τώρα, αποφασιστικά και συντονισμένα», προειδοποίησε ο Γ. Τούσσας από το βήμα της συγκέντρωσης που έγινε στο κυλικείο των φορτοεκφορτωτών. Οπως είπε, επιταχύνονται οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και πιο συγκεκριμένα η παράδοση στους ιδιώτες του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ). Χαρακτηριστικό της πρεμούρας της κυβέρνησης να προχωρήσει με κάθε μέσο τις ιδιωτικοποιήσεις, είναι και η χθεσινή (σε έκτακτη Γενική Συνέλευση) τροποποίηση άρθρων του καταστατικού του Εθνικού Κέντρου Ανάπτυξης Λιμένων, η οποία έγινε «για να αποκτήσει ευελιξία και ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων».
«Οι μόνοι που θα κερδίσουν απ' αυτήν την εξέλιξη θα είναι το μεγάλο κεφάλαιο, με χαμένους τους εργαζόμενους του λιμανιού, αλλά και όσους συνδέονται μ' αυτό, όπως οι μικροί αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες και έμποροι, οι μικρές μεταφορικές επιχειρήσεις, οι αυτοαπασχολούμενοι μεταφορείς, οι μικρές ναυτιλιακές μονάδες που θα συρρικνωθούν και θα αναγκαστούν σε απολύσεις, οι εκτελωνιστές», σημείωσε ο Γ. Τούσσας.
Αναφέρθηκε, επίσης, στη στρατηγική σημασία των λιμανιών και για την οικονομική ανάπτυξη, αλλά και την αμυντική θωράκιση της χώρας, και σημείωσε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «είναι ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, πύλη εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων, βασικός κρίκος των μεταφορών, με εγκαταστάσεις μεγάλης σημασίας για την εθνική άμυνα της χώρας. Βρίσκεται σε νευραλγική περιοχή. Και σε αυτή την κρίσιμη εποχή για τα Βαλκάνια, παραδίδεται σε ιδιώτες».
Για όλους τους παραπάνω λόγους, ο Γ. Τούσσας κάλεσε τους εργαζόμενους στο λιμάνι να συντονιστούν με τους εργαζόμενους σε όλα τα λιμάνια της χώρας, με τα ταξικά συνδικάτα της πόλης, με τους φορείς των μικρέμπορων και των αυτοαπασχολούμενων, με τους φορείς όλων όσοι ζημιώνονται άμεσα από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Να αγωνιστούν και να απαιτήσουν λιμάνια ενιαία, αποκλειστικά δημόσια, που θα αποτελούν λαϊκή περιουσία και θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.