Τετάρτη 28 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΑ ΔΙΑΒΑΤΑ
Ακόμη ένας νεκρός στις ράγες
  • Αναδεικνύονται ξανά οι εγκληματικές ευθύνες των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ
  • 122 νεκροί από το 1999 μέχρι το 2005 στις ράγες

Τα σιδηροδρομικά ατυχήματα αυξάνονται τα τελευταία χρόνια

Eurokinissi

Τα σιδηροδρομικά ατυχήματα αυξάνονται τα τελευταία χρόνια
Τα δύο πρόσφατα δυστυχήματα, στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που στοίχισαν τη ζωή ενός ανθρώπου και το βαρύ τραυματισμό ενός άλλου, ανέδειξαν, για μια ακόμη φορά, την εγκληματική πολιτική, που διαχρονικά ασκούν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, στον τομέα των συγκοινωνιακών μεταφορών.

Χτες το πρωί, στα Διαβατά Θεσσαλονίκης, ένας οδηγός ΙΧ σκοτώθηκε σε φυλασσόμενη διάβαση, όταν συγκρούστηκε με τρένο, ενώ προχτές στο σταθμό της Πάτρας άλλος ένας οδηγός προσέκρουσε σε αμαξοστοιχία με αποτέλεσμα το σοβαρό τραυματισμό του ίδιου και τον ελαφρύ μιας επιβάτισσας.

Συγκεκριμένα, ο 45χρονος οδηγός από τον Πεντάλοφο Θεσσαλονίκης, βρήκε τραγικό τέλος όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε παρασύρθηκε από την αμαξοστοιχία 1630 του ΟΣΕ που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Σέρρες. Το ατύχημα έγινε στις 6.45 χτες το πρωί στα Διαβατά Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο οδηγός του αυτοκινήτου επιχείρησε να περάσει τη φυλασσόμενη σιδηροδρομική διάβαση ενώ οι μπάρες ήταν κατεβασμένες και ο φύλακας επιτηρούσε την ασφαλή διέλευση του τρένου.

Πάντως, δεν είναι η πρώτη φορά που σημειώνεται δυστύχημα στο σιδηροδρομικό δίκτυο που βρίσκεται στα όρια του Δήμου Εχεδώρου όπου υπάγονται διοικητικά και τα Διαβατά. Χρόνια τώρα οι κάτοικοι της περιοχής ζητούν την κατασκευή ανισόπεδης διάβασης, αφού πολλές φορές εξαιτίας του κυκλοφοριακού φόρτου (βιομηχανική περιοχή) τα αυτοκίνητα ακινητοποιούνται για αρκετά λεπτά πάνω στις ράγες. Προανάκριση για τις συνθήκες του ατυχήματος διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Χαλκηδόνας.

Τεράστιες οι ευθύνες των κυβερνήσεων

Τα παραπάνω δυστυχήματα, δεν είναι μεμονωμένα περιστατικά. Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί στον Τύπο, από το 1999 μέχρι το 2005 έχουν γίνει 568 σιδηροδρομικά δυστυχήματα, με 122 νεκρούς και 266 τραυματίες! Επιπλέον, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, στο σύνολο του δικτύου του ΟΣΕ υπάρχουν 1.801 διαβάσεις, εκ των οι 93 είναι φυλασσόμενες με φύλακα και απλά δίφρακτα, οι 1.021 είναι αφύλακτες και οι 687 είναι αφύλακτες με αυτόματα ηχοφωτεινά συστήματα (ΑΣΙΔ). Δηλαδή, το 55,8% του συνόλου των διαβάσεων είναι εντελώς αφύλακτες! Να σημειωθεί ότι στο σύνολο 2.600 χιλιομέτρων σιδηροδρομικού δικτύου, υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 1.500 ισόπεδες διαβάσεις.

Και ενώ, πλέον, έχει αποδειχτεί - με την τραγική απώλεια δεκάδων ανθρώπινων ζωών - η ανάγκη υπογειοποίησης όλων των ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων ή η μετατροπή τους σε ανισόπεδους οδικούς κόμβους, τα έργα αυτά δεν προκρίνονται με την επίκληση του... υψηλού κόστους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ