Παρασκευή 13 Ιούλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΠΡΑΣΙΝΗ ΒΙΒΛΟΣ» ΓΙΑ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΕ
Προσαρμοσμένη στις αξιώσεις των εφοπλιστών

Καταψήφισε το ΚΚΕ τη σχετική «Πράσινη Βίβλο» στη χτεσινή Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου

Την ακόμα μεγαλύτερη εντατικοποίηση της δουλιάς και τη συρρίκνωσητων δικαιωμάτων των ναυτεργατών προωθεί η ΕΕ με τη στήριξη και των ελληνικών κομμάτων του ευρωμονόδρομου
Την ακόμα μεγαλύτερη εντατικοποίηση της δουλιάς και τη συρρίκνωσητων δικαιωμάτων των ναυτεργατών προωθεί η ΕΕ με τη στήριξη και των ελληνικών κομμάτων του ευρωμονόδρομου
Τη μελλοντική θαλάσσια πολιτική της ΕΕ κατήγγειλε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας, παρεμβαίνοντας στη σχετική συζήτηση, κατά την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο. Οπως σημείωσε, η «Πράσινη Βίβλος» και για το συγκεκριμένο ζήτημα εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια επιβολής της Στρατηγικής της Λισαβόνας, αφού η νέα δέσμη των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων που περιλαμβάνει, σηματοδοτεί νέα μέτρα ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των ναυτιλιακών επιχειρηματικών ομίλων και ένταση της επίθεσης κατά των εργαζομένων.

Στη συνεδρίαση της Πέμπτης το ΚΚΕ καταψήφισε το σχετικό κείμενο. Επιβεβαιώνοντας τις δεσμεύσεις τους απέναντι στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΛΑ.Ο.Σ. ψήφισαν υπέρ. Ενώ ο ΣΥΝ φρόντισε να καταγράψει τη διακριτική ανοχή του στο ξεθεμελίωμα των ναυτεργατικών δικαιωμάτων, ψηφίζοντας λευκό. Η στάση τους έρχεται να επιβεβαιώσει τον προσανατολισμό τους στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εφοπλιστών, του κεφαλαίου συνολικότερα και τους καθιστά υπόλογους απέναντι στους ναυτεργάτες.

Ο Γ. Τούσσας τόνισε ότι βασικοί στόχοι της «Πράσινης Βίβλου» είναι ανάμεσα σε άλλους:

  • Ενίσχυση των ναυτιλιακών επιχειρηματικών ομίλων.
  • Πλήρης απελευθέρωση των θαλάσσιων μεταφορών και των υπηρεσιών.
  • Σαρωτικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις. Κατάργηση των συγκροτημένων εργασιακών, μισθολογικών - κοινωνικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, των εργαζομένων γενικότερα στους συναφείς κλάδους και τομείς.
  • Υποβάθμιση και ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης και αντικατάστασή της με την κατάρτιση και τα πιστοποιητικά για ναυτεργάτες πολλαπλών καθηκόντων, για την παραγωγή φτηνού εργατικού δυναμικού με πρόσκαιρες, αναλώσιμες γνώσεις και δεξιότητες.

Αναφερόμενος τις συνέπειες από την αντιλαϊκή ναυτιλιακή πολιτική της ΕΕ, ο Γ. Τούσσας στάθηκε στα αστρονομικά κέρδη των εφοπλιστών και των μονοπωλιακών επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία και τους συναφείς κλάδους, στην εντατικοποίηση της δουλιάς και τη μαζική αντικατάσταση των ναυτεργατών από τα κράτη - μέλη της ΕΕ, με φτηνότερο εργατικό δυναμικό με μισθούς πείνας που δεν ξεπερνούν τα 515 δολάρια το μήνα. Επίσης, στάθηκε στα μεγάλα ναυτικά εγκλήματα που προκάλεσαν τεράστιες περιβαλλοντικές καταστροφές.

Καταλήγοντας ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, υπογράμμισε πως «η ζωή επιβεβαιώνει ότι όσο συνεχίζεται η αντιλαϊκή πολιτική, θα οξύνονται τα προβλήματα των ναυτεργατών, γενικότερα της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων και θα χειροτερεύει η κατάστασή τους».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ