Η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας την πρακτική του ΠΑΣΟΚ, προχωρά ακάθεκτη στην ιδιωτικοποίηση των μεγάλων εθνικών οδικών αξόνων, αποτέλεσμα της οποίας θα είναι να πληρώνει πανάκριβα ο ελληνικός λαός τόσο την κατασκευή τους όσο και τη χρήση τους, ενώ την ίδια στιγμή οι μεγαλοκατασκευαστές και οι μεγαλοτραπεζίτες θα απολαμβάνουν εγγυημένη ετήσια κερδοφορία για μερικές δεκαετίες.
Χτες - και με πολλή... περηφάνια - ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι αναδείχτηκαν προσωρινοί ανάδοχοι δύο ακόμη όμιλοι για δύο έργα που θα κατασκευαστούν με τη ληστρική μέθοδο των «συμβάσεων παραχώρησης»: Την Ιόνια Οδό και τον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη. Αναλυτικότερα:
Επίσης, το ελληνικό Δημόσιο κατασκευάζει αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού για λογαριασμό του ομίλου οδικά τμήματα 58,8 χλμ. (Αγ. Κωνσταντίνος - Καμένα Βούρλα, Σχηματάρι - Χαλκίδα, Παράκαμψη Αγρινίου και Παράκαμψη Αρτας), συνολικού κόστους περίπου 400 εκατ. ευρώ. Επίσης παραχωρεί τα έσοδα από τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων Αθηνών - Λαμίας, που θα αναπροσαρμοστούν για να φτάσουν σταδιακά τα 5 λεπτά το χιλιόμετρο, από 1,8 που είναι σήμερα. Τέλος, εγγυάται ελάχιστη απόδοση κερδών στους κατασκευαστές.
Επίσης, το Δημόσιο κατασκευάζει με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού για λογαριασμό του ομίλου τμήματα 22,5 χιλιομέτρων (Αθήναιο - Λεύκτρο, που περιλαμβάνει και τη σήραγγα Ραψομάτη και Παραδείσια - Τσακώνα) κόστους περίπου 250 εκατ. ευρώ. Επίσης, παραχωρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων Κορίνθου - Τρίπολης, που επίσης θα αυξηθούν και θα φτάσουν τα 5 λεπτά το χιλιόμετρο και, τέλος, εγγυάται τα ελάχιστα κέρδη των μεγαλοκατασκευαστών.