Eurokinissi |
Νέα χαράτσια περιμένουν τους οδηγούς |
Τα χρόνια αυτά οι οδηγοί θα υποχρεώνονται να πληρώνουν πανάκριβα «ηλεκτρονικά» διόδια, που θα ανέρχονται μόλις ολοκληρωθεί το έργο (σε 54 μήνες) σε 4,5 λεπτά το χιλιόμετρο, έναντι 1,7 που είναι σήμερα. Τα διόδια, μάλιστα, θα μπορούν να αναπροσαρμόζονται κάθε χρόνο με βάση τον πληθωρισμό...
Το κατασκευαστικό - μελετητικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 882,2 εκατ. ευρώ και σ' αυτό η ίδια συμμετοχή της ιδιωτικής κοινοπραξίας είναι 105 εκατ. ευρώ (50 εκατ. μετοχικό κεφάλαιο και 55 εκατ. δάνεια), δηλαδή 11,9% του κόστους. Αντίθετα, η συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου ανέρχεται σε 330 εκατ. ευρώ «ζεστό» χρήμα (37% του κόστους), ενώ επιπλέον εγγυάται ότι θα πληρώνει και «επιδότηση λειτουργίας», σε περίπτωση που η κίνηση (άρα και τα έσοδα) δε θα είναι ικανοποιητική για την κερδοφορία της ιδιωτικής κοινοπραξίας! Το ανώτατο ποσό που έχει προϋπολογιστεί ως «επιδότηση λειτουργίας» ανέρχεται προς το παρόν σε 131,3 εκατ. ευρώ, αλλά αναμένεται να αναπροσαρμοστεί.
Επιπλέον, το Ελληνικό Δημόσιο κατασκευάζει ήδη για λογαριασμό της κοινοπραξίας τα τμήματα Σήραγγα Ραψομάτη - Λεύκτρο και Παραδείσια - Τσακώνα. Μόνο το δεύτερο τμήμα θα κοστίσει στον ελληνικό λαό 110 εκατ. ευρώ! Τέλος, το Ελληνικό Δημόσιο υποχρεώνεται να μην κατασκευάσει άλλα ανταγωνιστικά (είτε οδικά, είτε σιδηροδρομικά) έργα την περίοδο της εκμετάλλευσης του έργου από τους ιδιώτες!
Από τους 46 εργαζόμενους σήμερα στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) που εισπράττει τα διόδια Κορίνθου - Τρίπολης, τα οποία περνούν στα χέρια των ιδιωτών, η κοινοπραξία υποχρεώνεται να προσλάβει μόνο τους 20. Οι υπόλοιποι ή θα μεταταγούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες ή θα επιλέξουν την εθελούσια έξοδο...