Παρασκευή 13 Ιούλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΓΟΡΑ ΠΑΓΩΤΩΝ
Μονοπωλείται από λίγες επιχειρήσεις

Τι δείχνουν τα στοιχεία έρευνας της ICAP για τον κλάδο

Εντονη τάση συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης στον κλάδο της βιομηχανίας παγωτού διαπιστώνει η σχετική έρευνα της ICAP. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, αναμένεται περαιτέρω ενδυνάμωση των μεγάλων επιχειρήσεων σε βάρος των μικρών βιοτεχνικών μονάδων.

Συγκεκριμένα, όπως διαπιστώνουν οι συντάκτες της έρευνας, ο αριθμός των επιχειρήσεων οι οποίες δραστηριοποιούνται στον κλάδο είναι μεν μεγάλος, παραταύτα η αγορά ελέγχεται από λίγες επιχειρήσεις οι οποίες διαθέτουν κυρίως επώνυμα προϊόντα και καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της κατανάλωσης. Ταυτόχρονα, καταγράφεται ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις προβαίνουν σε εξαγορές και συγχωνεύσεις με άλλες εταιρείες ειδών διατροφής. Οι μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις διαθέτουν ανεπτυγμένα δίκτυα διανομής, ενώ παράλληλα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν μεγάλης εμβέλειας διαφημιστική προβολή των προϊόντων τους, πράγματα τα οποία, για ευνόητους λόγους που έχουν να κάνουν με τα οικονομικά τους μεγέθη, δεν είναι σε θέση να κάνουν οι μικρότερες μονάδες με αποτέλεσμα να περιορίζονται κυρίως ή αποκλειστικά σε τοπικές αγορές.

Το 2006, μετά τη μικρή υποχώρηση που παρατηρήθηκε το 2004 - 2005, η συνολική εγχώρια αγορά εμφάνισε άνοδο της τάξης του 2,2%. Τα τυποποιημένα παγωτά - ατομικά και οικογενειακά - κάλυψαν το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής κατανάλωσης το 2006 και συγκεκριμένα το 76% έναντι 24% του χύμα παγωτού. Οσον αφορά στα τυποποιημένα, εκτιμάται ότι τα ατομικά παγωτά απέσπασαν μερίδιο 51% περίπου ενώ τα οικογενειακά μερίδιο 25%.

Μια ακόμα εξέλιξη που καταγράφεται είναι αυτή που σχετίζεται με την κατανάλωση ιδιωτικής ετικέτας παγωτών (private lebel) όπου εμφανίζεται ανοδική τάση με όλο και περισσότερους καταναλωτές να δείχνουν προτίμηση σε αυτά. Τέλος, σχετικά με την εξέλιξη του κλάδου προβλέπεται ότι το συνολικό μέγεθος της αγοράς θα εμφανίσει μικρή ανοδική τάση τη διετία 2007 - 2008, μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης σε ποσότητα 1% - 3%, με δεδομένο ότι παρατηρείται και αλλαγή της αντίληψης των καταναλωτών που όλο και περισσότερο τα καταναλώνουν και εκτός θερινής περιόδου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ