Τρίτη 9 Μάη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Παραδίδονται με «προίκα» στους εργολάβους

Η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας την πρακτική του ΠΑΣΟΚ, προχωρά ακάθεκτη στην ιδιωτικοποίηση των μεγάλων εθνικών οδικών αξόνων, αποτέλεσμα της οποίας θα είναι να πληρώνει πανάκριβα ο ελληνικός λαός τόσο την κατασκευή τους όσο και τη χρήση τους, ενώ την ίδια στιγμή οι μεγαλοκατασκευαστές και οι μεγαλοτραπεζίτες θα απολαμβάνουν εγγυημένη ετήσια κερδοφορία για μερικές δεκαετίες.

Χτες - και με πολλή... περηφάνια - ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι αναδείχτηκαν προσωρινοί ανάδοχοι δύο ακόμη όμιλοι για δύο έργα που θα κατασκευαστούν με τη ληστρική μέθοδο των «συμβάσεων παραχώρησης»: Την Ιόνια Οδό και τον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη. Αναλυτικότερα:

  • Στην Ιόνια Οδό, προσωρινός ανάδοχος αναδείχτηκε ο όμιλος HELLENIC AUTOPISTAS, που αποτελείται από τις εταιρίες: CINTRA SA, DRAGADOS SA, ΓΕΚ ΑΕ και ΤΕΡΝΑ ΑΕ. Ο όμιλος θα κατασκευάσει 159 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου από το Αντίρριο ως τα Γιάννενα, αλλά θα εκμεταλλεύεται 382 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου, μέσα στο οποίο περιλαμβάνεται το τμήμα Αθήνα - Σκάρφεια Φθιώτιδας, που κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού. Το καθαρό κατασκευαστικό κόστος ανέρχεται σε 1.075 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 330 εκατ. (30,7% του κόστους) αποτελούν χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου.

Επίσης, το ελληνικό Δημόσιο κατασκευάζει αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού για λογαριασμό του ομίλου οδικά τμήματα 58,8 χλμ. (Αγ. Κωνσταντίνος - Καμένα Βούρλα, Σχηματάρι - Χαλκίδα, Παράκαμψη Αγρινίου και Παράκαμψη Αρτας), συνολικού κόστους περίπου 400 εκατ. ευρώ. Επίσης παραχωρεί τα έσοδα από τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων Αθηνών - Λαμίας, που θα αναπροσαρμοστούν για να φτάσουν σταδιακά τα 5 λεπτά το χιλιόμετρο, από 1,8 που είναι σήμερα. Τέλος, εγγυάται ελάχιστη απόδοση κερδών στους κατασκευαστές.

  • Στον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη, προσωρινός ανάδοχος αναδείχτηκε ο όμιλος ΜΩΡΕΑΣ, στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρίες ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ ΑΕ, ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ και IMPREGILO. Ο όμιλος θα κατασκευάσει νέα τμήματα 100 χιλιομέτρων, αλλά θα εκμεταλλεύεται αυτοκινητόδρομο 205 χιλιομέτρων, στα οποία περιλαμβάνονται τα τμήματα Κόρινθος - Τρίπολη που έχουν κατασκευαστεί με χρήματα του ελληνικού λαού. Το καθαρό κατασκευαστικό κόστος ανέρχεται σε 844 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 330 εκατ. ευρώ (39,1% του κόστους) αποτελούν χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου.

Επίσης, το Δημόσιο κατασκευάζει με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού για λογαριασμό του ομίλου τμήματα 22,5 χιλιομέτρων (Αθήναιο - Λεύκτρο, που περιλαμβάνει και τη σήραγγα Ραψομάτη και Παραδείσια - Τσακώνα) κόστους περίπου 250 εκατ. ευρώ. Επίσης, παραχωρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων Κορίνθου - Τρίπολης, που επίσης θα αυξηθούν και θα φτάσουν τα 5 λεπτά το χιλιόμετρο και, τέλος, εγγυάται τα ελάχιστα κέρδη των μεγαλοκατασκευαστών.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Οι αυξήσεις «τρέχουν» από την 1η Γενάρη στα ...ταμεία των επιχειρηματικών ομίλων (2022-01-06 00:00:00.0)
Απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας για τον «Μορέα» (2013-09-07 00:00:00.0)
Τα χαράτσια αυξάνονται και πληθύνονται (2010-11-28 00:00:00.0)
«Φιλάνθρωποι» που ξεζουμίζουν το λαό (2010-01-17 00:00:00.0)
Ιδιωτικός δρόμος με πανάκριβα διόδια (2008-10-15 00:00:00.0)
Σύμβαση που χαρατσώνει διπλά το λαό (2007-04-18 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ